اولین مناظره تلویزیونی نامزدهای ریاست جمهوری یازدهم پس از 4 ساعت طرح موضوعات اقتصادی پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بخش نخست مناظره اقتصادی نامزدها به مدت 165 دقیقه برگزار شد. [ایــــنــــجـــــا]

بخش دوم مناظره اقتصادی نامزدهای ریاست جمهوری با پرسش و پاسخ سوال های اقتصادی کوتاه و نشان دادن تصاویر مختلف همراه بود.

اعتراض به سبک مناظره تلویزیونی:عارف:پاسخ نمی دهم/رضایی:در شان نیست/روحانی:توهین آمیز است

در بخش دوم این مناظره تلویزیونی، مرتضی حیدری مجری مناظره اقتصادی با اشاره به اینکه در این بخش سئوالاتی چند گزینه ای مطرح می شود گفت: سوالات کوتاه از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری پرسیده می شود و نامزدها باید به صورت بلی و خیر پاسخ دهند.

محمدرضا عارف پس از این توضیح مجری مناظره اقتصادی به این بخش مناظره اعتراض کرد و گفت به هیچ کدام از تست های شما پاسخ نمی دهم.

رضایی نیز به این نحوه مناظرات اعتراض کرد و گفت من از اول صبر کردم؛ اگر شئونات رئیس جمهور را رعایت نکنیم چگونه یک دولت قوی تشکیل بدهیم. باید با هم مناظره کنیم،  من هم آماده ام.

محمدرضا عارف هم گقت اگر می خواهید مدرک گرانی بدهید و تست بگیرید نه اینکه مناظره ریاست جمهوری بگیرید.

حسن روحانی هم گفت باید نمایندگان نامزدها را می آوردید و بحث می کردید . مردم به این سبک اعتراض خواهند کرد. سبک شما توهین آمیز است.

پس از این نظرات مرتضی حیدری مجری مناظره ها گفت این سبک بر اساس نظرات کارشناسی اساتید دانشگاه و بر اساس 20 الگو انتخاب شده است.

عارف در واکنش به مجری مناظره گفت: باید از ما 8 نفر می پرسیدید نه از استاد و کارشناس. شما بدون مجوز چگونه این کار را کردید. ما باید بگوییم که می خواهیم رقابت کنیم.

پاسخ های کوتاه نامزدها به 4 سوال اقتصادی صدا و سیما/ پاسخ عارف به سوال‌های تستی: نظری ندارم!

بخش دوم مناظره اقتصادی 8 نامزد ریاست جمهوری نامزدها به سوالات پاسخ کوتاه دادند.

سوال نخست: سوال: آیا با درخواست کارفرمایان با کاهش سهم بیمه موافقت می کنید؟

* غرضی: خیر

* ولایتی: نمی شود با بلی یا خیر گفت.

* جلیلی: سوال کامل نیست.

* حداد: موافقم

* عارف: نظری ندارم

* رضایی: سوال غلط است

* روحانی: در کوتاه مدت آری

 سوال دوم: با کاهش مالیات موافقید؟

* قالیباف: با رابطه درآمد و مالیات موافقم. سوال اشکال دارد.

* ولایتی:‌ کاهش مالیات

* جلیلی: سوال درست نیست

* حداد: با کاهش موافقم

*عارف: نظری ندارم

* رضایی: کاهش

* روحانی: سوال درست نیست

سوال سوم: درتنظیم لایحه بودجه 93 کدام اولویت است؟

* ولایتی: توسعه روستاها

* جلیلی: روستاها

* حداد: روستاها

*عارف: نظری ندارم

* رضایی: روستاها

* روحانی: روستاها

غرضی: سوال اولی را از من نپرسیدید یادتان رفت. تا وقتی نرخ ارز تثبیت نشود و تورم کنترل نشود هر کار اقتصادی به عکسش تبدیل می شود. این سوال هم نفهمیدم چه بود؟ پاسخ من توسعه فناوری ارتباطات است.

* قالیباف: فناوری ارتباطات

سوال چهارم: ‌با توجه به شرایط امروز کشور، برای توسعه اشتغال و صنعت کدام راهبرد؟

* جلیلی: حمایت از بنگاه کوچک

*حداد:‌ بنگاه کوچک

* عارف: نظری ندارم

* رضایی: متصل به هم هستند بنگاه های بزرگ و کوچک

* روحانی: بنگاه کوچک

* غرضی: تا تورم کنترل نشود و نرخ ارز تثبیت نشود سوال غلط است

* قالیباف: در برخی صنایع کوچک و در برخی بزرگ

* ولایتی: کوچک و متوسط

ادامه اعتراض عارف به سوالات چندگزینه​ای صداوسیما/ همراهی هشت نامزد در غلط خواندن سوالات رسانه ملی

ادامه این سوالات از این قرار است:

سوال حیدری: در انتخاب وزرا و مدیران ارشد دولت کدام ویژگی را اولویت خود میدانید؟ 1)پاکدستی 2)تخصص 3)تجربه 4)تدبیر

حدادعادل: هرچهار تا

رضایی: امام گفت کشور را به دست نامحرمان نااهلان نسپرید. بزرگترین مشکل ما این است که اموری را به نااهلان سپردهایم.

عارف: نظری ندارم.

روحانی: سوال درست نیست. اینها همه با هم هستند.

غرضی: کسی که سابقه اجرایی نداشته باشد و کارآمدی خود را به منصه ظهور نگذاشته، انتخاب نمی کنم.

قالیباف: من گزینه تقوا را بر میگزینم که در پاسخ های شما نیست. سوال را غلط می دانم.

ولایتی: هر چهارتا. نمی شود یکی را انتخاب کرد.

جلیلی: سوال غلط است.

حیدری از عارف پرسید که همچنان نمیخواهید به سوالات پاسخ دهید؟ عارف هم در پاسخ گفت: من پنجاه سال پیش به سوالات تستی جواب دادهام! نظری ندارم. مگر می شود بین تجربه و پاکدستی و تدبیر، تفکیک ایجاد کرد؟ پاسخ ها را ببینید تا متوجه شوید که ایراد کارتان چیست!

