ایرنا نوشت:

معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، پیروزی مردم و ارتش سوریه علیه تکفیری های تروریست در القصیر سوریه را تبریک گفت.

حسین امیرعبدالهیان افزود: برخی طرف ها که همچنان از ارسال سلاح و اقدامات تروریستی علیه سوریه حمایت می کنند، مسوول کشتار مردم و ویرانی سوریه هستند و باید به عنوان جنایتکار جنگی محاکمه شوند.

خبرگزاری رسمی سانا سوریه امروز اعلام کرد: ارتش سوریه در ادامه پیشروی خود جهت آزادسازی شهر راهبردی و مرزی القصیر، این شهر را به طور کامل آزاد کرد.

نیروهای ارتش سوریه به طور کامل شهر القصیر در استان حمص را از وجود تروریست ها پاکسازی کردند و آرامش را به منطقه بازگردانند.

شهر القصیر که با کشور لبنان هم مرز است، در روزهای اخیر عرصه درگیری‌ سنگینی میان نیروهای سوری و شبه نظامیان بود.

تاکید سفیر ایران نزد سازمان ملل در ژنو بر ضرورت پایان دادن به خشونت‌ها در سوریه

ایسنا هم نوشت:

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد دفتر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو در سخنانی در نشست بیست و سوم شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در واکنش به گزارش کمیسیون بین المللی تحقیق سوریه، ضمن تاکید بر حل و فصل بحران سوریه از طریق سیاسی با اشاره به کنفرانس اخیر تهران در این‌باره با عنوان راه‌حل سیاسی ثبات منطقه‌یی، اهمیت آن را هم‌سطح کنفرانس ژنو برای حل بحران سوریه عنوان کرد.

محسن نذیری‌اصل، ضمن اظهار همراهی با بخش‌هایی از گزارش مذکور درباره درخواست از جامعه بین‌المللی برای حمایت از فرایند صلح در این کشور، بر فقدان راه‌حل نظامی برای حل بحران سوریه و اتخاذ راه‌حل سیاسی برای پایان خشونت‌های جاری در این کشور تاکید و بر موضع کشومان مبنی بر حفظ حق مشروع مردم سوریه تصریح کرد.

تلاش کشورمان برای کمک به بازسازی و ارائه کمک‌های بشردوستانه با هدف ارتقای سطح زندگی مردم سوریه، از دیگر محورهای مطروحه توسط سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد مقر اروپایی سازمان ملل در این نشست بود.

او به ضرورت درج برگزاری کنفرانس اخیر بین‌المللی کشورمان درباره سوریه با حضور 40 کشور و سازمان‌های بین‌المللی منطقه‌یی در گزارش کمیسیون مذکور تاکید کرد.

عراقچی هرگونه دخالت در ناآرامی‌های ترکیه را تکذیب کرد
فارس هم نوشت:
سید عباس عراقچی سخنگوی وزارت امور خارجه درباره اخبار منتشر شده مبنی بر بازداشت یک تبعه ایرانی در آنکارا در طی ناآرامی‌های اخیر در این شهر، هرگونه دخالت جمهوری اسلامی ایران در ناآرامی‌های ترکیه را تکذیب کرد و گفت: ما نیز از طریق رسانه‌ها از این خبر مطلع شدیم.
وی افزود: رسما از دولت ترکیه خواستار توضیح در این زمینه و صحت و سقم این خبر شده و درخواست کرده‌ایم که اگر ایرانی بودن این فرد محرز شده و اخبار منتشر شده صحت دارد، هر چه سریع‌تر امکان دسترسی کنسولی برای ما فراهم شود.
عراقچی در ابتدای ناآرامی‌های ترکیه نیز این تحولات را موضوع داخلی ترکیه برشمرد و ابراز امیدواری کرد که با درایت رهبران این کشور موضوع با آرامش و به صورت مسالمت‌آمیز حل شود.
لازم به ذکر است با گسترش اعتراضات مردمی در شهرهای مختلف ترکیه، نیروهای امنیتی این کشور مدعی بازداشت یک ایرانی به نام «شایان شاملو» در آنکارا شده و وی را به جهت‌دهی اعتراضات مردمی و ناآرامی‌ها در این شهر متهم کردند.

/2929

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 296825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =