کاپیتان والیبال ایران می گوید که با شروع لیگ جهانی،همه دنیا والیبال ایران را می شناسد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛سعید معروف کاپیتان تیم ملی والیبال معتقد است،حالا ایران برای مسابقه جانانه فردا با روسیه آماده است. اولین مسابقه ایران در لیگ جهانی والیبال .پاسور اول، تیم ملی را حریفی دست و پا بسته برای روسیه نمی داند. هرچند از حالا هم نمی تواند نتیجه را پیش بینی کند.اما از طرفی یه حسی در دلش به او می گوید که ایران می تواند معادلات را بهم بزند.حتی مقابل قهرمان المپیک.

*نتیجه تیم درچند بازی تدارکاتی مقابل بلغارستان را چطور ارزیابی می کنی؟

فکر می کنم همه آن چیزهایی که برای ما و مربی مهم بود،پیش آمد.در واقع ما تنها دو،سه ماهی تمرین کرده بودیم بدون اینکه بازی تدارکاتی داشته باشیم.در چهار بازی تدارکاتی با تیم ملی بلغارستان به آنچه می خواستیم رسیدیم.چرا که این تیم هم خیلی جدی با ما بازی کرد.به امید خدافردا مقابل روسیه با شناختی که از این تیم داریم بازی خوبی انجام دهیم.


*فکر می کنی برد ایران به خاطر ناشناخته بودن سیستم بازی اش بود؟یا اینکه بلغارستان غافلگیر شده بود؟

نه. خب ما بازی اول را با شور و اشتیاق زیادی کار کردیم.در واقع بلغارستان را با نوع بازی خودمان غافلگیر کردیم.آنها خیلی تلاش کردند تا به بازی برگردند اما فشاری که ما به آنها آوردیم باعث شد تا نتوانند بر بازی تسلط پیدا کنند.در بازی دوم هم در اصل ما نباختیم.ما تنها با اختلاف دو امتیاز باختیم.ست هایمان را با امتیاز 25 -18 بردیم.در واقع با بدشانسی باختیم.شاید نتیجه باخت به نام تیم ما خورد ولی این بازی زیباتر بودشاید خیلی ها فکرکنند ما بد بازی کردیم اما این طور نبود.


*سرمربی تیم بلغارستان گفته بود برای مهار ایران 24 ساعت وقت صرف کردند،این یعنی بازیکنان ایرانی را با انالیز مهار کردند؟
بازیکنان بلغارستان بعداز برد تیم ما خیلی خوشحالی کردند.خوشحالی آنها نشان می دهد که والیبال ایران آن قدر رشد کرده که تیم چهارم المپیک از برد ما خوشحال می شود.وقتی مربی این تیم می گوید که 24 ساعت وقت صرف آنالیز تیم ما کرده تا بتواند قدرت ما را مهار کند،جای خوشحالی دارد.


*پس این قضیه یعنی رشد والیبال ایران؟

والیبال ایران چند سالی است که سیرصعودی را طی می کند.مهم شناخته شدن آن در دنیاست.البته خیلی شناخته شده نیست که بازی در لیگ جهانی آن را به دنیا معرفی می کند.واقعا ما در این چند سال خیلی پیشرفت کرده ایم اما دنیا روی آن حساب نمی کرد .اما حالا وقتی با بلغارستان یا صربستان بازی تدارکاتی انجام می دهد در لیگ جهانی هم نوع والیبال ایران شناسانده می شود.

*بازیکنان جایگزین قدرت تیمی را پایین اورده اند یا تیم بهتر شده؟

مهم این است که یکی ،دو نفرچطور در قالب تیم قرار بگیرند.در بازی اول مقابل بلغارستان 6 نفر متفاوت کار کردند،آنها پا به پای تیم بلغارستان بازی کردند.البته الان در این تیم خیلی یک نفر تعیین کننده نیست،بلکه مهم قرار گرفتن در ترکیب تیم است که خوشبختانه تک تک بچه ها خودشان را در آن جا داده اند . از بقیه تیم هم نباید به راحتی گذشت.

*یعنی بازیکنان تازه وارد و کم تجربه می توانند جای نادی با تجربه را بگیرند؟
حل شدن که طبیعی است در ورزش گروهی.اما وقتی لیگ جهانی شروع نشده، و فشار بازی روی بازیکنان نباشد ،نمی شود قضاوت کرد. تیم ما شکل واقعی اش را گرفته.شاید نادی بازیکن بزرگی است و جایش هم در تیم خالی است اما بازیکنان جدید هم با جان و دل کار می کنند.عادل غلامی و آرمین تشکری از نظر آمادگی جزو سرعتی زنهای خوب دو تیم بودند. خیلی خوب بودند و امیدوارم بتوانند در بازی های لیگ جهانی هم خوب کار کنند.

*محمد موسوی هم بعداز باخت اول خیلی ناراحت بود و گفت روی اشتباهات بچه گانه باختیم.فکر می کنی چرا بازیکنان ایرانی این قدر اشتباه می کنند.این مساله طبیعی است یا به کم تجربگی آنها برمی گردد؟

در ورزش برد و باخت را اشتباهات تعیین می کند. در ،ست سوم بازی با بلغارستان،11 اشتباه ما باعث شد تا آنها ست را بگیرند. در ست چهارم بلغارها 14 اشتباه کردند و ما برنده شدیم. طبیعی است هر تیمی که کمتر اشتباه کند برنده است.البته یکسری اشتباهات تاکتیکی است و یکسری اشتباهات تکنیکی.تیم ما هم نسبت به سال قبل خیلی پیشرفت کرده و تنها نیاز به تورنمنت و باز ی تدارکاتی دارد.آخرین بازی این 12 نفر به قبل از عید برمی گردد.وقتی لیگ جهانی شروع شود،تجربه بچه ها هم بیشتر می شود و اشتباهات آنها کمتر.

*ولاسکو بعداز باخت تیم به بلغارستان ،می گفت از تیمش راضی است به خاطر اینکه بازیکنانش تا آخر روحیه جنگندگی را حفظ کرده اند،این یعنی قدم مثبت؟همان تغییر ذهنیتی که اوایل ولاسکو از آن می گفت؟فکر می کنی این شرط چقدر به موفقیت تیم در لیگ جهانی کمک کند؟
همه راضی بودند.بازی دوم ما 9 - 2 عقب بودیم اما مساوی شدیم.این قضیه همه را خوشحال کرد.در این چهار بازی نوع نگاه ولاسکو نشان می داد که تیم از نظر معیارهای بدنی به 90 درصد آمادگی رسیده.تقریبا می شود گفت نتیجه هم بد نبود.خیلی راضی کننده نبود اما در مجموع چهار بازی بد هم نبود.

*اولین بازی همیشه سخت ترین است.این مساله فشار مضاعفی دارد.فکر می کنی مقابل روسیه این قضیه بچه ها را اذیت کند یا نه؟
بازی با روسیه از دو،سه جهت سخت است.1 - اولین بازی لیگ جهانی ماست.2 -روسیه میزبان است.3 -قهرمان المپیک است و بهترین تیم دنیا.همه این مسائل دست به دست هم داده تا کفه ترازو به نفع روسیه سنگین تر باشد.با همه این مسائل ،قرار نیست ما از پیش باخته باشیم.ما والیبال بازی می کنیم تا از خودمان چیزی نشان دهیم.خوب تمرین کرده ایم و چهار بازی تدارکاتی هم انجام داده ایم.کاملا آماده ایم و با اعتماد به نفس بالا.فکر می کنم شروع بازی تعیین کننده است.اگر خوب بازی را مدیریت کنیم و اسیر بازی روسیه نشویم با ادامه رالی می توانیم نتیجه غیر قابل پیش بینی را رقم بزنیم.

*با این شرایط ،چه پیش بینی از بازی مقابل روسیه داری؟

نمی شود پیش بینی کرد.همه دنیا روی کاغذ روسیه را برنده می داند.از طرفی برای برد ایران شانس کمی قائل است. حتی اگر ایران سورپرایز داشته باشد یا نتیجه خیره کننده ای که معادلات را بهم بزند .ما با ذهنیت پیروزی مقابل روسیه بازی می کنیم.نه ما ،که هیچ ورزشکاری با باخت فکر نمی کند. حتی اگر حریفش بهترین دنیا باشد.نمی توانم نتیجه را پیش بینی کنم اما احساسم می گوید می توانیم با بازی خوب همه معادلات را بهم بزنیم.

*حالا می شود گفت تیم ایران برای لیگ جهانی اماده ،آماده است؟
هرچه لازم بوده انجام شده.چیزی از قلم نیفتاده.هر چی هست همین است. همه چیز خوب است. بچه ها از نظر ذهنی و بدنی مشکلی ندارند.امیدوارم که بازی فردا مقابل روسیه هم بازی خوبی از آب درآید.

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 296958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامد IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
    81 1
    دمت گرم با غیرت
  • melika IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
    19 0
    ما به شما افتخار می کنیم .ایشالا که ما رو با بازی قشنگتون رو سفید کنید.
  • بی نام IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
    21 0
    کل کلش با پاسور ایتالیا یادم نمیره! ایشاله موفق باشین.
  • amir IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    3 0
    ايشالله كه ميبريد و ایران وایرانی رو سرافراز می کنید اگه نبردیدم در قلب ما جاودانه هستین چون میدنم تموم تلاشتون رو میکنید
  • کیمیا US ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
    0 0
    بزن لایک وووووو
  • کیمیا US ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
    2 0
    بهترین کاپیتانی