سوال حیدری: با توجه به درآمد محدود حاصل از هدفمندی یارانه ها کدام راه را بر می گزینید؟ 1) کاهش دریافت کنندگان یارانه ها 2) کاهش میزان یارانه​ها 3)افزایش قیمت بنزین

رضایی: هیچ کدام. سوالتان غلط است.

عارف: نظری ندارم.

روحانی: سوال غلط است.

غرضی: یارانه ای که به تورم کمک کند را قبول ندارم.

قالیباف:

سوال غلط است.

ولایتی: سوال غلط است.

جلیلی: سوال غلط است.

حداد: سوال را خوب نمی دانم.

سوال حیدری: شب عید که تقاضا افزایش می یابد بازار را تنظیم می کنید یا از تولید حمایت می کنید؟

روحانی:‌ اولویت اول حمایت از کشاروزان خودمان است، اما ممکن است تنظیم بازار اولویت پیدا کند.

محمد غرضی: ایران همه نوع میوه تولید می کند. ظرف 10 سال صادر هم می کنیم. من با واردات میوه هایی مثل موز مخالفتی ندارم اما با واردات بقیه میوه ها مخالفم!

محمدباقر قالیباف: تعادل بازار.

علی اکبر ولایتی: از ‌کشاورز حمایت می کنم.

سعید جلیلی: تنظیم بازار.

روحانی: بستگی دارد چه شب عیدی باشد؟! خشکسالی و وضعیت کشاوری چگونه باشد؟

غلامعلی حدادعادل: سوال درست نیست.

محمدرضاعارف: نظری ندارم.

محسن رضایی: یارانه سبز می دهیم دیگر چنین مشکلی نخواهیم داشت.

حیدری در ادامه این برنامه از پرسیدن سوالات چند گزینه ای منصرف شد و گفت: در احترام به نظر مخالف برخی آقایان این بخش را ادامه نمی دهیم.

سومین بخش مناظره امروز به نمایش چند عکس اختصاص یافت تا هر نامزد برآورد شخصی خود را اعلام کند.

اولین چیزهایی که 8 نامزد پس از دیدن عکس‌هایی از زمین کشاورزی،ترافیک و مسکن مهر به ذهنشان رسید

در بخش دوم مناظره اقتصادی 8 نامزد ریاست جمهوری، نامزدها درباره نصاویری که نمایش داده می شد توضیحاتی ارائه کردند.

اولین تصویر، عکسی از زمینی کشاورزی بود که در آن چند کمباین مشغول برداشت بودند.

یکی از تصاویری که منتشر شد تصویر مسکن مهر بود. پاسخ نامزدها به این تصویر در ادامه می آید:

قالیباف: باید به معماری اسلامی توجه کرد.

ولایتی: انبوه سازی بی هویتی است که معلوم نیست که کجاست و متاسفانه شهرهای ما به واسطه رعایت صرفه جوی و تراکم های بیش از حد هویت خود را از دست داد.

جلیلی: تامین مسکن باید متناسب با فرهنگ و معماری اسلامی باشد.

حداد: دو جنبه دارد از این که می بینم از این خانه ها عده ای صاحب مسکن شدند خوشحالم و اگر عکس امام و رهبری بالا نباشد مشخص نیست برای کدام کشور است.

عارف: متاسفانه در این مجموعه هویت ایرانی و اسلامی را حس نمی کنیم.

رضایی: موافقم با اظهارنظرها. در این تصویر به عکس آقا و امام توهین است و آقایان حداد در شورای عالی انقلاب فرهنگی باید پیگیری کند. تنها انتقاد از دیگران فایده ندارد.

حداد در پاسخ به رضایی گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام هم بی تقصیر نیست.

روحانی: تولید انبوه مسکن ارزان قیمت خوب است اما نباید خوابگاه درست کنیم.

غرضی: دو پدیده شوم پشت این موضوع است. یکی این که پولهایی که از بانک آمده بخشی از تورم را حمل کرده است. این باید 100 سال عمر کند و این ساختمان در 20 سال باید دوباره ساخت.

تصویر بعدی درباره ترافیک بود که نامزدها اینگونه پاسخ دادند:

ولایتی: تراکم ترافیکی است که بلای جان شهرهای ما است باید حمل و نقل عمومی را افزایش دهیم.

جلیلی: توسعه غیر متوازن

حداد: تا تولید خودرو به شیوه فعلی ادامه داشته باشد رفت و آمد اصلاح نمی شود.

عارف: آلودگی هوا مشاهده می کنم که کسی برای آن کاری نکرد.

رضایی: محیط زیست در ایران به شدت در آستانه تخریب است. تهران تنها ایران نیست و 11 استان جنوبی از غبار در امان نیستند.

روحانی: اطلاف وقت و آلودگی انرژی و محیط زیست.

غرضی: شهر غیر قابل سکونت و از بین رفتن پول بنزین و وقت مردم و خدا به ما رحم کند با کارها

قالیباف: آلودگی هوا و آلودگی صوتی.

نظرات پایانی نامزدها نسبت به دو عکس کشتیرانی و یک ساعت نقاشی شده

تصاویر دیگری که به نامزدها نشان داده شد و پاسخ​های آنها از این قرار است:

عکسی از یک کشتی برای نامزدهای ریاست جمهوری

سعید جلیلی: یک ظرفیت بسیار بزرگ برای کشور است و از این راه می شود درآمد آتی برای کشور ایجاد کرد.

غلامعلی حداد عادل: اگر کالایی بار این کشتی است، صادرات است؛ خوشحالم و اگر واردات است، ناراحت هستم.

محمدرضا عارف: این عکس ظرفیت کشتیرانی کشور را نشان می دهد و من هم مثل آقای حدادعادل امید دارم که این بار، صرف صادارت شود.

محسن رضایی : ما 150 هزار دریانورد در کشور داریم. اما در شرایط حاضر اکثر کشتی های ایران در تنگه هرمز نمی توانند به کشورهای دیگر بروند و لذا این کشتی نمادی از آینده باشد.

حسن روحانی: کشتی رانی بهترین و ارزان ترین مسیر حمل نقل است. ولی چرا از این ظرفیت استفاده نمی کنیم؟ دولت باید برای این مساله به راه حلی بیاندیشد.

سید محمد غرضی: ما ساحل دریایی خیلی داریم و 30سال قبل هم می خواستیم از این موهبت الهی استفاده کنیم. بسیار آب داریم خیلی دلم می خواهد از آن استفاده کنیم.

محمدباقر قالیباف:کشتی رانی یک حمل و نقل پاک است. اگر در آن بارش منطبق با رشد اقتصادی کشور باشد، خوشحالم.

علی اکبر ولایتی: این وسیله حمل و نقل ما عمدتا برای صادارت و واردات است. در حالی که حمل و نقل مسافر و بار به دلیل عدم ساخته شدن باشد.

تصویر هشتم: ساعتی که 7:15 را نشان می داد

روحانی: باید وقت شناس باشیم و از فرصت ها به خوبی استفاده کنیم.

غرضی: عمر در گذار است و آدم به آنچه به حسابش نوشته شده نزدیک می شود و باید آماده شویم.

قالیباف: فرصت غیر قابل برگشت در مدیریت و پاسخگو بودن به مردم خدا و خودمان.

ولایتی با قرائت سوره والعصر: انسان عمرش را که از دست می دهد در حال زیانکاری است.

جلیلی: باید فرصت ها را غنیمت شمرد.

حدادعادل با قرائت شعر تک تک ساعت و کلامی از ائمه: قدر وقت را باید بدانیم و امیدوارم ملت قدر آبادانی کشور را بدانند.

عارف: لزوم رعایت وقت مردم که متاسفانه امروز صداو سیما آن را رعایت نکرد.

رضایی: مهمترین مشکل کشور ما عدم مدیریت زمان است. البته من به کل مجموعه این مناظره اعتراض داشتم.

حیدری در پاسخ به وی گفت: از ابتدا دوستان {نامزدها} نسبت به سوالات ما به دلیل آنکه فکر می کردند تستی است، موضع داشتند. در حالیکه سوالات ما برآمده از اولویت دولت های طی30 سال گذشته بوده که هر کدام بخشی را در اولویت کار خود قرار داده بودند. توضیحات وی بار دیگر با اعتراض جمعی نامزدها مواجه شد و دقایقی همهمهای در گرفت.

نهایتا قرار شد هر یک از نامزدها به جمع بندی نظرات خود در نخستین مناظره تلویزیونی بپردازند.

نظر نامزدها درباره عکس یک بیمار در بیمارستان، یک معدن و جمعیت مردم در بازار

غلامعلی حدادعادل در اینباره گفت: به امید روزی که همه مردم ایران به بهترین وسایل و تجهیزات درمانی و آزموده ترین پزشکان دسترسی

محمدرضا عارف گفت: انتقال یک بیمار جراحی شده به بیرون است.

محسن رضایی:‌این کسی که روی تخت است باید فکر کند وقتی سالم شد پول بیمار را چگونه بدهد. حتما من به توریسم سلامت بها می دهم و سه شهرک سلامت خواهم ساخت.

حسن روحانی: احترام و تواضع به همه پزشکان و پرستاران و از آن طرف حل مشکل بیماران با کمک بیشتر از سهم بیمه ای و انشا الله روزی برسد که به نرم جهانی برسیم.

محمد غرضی: به حال بیمار باید گریست. می گویند در کشور 12 میلیون نفر اضافه وزن دارند. چقدر باید پزشک تربیت کنیم که این بیماری های ناشی از تغذیه را درمان کند. بهداشت و درمان باید به شمت پیشگری برود.

محمد باقر قالیباف: واقعا اوج عاطفه و انسانیت عزیزان را نشان می دهد.

علی اکبر ولایتی:‌پیشرفت پزشکی در ایران را نسبت به اول انقلاب نشان می دهد. اول انقلاب بعضی بیماری های ساده به خارج از کشور فرستاده می شدند اما امروزه پیشرفته ترین جراحی ها در داخل کشور انجام می شود.

سعید جلیلی: مهمترین بحث این است که وظیفه دولت باید این باشد که هیچ بیماری هیچ مشکل دیگری هم نداشته باشد. بدتر این است که کسانی به خاطر مشکلات مالی و جغرافیایی.

در ادامه برنامه تصویری از یک معدن نمایش داده شد که نامزدهای ریاست جمهوری یازدهم اینگونه پاسخ دادند:

عارف: این منطقه توریستی است و ارتقا فرهنگی و معادلات فرهنگی کشور و هم ارزش ثروت را افزایش می دهد.

رضایی: معدن سنگ آهن یا مس است که نزدیک یزد یا کرمان است از درون آن فلز تولید می کند و نشان نی دهد که ما خام فروشی را باید تمام کنیم.

روحانی: این قاعدتا معدن است آن هم معدن ارزان است. شبیه معدن مسی است که چند جا بازدید کردم.

غرضی: معدن متروکه است و صاحب آن فراری شده و تورم پوست آن را کنده است.

قالیباف: تخریب محیط زیست و اقتصاد کشور است.

ولایتی: کار عمرانی رها شده و غیر فنی است و بسیار آموزنده است.

جلیلی: استفاده از منابع.

حداد: از حیث منابع زیر زمینی و معدن به ما یادآوری می کند اگر در جنگل داریم در کویر معدن داریم.

در ادامه این مناظره گروهی تصویری زا بازار منتشر شد و نامزدها اینگونه این عکس را تشریح کردند:

رضایی: جشنواره ای است که مردم جمع شده اند و یا بازاری است که پول ندارند و باید قدرت خرید را به مردم باز گردانیم.

روحانی: رفت و آمد مردم در یک بازار شلوغ را نشان می دهد و امیدواریم روزی برسد این مغازه ها پر از جنس های تولید ایران باشد.

غرضی: به نظرم برای ایجاد چنین بازاری از کشاندن مردم به بازار استفاده کردند.

