واحد مرکزی خبر نوشت:

نیروهای پلیس ترکیه روز چهارشنبه برای متفرق کردن تظاهرکنندگان معترض در شهر آنکارا از گاز اشک آور و خودروهای آب پاش استفاده کردند.
شمار زیادی از معترضان ترک روز چهارشنبه برای شرکت در جنبش اعتراض آمیزی که برضد دولت اسلامگرای محافظه کار ترکیه آغاز شده است، در مناطق مرکزی آنکارا تجمع کردند اما نیروهای پلیس با استفاده از گاز اشک آور و ماشین های آب پاش آنها را متفرق کردند. 
درگیریها و خشونت های جدید در ترکیه در حالی اتفاق می افتد که هزاران تن از فعالان و اعضای اتحادیه های صنفی میدان «قزل آی» را در مرکز آنکارا اشغال کرده اند و بر ضرورت برکناری رجب طیب اردوغان از سمت نخست وزیری ترکیه تاکید می کنند.
منابع خبری در آنکارا اعلام کردند آمبولانس ها دست کم چهار نفر را که در درگیری با نیروهای پلیس زخمی شده بودند، به بیمارستان منتقل کردند. گاز اشک آور که در فضا پراکنده شده بود به خانه ها و رستوران های اطراف محل تجمع معترضان سرایت کرد و برای ساکنان منطقه مشکلاتی به وجود آورد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از استانبول، هزاران تن از شهروندان ترکیه در اعتراض به سیاست های دولت رجب طیب اردوغان در خیابان ها تظاهرات برپا کرده اند. این اعتراضات زمانی حالت جدی تر و ابعاد گسترده تری پیدا کرد که نیروهای پلیس به مدافعان محیط زیست که در اعتراض به تخریب درختان یک پارک در استانبول به خیابان ها آمده بودند، حمله و آنها را سرکوب کردند. اجرای یک طرح عمرانی توسط دولت، این پارک قدیمی استانبول را به خطر انداخته است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 296914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • تهی IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
    33 2
    یاد چهاراه ولیعصر تهران افتادم .........
  • iraj A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
    8 0
    نه اینکه تو ایران پلیس برای معترضین بستنی می خرید.