قالیباف: شور و نشاز به مناسبت یکی از ایام است و نجابت و صبر و حوصله مردم ما است که با تمام سختی ها سعی می کنند صورت خود را با سیلی سرخ نگه دارند.

ولایتی: بازار پر رونق است و مردم بیکار نیستند و آمده اند جنس بخرند.

جلیلی: برشی از جمعیت کشور است اگر مدیریت صحیح اعمال شود برایند آن پیشرفت کشور است.

حداد: یک نمونه از شهرسازی اسلامی است که ما را حفظ اصالت در حوزه معماری دعوت می کند.

عارف: یکی از بازارهای تهران است و زمانی مرکز اصلی تجارت کشور بود و امروز از رونق افتاده است و باید با بهبود کسب و کار بازاریان کسب آبرومندانه ای داشته باشند.

حرف پایانی 8 نامزد ریاست جمهوری در اولین مناظره صدا و سیما: از مردم تشکر می کنیم

هشت نامزد ریاست جمهوری در یک دقیقه پایانی با مردم این مسایل را مطرح کردند:

محمد غرضی: ‌باید عرصه تحقیقات میدانی را بیشتر کنند. باید کاندیداها و صدا و سیما و غیره می خواهیم یک تعداد بیشتری از مردم پای صندوق های رای بیایند. تا آمریکایی ها عقب نشینی کنند.

محمدباقر قالیباف: تشکر می کنم از همه ملت عزیزمان که 4 ساعت ما را تحمل کردند. عزیزانی که در محل کار یا در کنار خانواده هایشان ما را می بینند. اگر توفیق باشد در خدمت مردم باشم حماسه سیاسی با مردم حماسه اقتصادی با من.

علی اکبر ولایتی: امیدواریم که ما در مسیر چشم انداز 20 ساله به سمتی برویم که باعث احیای تمدن اسلام و ایران باشد. ایران به عنوان دردانه بشر و جغرافیا ظرفیت خود را به دست آو.رد

سعید جلیلی: به برکت انقلاب امروز بیش از همیشه باید به نقاط ضعف را بشناسیم.

غلامعلی حدادعادل: من هم به ملت ایران مجددا سلام عرض می کنم و تاکید می کنم همانطور که توانستیم 8 سال جنگ را با موفقیت را پشت سر بگذاریم تحریم تحمیلی را هم می توانیم پشت سر بگذاریم. با تغییر سبک زندگی و اقتصاد مقاومتی و با کمک همه می توانیم.

محمدرضا عارف: تشکر می کنم از مردم عزیز کشورم که حوصله به خرج دادند امیوارم در انتخابات حضور پرشوری داشته باشند. انتظارمان این است که با مطالعه و سلایق به کاندیدای اصلح رای بدهند که کشور را روی ریل پیشرفت قرار بدهند.

محسن رضایی: من آینده را بسیار روشن و امیدبخش می بینم. به فضل پروردگار تحریم ها را پشت سر می گذاریم و هزینه ها را به فرصت تبدیل می کنیم. همه امید من بعد از خدا به جوانان کشور است.

حسن روحانی: خیلی از بینندگان تشکر می کنم و برنامه را تماشا کردند. دولت من دولت تدبیر و امید است. خود را در برابر فقر مردم مسئول می دانم. مخصوصا کارمندان و کارگران. تلاش می کنم بیمه را برای همه و به صورت همگانی قرار بگیرد

/27295

 

 

کد خبر 296131

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 89
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک قطره از دریا IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    این چه وضع مناظره است؟ صدا سیما به نمایندگان تأیید شده از شورای نگهبان شک دارد یا به ملت ایران؟ نه نمایندگان توانستند در این برنامه به اصطلاح مناظره،برنامه ها و خط مشی خود را به مخاطب برسانند و نه فرصت تشخیص اصلح برای ملت فراهم شد. بسیار بسیار فضای بسته ای بود
    • حسام IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
      68 1
      ما که حسابی خندیدیم به این میگن طنز
  • بی نام A1 ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    اتفاقا خیلی خوب برگزار شد و نشان داد که بعضی ها در سطح پائینی هستند طرف نمیدونه معدن چیه طرف بازار رو میگه همینطوری آمدن برای گردش
    • امیر IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
      49 3
      اخه این شد ملاک ارزیابی ، متاسفم واست .......... خدا شفات بده
    • رضا A1 ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
      87 8
      طرفی که شما به ندونستن و نفهمی متهمش می کنه دکتراشو از دانشگاهی گرفته که فهمیده های شما را تا درش راه نمی دن!
    • بی نام IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
      اون عکس هم منطقه گردشگری Bingham Canyon توی امریکا هست
    • چناران A1 ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
      94 10
      اولا نشون دادن عکس در مناظره ی مهم کاندیداهای ریاست جمهوری خیلی خیلی مسخره بود دوما منم که دیبر جغرافیا با 27سال سابقه ام عکس معدن رو تشخیص ندادم
    • چناران A1 ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
      اولا نشون دادن عکس در مناظره ی مهم کاندیداهای ریاست جمهوری خیلی خیلی مسخره بود دوما منم که دیبر جغرافیا با 27سال سابقه ام عکس معدن رو تشخیص ندادم
    • بی نام IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
      48 5
      تو هر وقت فهمیدی استنفورد چیه و بعد فهمیدی رشته ی برق چیه بعد بیا اینجا برای مردم سخنرانی کن.
    • کارشناس معدن A1 ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
      64 7
      عزیزم اون عکس یک معدن متروکه تو ایالات متحده است که اتفاقا خیلی هم معروف است.ویک جاذبه توریستی است. که هم از داخل ایالات متحده و هم خارج از اونحا برای دیدنش میرن. این معدن فکر کنم 40 ساله متروکه است
  • امید A1 ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    79 8
    درود بر اصلاح طلبان، روحانی و عارف
  • lpsk A1 ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    12 39
    اینجا یه دره است که جاذبه توریستی دارد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • علیرضا احمدی EU ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    53 0
    واقعا بدترین مناظره بود این هم یک دسته گل دیگر از اقای ضرغامی
  • علی IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    49 5
    آقای غرضی که معلومه باسه خنده اومده
  • بی نام IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    38 1
    آبروریزی بود
  • بی نام A1 ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    52 5
    آقای قالیباف تقلب کرد و با مشاوراش از طریق آیپدی که آورده بود در ارتباط بود. در حالی که بقیه چنین امکانی نداشتن. ظاهرا ایشون از چگونگی سیستم مناظره از قبل خبر داشتن! باز هم برخلاف بقیه!
  • رضا A1 ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    41 5
    آفرین به عارف و محسن رضایی که اعتراض کردند.( فکر کنم موج عارف رضایی رو هم گرفت!) یعنی چی اینطوری زیر سلطه رسانه.؟؟!!این مناظره برای کاندید اهای بی سواد مفید بود. که نه حرفی دارند نه تفکری.در ضمن حیدری مجری نامردی کرد که عارف رو زودتر از اشتباه نسبت به تصویر معدن آگاه نکرد که 2 دقیقه حرف بزنه و ضایع شه.
    • سحر IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
      11 2
      آقاي حيدري حرف نزد چون آقاي عارف كاملا داشتن درست ميگفتن،چون اونجا يك منطقه گردشگري تو آمريكاست.
    • سحر IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
      11 1
      آقاي حيدري حرف نزد چون آقاي عارف كاملا داشتن درست ميگفتن،چون اونجا يك منطقه گردشگري تو آمريكاست.
    • سحر IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
      17 1
      آقاي حيدري حرف نزد چون آقاي عارف كاملا داشتن درست ميگفتن،چون اونجا يك منطقه گردشگري تو آمريكاست.
    • سحر IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
      13 1
      آقاي حيدري حرف نزد چون آقاي عارف كاملا داشتن درست ميگفتن،چون اونجا يك منطقه گردشگري تو آمريكاست.
    • سحر IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
      15 1
      آقاي حيدري حرف نزد چون آقاي عارف كاملا داشتن درست ميگفتن،چون اونجا يك منطقه گردشگري تو آمريكاست.
  • علي IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    27 6
    به نظرم شو بود- البته بعضي كانديداها از برنامه هاي رضايي گرته برداري كرده بودن و زياد هم بدشون نميومد كه اينجوري برگزار بشه چرا كه اعتراضي هم نكردند
  • مهدی IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    95 7
    به نظرم دکتر عارف بزرگ نشان داد که یک آزاده است و از هیچ گروه و جناحی هراس ندارد
  • ایرانی IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    40 3
    ببین چه کاندیداهایی داریم ما همشون دکترن یا مهندس یا سردار
  • ناصر A1 ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    41 0
    خدا رحمت کنه مرحوم منوچهر نوذری را با مسابفه هفته وفتی بر نامه گذاران صدا وسیمای مملکت این قدر به فهم وشعور جامعه ایرانی بی توجهه هستند وای به حال شبکه های خارجی که اصلا ما را نمی شناسند
  • بی نام IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    88 8
    درود بر عارف. عکس معدن مربوط به معدنی متروکه در آمریکا بود که الان جنبه توریستی داره. البته آقای روحانی اونجا را در یزد دیده!!!!
  • بی نام IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    72 1
    بیشتر شبیه لالایی بود و داشت کم کم خوابم میبرد، بعضی کاندیداها فقط کلی گویی میکردند و معلوم بود برنامه ی مدونی ندارند
  • بی نام IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    70 4
    اون عکس هم منطقه گردشگری Bingham Canyon توی امریکا هست
  • محمد A1 ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    141 1
    واقعا اگر این نوع مناظره کار کارشناسی اساتید دانشگاه است جای بسی تاسف است آخر این چه نوع مناظره ای است که بیننده نمی تواند با آن ارتباط برقرار کند با احترام به آقایان باید گفت در یک برنامه به این منظور باید بسیاری از فنون از علوم ارتباطی و از همه مهمتر فرهنگ ارتباطی مخاطب را مد نظر داشت به نظر می آید حساسیت بیش از اندازه مدیران صدا و سیما و کنترل بیش از اندازه اصل مناظره را تحت الشعاع قرار داده است بد نیست به کاندیداها و مردم نگاه قیم مابانه نداشته باشیم
    • حسین IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
      6 30
      من خیلی هم با این مناظره ارتباط برقرار کردم. حتما که نباید با هم دعوا کنن من خیلی خوب افکار کاندیداها رو شناختم.
  • علی، IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    46 2
    سلام واقعا مناظره بی حس و حالی بود، بیشتر شبیه برنامه های طنز بود تا مناظره، فکرشو بکنین نامزدهای ریاست جمهوری با اون دبدبه و کبکبه بیان اونجا برای مناظره و ارائه برنامه هاشون، ازشون تست هوش بگیرن انگار مسابقه تلوزیونیه. :D
  • adel A1 ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    162 3
    خیلی بد بود اصلا به نظرم مناظره نبود پرسش و پاسخ...... هدف به چالش کشیدن فرد بودکه این اتفاق نیفتاد اگه مناظره بعدی هم همین جوری باشه هیچ کسی نگاه نمی کنه
  • بی نام A1 ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    129 3
    مناظزه نبود من وسطاش خوابم برد
  • محمد IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    تنها کسی که یه کم حالیش میشه عارف هستش مناظره خیلی بد بود
  • امين ميرزايى US ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    53 7
    اين مناظره در شان ملت شريف ايران نبود ولى كاملا متناسب با شان وميزان عقل وشعور امت حزب الله بود
  • بی نام IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    45 16
    سلام به همه به نظرم اين همه هياهو و مخالفت بدون راه حل دادن دور از انصاف است راه ديگري نبود. كاش يه كارشناس رسانه مثل دكتر معتمدنژاد يا پروفسور مولانا عملكرد صدا و سيما را در اين مورد نقد كند. نظر من اينه كه ديدگاههاي همه محتره و ارزشمند اما نظر كارشناسان حرفه اي بايد ملاك قرار بگيره اتفاقا در مملكت داري هم همين اصل حاكمه.
  • حسین پرسپولیس IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    139 9
    کلاس کنکور بود یا مناظره کاندیدا یا هیچ کدام فکر می کنم فقط به سخره گرفتن 8 انسان شریف که امده اند خدمت کنند بود یعنی سوالات تخصصی و عامیانه نداشتند.یعنی نظر سنجی عمومی کشک چرا با مردم ملت بازی می کنید اقای ضرغامی ایا اگر خود شما کاندید بودید راضی بودید این شیوه برگزار شود اصلا در شان رئیس جمهور نیست این جور رفتارها و در شان رسانه ملی هم نیست
    • کاکا EU ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
      105 0
      یک ویک ویک.دو و دو و دو.سه وسه سه.مسابقه محلهههههههههههههه
  • mohsen A1 ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    عارف ، رضائی حمایتتان میکنیم !!! درود بر شجاعت و تیز هوشی شما بزرگواران
    • بی نام A1 ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
      سه نفر از نامزدها از این شیوه اجرای مناظره خوشحال بودن و اصلا اعتراض نکردن قالیباف و جلیلی و ولایتی
  • علی A1 ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    23 1
    همه کاندیداها می گویند، می خواهند شرایط بهتر شود. همه می گویند برنامه دارند. داشتن برنامه شرط لازم است ولی کافی نیست. داشتن تیم قوی و کارامد و کارآزموده بایستی ملاک برتری کاندیداها باشد. بایستی نفرات تیم اقتصادی، سیاسی، صنعتی، کشاورزی ، مسکن و غیره را نام ببرند. اگر افراد تیم خود را مشخص کنند، آنگاه توانایی شان معلوم خواهد شد. از همه تقاضامندم به این نظر پاسخ دهند.
  • بی نام A1 ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    63 87
    فقط غرضی
    • hosseinh A1 ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
      16 11
      ایشان خیلی کارشان درست است !
  • ملت IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    20 82
    مناظره 8 نفر هم زمان با هم بهتر از این مدل به نظر من امکان نداشت فقط اشکالی که داشت وقت هارو بیشتر مثلا 5 دقیقه میکردند تا نامزد ها بتونند کلامشونو کامل منعقد کنند.آقای عارف هم نشون داد به درد رئیس جمهوری نمیخورد .چون خیلی زود کنترل خودشون از دست دادن و سعه صدر ندارن.غرضی عالی بود
  • احسان EU ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    خوب که دکتر عارف اعتراض کرد واقعا مسخره بود واقعا مردم اینقد کم در نظر گرفته صدا و سیما؟؟ قالیباف که طلبکار ملت بود خدایی جلیلی هیچ حرفی نداشت واسه گفتن منم میتونستم همین حرفا رو بزنم قالیباف سیاست و اقتصاد با هم رابطه تنگاتنگی دارن یکی بهشون بگه تو تمام کتابهای اقتصادی.... از روحانی توقع بیشتری میرفت ولی از شجاعت عارف خیلی خوشم اومد رایم قبلا به یکی دیگه بود ولی با این شجاعت عارف فکر کنم لیاقتش از بقیه بیشتر باشه
  • لیبرال IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    72 4
    عجب انتخاباتیه دارن برگزار میکنن D:
  • دانشجو IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    95 14
    این مناظره ها حداقل حسنی که داره اینه که اونایی که کاملا بی برنامه حاضر شدن دو کلمه حرف بشنون و تو صحبتاشون استفاده کنن حرف از صنعت گردشگری و فناوری اطلاعات و ترانزیت کالا از طریق ایران رو مگه کسی غیر از پرفسور عارف مطرع کرده بود که الان اقایون "گفتمان انقلاب" و "احیای ارزش های انقلاب" ازش استفاده میکنن . پرفسور عارف از اعتبار و آبروی خودشون خرج میکنن از از مسائلی حرف میزنن که کمتر کسی جرات میکنه به سمت اون مسایل بره . انتقاد پذیری و احترام به مخالف پارامتریه که کمتر بین سایرین پیدا میشه و سایقه دکتر عارف در دانشگاه تهران این خصلت رو در ایشون به وضوح نشون میده . غم انگیز اینجاست که "امت همیشه در صحنه" شاید نمیشناسنشون یا شاید نمیخوان که بشناسنشون
  • زهرا A1 ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    29 83
    با نهایت افتضاح بودن مناظره، اما نشون داد کدوم از این آقایون اصلاً جنبه ندارن و تحملشون پایینه و با یه مشکل کوچیک از کوره در می رن! من کاملاً فهمیدم فقط دو سه نفر از این کاندیداها صبر و تدبیر و سیاست لازم رو دارن، بقیه احساسی برخورد می کنن و لحظه ای، فکر رأی آوردن خودشونن نه فکر مردم... ببینید چه کسانی امروز روی رفتارشون کنترل داشتن، مطمئن باشید فردا همین ها اخلاق و انسانیت رو با کنترل صحیح، توی کشور پیاده می کنن/
  • بی نام US ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    50 5
    با وجود اظهار آقای حیدری مبنی بر استفاده از نظر کارسناسان مجرب من فکر می کنم با وجود این همه استاد علوم اجتماعی و کارشناس در کشور همه چیز افتاده دست آقای حیدری که در مقابل هشدارهای مدیران صدا و سیما برای آرام برگزار کردن برنامه ها همین از دستش برمی آمده. در ضمن مجری فاقد کوچکترین توان یا انگیزه برای به چالش کشیدن کاندیداها بود.
  • فرشید A1 ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    25 83
    اگه کسی میخواد به عقلانیت و منطق و برنامه رای بده به رضایی رای بده!و اگرم کسی میخواد به هارتوپورت رای بده به روحانی و عارف بده!!این همه سال دنبال هارتوپروت بودیم چی شد!!حالا یبارم دنباله منطق باشیم !اینا سیاستشونه تا با چالشی حرف زدن و چسبوندن خودشون به هاشمی و خاتمی رای ما رو جلب کنن!!ساده نباشید!!تو کشورای پیشرفته تنها معیار قضاوت برای انتخاب نامزدها بررسی برنامه هاشونه!!اخه کدوم یک از این نامزدها به جز رضایی برنامه کامل و عقلانی داشت خدایی!؟
    • سلام A1 ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
      48 14
      با نگاه به سوابق افراد میشه به رویکرد واقعی شون پی برد سابقه هم چیزیست که در همه جای دنیا اهمیت دارد و آقای رضایی سابقه درخشانی ندارند، در حالی که آقای عارف مدیر سازمان مدیریت و برنامه ریزی بوده اند و ضمنا نزدیکی شان به اصلاحات و همچنین شجاعت شان و تخریب نشدنشان توسط رقیب نشان از پاکی و سلامت نفس ایشان دارد چیزی که تقریبا در هیچیک از کاندیداهای دیگر اشاره نمی شود از جمله آقای رضایی که گفتند معدن آمریکایی را در یزد دیده اند (و همچنین حملات نادرستی را به دوره اصلاحات انجام دادند)
  • بی نام A1 ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    14 64
    رای ما بچه های دانشگاهی مهندس غرضی است.درود بر غرضی
  • بی نام IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    46 7
    این مناظره نه تنها باعث گرم نشدن انتخاب شد بلکه بعضی هارو به این نتیجه رسوند که اینا سیاه بازی هستش و جلیلی از پیش انتخاب شده هستش. نحوه پرس و جو از کاندیدها انگار که دارند یک مسابقه هفته برگزار میگنند و اینها هم شرکت کننده هستند.
  • بی نام IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    81 11
    این مناظره نه تنها باعث گرم نشدن انتخاب شد بلکه بعضی هارو به این نتیجه رسوند که اینا سیاه بازی هستش و جلیلی از پیش انتخاب شده هستش. نحوه پرس و جو از کاندیدها انگار که دارند یک مسابقه هفته برگزار میگنند و اینها هم شرکت کننده هستند.
  • بی نام A1 ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    26 4
    خبر خيلي غلط داشتي!!!
  • سید محمد علی حسینی IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    109 8
    افتضاء بود این چه مناظره ای بود اما دنیا می دانند که بیشتر از اینها از صدا و سیمای جمهوری اسلامی نمی شه انتظار داشت.
  • مصطفی CN ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    بازم دمه عارف گرم که جرات داره
    • آبتین IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
      12 99
      این حرکت آقای عارف جرات نیست،چون کار شاقی نکرده فقط نهایت دیکتاتور گرایی ایشون رو با جملات انتقادیشون به سوالات (به نظر خودشون تستی) نشون دادند.
    • احسان A1 ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
      46 0
      چرا میگه دیکتاتوری ؟ این که وقتی اعتراض داری هیچی نگی خوبه ؟؟؟
    • سلام DE ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
      23 62
      آقای عارف اعتراض کردند ولی در آخر تمکین کردن! این یعنی شجاعت؟ کاش کمی دقیق تر بودیم. اگرچه مناظره به سخره گرفته شده بود، قضاوت مردم نباید ناشی از احساساتی کودکانه باشد!
  • بی نام A1 ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    72 3
    خدا نگهشون داره.خیلی خندیدم
  • بلوچ A1 ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    زنده باد عارف عارف
  • mir majid IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    80 3
    مناظره ی مسخره ای بود. اصلا انتظار نمیرفت که صدا وسیما چنین برنامه ی بی فایده ای تحویل ملت بده.
  • بی نام A1 ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    65 3
    آز گوینده برنامه خردسالان هم دعوت کنن بازی غلطه آی غلطه غلط غلوط وغلطه بازی
  • حسام IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    126 4
    ما که حسابی خندیدیم دلقک بازی خوبی بود به این میگن طنز :d
  • بی نام IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    عارف از نظر ذکاوت و منطق و برنامه یه سر و گردن از بقیه بالاتره
  • منتقد EU ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    17 27
    اقای کاندیدا...خداوکیلی واسه چی اومدی رییس جمهوربشی توکه حرف زدن وبرنامه دادن بلدنیستی چطور میخوای یه کشور رااداره کنی الان کاندیدایی ارجحتر هست که 1-تورم رابیاره پایین2-کشاورزی را باکاهش هزینه هایش سروسامان بده 3-واسه اشتغال قشرجوان کاری کنه4-مشکل مسکن که بزرگترین دغدغه همه هست راحل کنه5-ازدواج اسان بااعطای تسهیلات حداقل 100میلیونی بدون سود بازپرداخت 30ساله واسه خرید لوازم زندگی اجاره مسکن و.... اگه واسه اینا که دغدغه 50میلیون نفرتوایرانه برنامه داشتی اونوقت باقلبت بیا واسه کاندیداشدن....ازبین 8نفر فقط غرضی یهکم برنامه داشت اونم بیشتر شعاربود چون بعمل که برسه 8سال گذشته وماهنوز اندرخم یکوچه ایم
  • بی نام A1 ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    80 80
    دنيا فقط محسن رضايي
  • ادی A1 ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    درود بر دکتر عارف
  • سید IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    50 2
    باید در موضوعات مشخص برای تمام نامزد ها فقط مناظره ی دو نفره میگذاشتن به جای اینکه اینقدر لوسش کنن ،گفتگو با دوربین ،...ولی برنامه ی ثریا خوبه.
  • همایون A1 ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    99 50
    آقای رضایی یک سطح بالاتر از بقیه بودند و مسلط به اقتصاد صحبت میکردند و آقای عارف هم بد نبود ولی تشخیص اشتباه ایشون از یک دره توریستی با یک معدن خیلی بد بود بلاخره ایشان معاون اول رییس جمهور بوده چرا نتوانست تشخیص دهد! آقای قالیباف و جلیلی کامل بی برنامه بودند و اگر برایشان کارتون هم پخش میشد توضیح میدادند! آقای حداد هم در حد یک استاد ادبیات خوب بودند و آقای غرضی نیز برای بگو بخند و احوال پرسی آمده بودند. رضایی فراتراز انتظار بود
  • ج م ا A1 ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    6 1
    اقاي حيدري شما بهتر بري همون اخبارت رو بگي به درد مجريگري نمي خوري .توي برنامه پايش هم بيشتر طرف سرمايه دار بودي تا مردم. دوم اينكه هيچ كدومشون شخصيت رييس جمهور شدن را ندارند. من كه راي نمي دم .
  • بی نام IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    140 3
    بچه ها جونم مجری مناظره بعدی، خاله شادونه وعمو پورنگ خواهند بود شما نظر بدین که از نامزد ها چی بپرسیم
  • حسن A1 ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    19 23
    بسم الله النور.محمدغرضي بدون وعده عمل ميكند ياد سيدمحمدغرضي نامزديازدهمين دوره انتخاباتي اصلافراموش شده است.(نكته مهم اين است كه دوره هاشمي كه به دوره سازندگي معروف است مديون سيدمحمودغرضي است)درمتن زيرهم اشتغال هست هم فناوري.توسعه.تكنولوژي. غرضی از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۷۶ به عنوان وزیر پست و تلگراف و تلفن در دولت مشغول به کار بود. اولین سیم‌کارت تلفن همراه در ایران در این دوره ارائه شد. در آن زمان هزینه اشتراک، هزینه نصب و بهای گوشی ۵ میلیون ریال بود سيدمحمدغرضي 25سال پيش به مجلس پيشنهادساخت ماهواره وايجادصدسايت داده بود(حالااياتصويب شدويانشدوياچرااجرايي نشدبماند) دردوراني كه درايران شبكه هاي گازوشبكه نفت نبودايشان سعي بسياري درايجادشبكه گازونفت وتوسعه شبكه گازونفت درسراسركشوركردندهمچنين درتوسعه مخابرات نقش بسياري داشتند.نكته خيلي مهم اين است كه سفرهاي نامزدهاي انتخاباتي به استانهاوشهرهاي مختلف براي تبليغ خودهزينه اي داردسيدمحدغرضي تنهانامزدي است كه تاكنون براي تبليغ خود سفرهاي استاندي نكرده است نكته ديگركه ميخواهم بيان كنم بامثال بيان ميكنم.همان طوركه مخارج يك كارخانه بيش ازدرآمدش باشدصاحب كارخانه مجبوراست قيمت محصولاتش رابالابردويايك فروشنده ويا بزاز هم همين طوراگرببيندكه آنچه خرج ميكندبيش ازدرآآمدش است به قيمت محصولش اضافه خواهدكرد وبه اين ترتيب تورم افزايش وگسترش مي يابد درمورددولت هم همين طوراست به عقيده سيدمحمدغرضي تورم يعني خرج دولت بيش ازدرآمدش است.هيچ كدام ازنامزدهاي انتخاباتي تورم راريشه يابي نميكندامامحمدغرضي ريشه تورم راخرج هاي بيش ازحددولت نيست به درآمدش است.من هم بايدعنوان كنم.وقتي مخارج بيش ازحدباشددركاهش بودجه سرعت مي يابد.يكي ازعلت هاي اين كه خرج دولت بيش ازحداست ريخت وپاش هاي بي مورددولت هااست
  • محمد IR ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    69 0
    مسابقه هفته قشنگی بود ! آقای حیدری بهتر بود به جای سؤال تستی از کاندیداهای محترم مپرسید : سؤال بعدی را از کی بپرسم .در پایان هر کس امتیاز بیشتری می آورد رئیس جمهور می شد .
  • بی نام IR ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    20 33
    قالیباف و رضایی از همه بهتر بودن
  • بی نام IR ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    8 48
    فرق معدن با منطقه توریستی رو نمیدونه چیه میخواد کل کشور رو اداره کنه. بعضی ها کور کورانه و از روی تعصب میخوان بگن اشتباه نکرده و این منطقه توریستی هم هست در صورتی که توی عکس اثری از توریست و امکانات تفریحی نیست. مشخصه که یک معدن متروکه هست.
    • ليلا IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
      5 0
      حالا شما از اينكه معدن باشه يا منظقه توريستي چي در مورد كانديدا ها مي فهمي؟ نمي دونيم با اين كانديداها بخنديم يا گريه كنيم..... پس شوراي نگهبان چي رو بررسي كرده اونايي كه رد شدن بدتر بودند آيا؟ :(
    • بی نام IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
      0 7
      فقط اگه رای بیاره به دلیل اینه که اصلاح طلبن به غیر از این واقعا هیچ هدفی برای اداره کشور ندارن
    • بی نام IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
      0 0
      از وسايل معدن هم خبري نبود در ثاني ايشون سياستمدار و تحصيل كرده مهندسي مخابرات هستن
  • بی نام IR ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    36 2
    مناظره نبود جنگ هفته بود لااقل برید از کشورهای دیگر تقلید کنید شما که از همه چی تقلید میکنید ابروی کشورو شما میبرید با این مناظره هاتون
  • بی نام IR ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    31 5
    خداییش اگه هاشمی یا احمدی نژاد بودند همه ی اینها رو می خوردند
  • آرمان IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    36 3
    آقای حیدری گفتند : سؤالات تستی و سبک برگزاری منظره با همفکری اساتید ارتباطات و رسانه و کارشناسان رسانه ملی تنظیم شده است . با این مناظره و آن سؤالات باید هم به حال صدا و سیما گریست هم دانشجویان آن اساتید مشاور رسانه ملی .
  • بی نام A1 ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    58 3
    واقعا یه مسخره بازی تمام عیار بود :)
  • بلوچ A1 ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    58 9
    درود بر عارف شجاع قهرمان
  • نبی US ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    10 1
    دوستان مارگزیده از ریسمون سیاه وسفیدم میترسه کاملا فهمیدیم که چقدر برای شعور مردم ارزش قائلن باید تبریک گفت به کسانی که حاضر شدن چهره ی خودشون رو پیش چشم ظاهربین بعضیها خراب کنن ولی زیر بار ننگ وذلت نرن قابل توجه طرفداران آقای سعید مصباح یزدی برنامه ی ایشون چیه دقیقا میشه توضیح بدین....
  • بی نام IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    2 28
    فقط قالیباف در حد یک رئیس جمهور ظاهر شد.
  • ------- A1 ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    13 0
    کلا به خاطر وجود غرضی طنز بود

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین