غرضی: من اقتصاد 100ساله ایران را در 90 ثانیه به خوبی تشریح کردم/شکاف های اجتماعی را پر می کنم

محمد غرضی در گفت وگو با شبکه خبر برنامه های خود در حوزه سیاست داخلی را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد غرضی در گفت و گو با شبکه خبر در تشریح برنامه های خود گفت: سیاست داخلی را باید تعریف کرد سیاست داخلی خواسته مردم است و در ایران انعکاس خواسته مردم بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: وقتی به ادبیات سیاست داخلی می رویم 98 درصدی که رای داده اند با استعداد خود رای داده اند و ظرفیت طوری است که می تواند بسیار فراگیر شود در 33 سال گذشته در اجرای کارم هرگز با مانع قانونی با مشکل رو به رو نبوده ام و هم ظرفیت قانون اساسی و هم انعکاس درخواست مردم قابل عمل هستند.

وی افزود: در بحث اقتصاد قانون اساسی دقیقا بیان کرده که باید دولت خدمتگذار باشد و نباید به اموال عمومی دخالت کند و من می گویم تورم دست کردن دولت در جیب مردم است.

غرضی گفت: به من گفتند غرضی کمتر از یک و نیم دقیقه اقتصاد را در 100 سال بیان کردی و همه هم قبول دارند و من می گویند نباید دست دولت در جیب کارگران باشد.

این نامزد ریاست جمهوری با بیان این که از بخش هایی از قانون اساسی غفلت شده است، گفت: باید قانون را به خوبی اجرا کنیم.

وی ادامه داد: خدا همه نگرش های سیاسی را حفظ کند! هر کسی که باشد قدمش روی چشم ما و باید قانون اساسی را اجرا کند و مردم باید در تمام امور شرکت کنند. در کشور ما در 33 سال 330 استاندار عوض شده است و عمر هر استاندار حدود 1و نیم سال است و با رای گیری استاندار را انتخاب می کنم و به مدت 4 سال استاندار را نگه می دارم.

غرضی تاکید کرد: استانداری که رای مردم را داشته باشد طبق مقررات قانون اساسی تابع جریان مرکزی است و اگر نقطه ضعفی داشته باشد معزول است.

غرضی افزود: چرا باید منافع ملی را فدای منافع شخصی کنیم؟ هر دولتی که در راس کار قرار گرفته استاندارهای قبلی را از کار برکنار کرده است. نامزدهای استانداری را خود بنده معرفی نمی کنم و شرایط را ما اعلام خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: احساس می کنم قدرت سیاسی در تهران جمع شده است و 2 هزار نماینده ای که در 33 سال بوده است همه در تهران بوده اند. تفاوت زیبایی بین آلمان، فرانسه و انگلیس وجود دارد؛ آلمان 100 شهر آباد دارد و آن دو کشور 5 شهر آباد دارد. بنده مطالعات وسیعی داشته ام و تمام کشورها را می شناسم و روسیه هم تا 100 سال دیگر هم 10 شهر آباد نخواهد داشت.

وی درباره انتخاب وزیران خود گفت: کسانی که توانایی انجام کار را دارند باید رضایت سه گروه مجلس، دولت و مردم را تامین کنند. وزیر باید 95 درصد مجلس را داشته باشد و اعتبارِ مجلسی بالایی داشته باشد و بنده این تجربه را داشته ام و توانسته ام کارم را به خوبی انجام دهم و اعتبار بنده به مجلس بوده است. وزیرانی که نصف بعلاوه یک باشند اعتباری نخواهند داشت و بنده در مجلس می نشینم و در کمیسیون ها بحث می کنم و می گویم تا اجماع کمیسیونی را نداشته باشم بیرون نخواهم رفت.

غرضی افزود: نمایندگان متعهد به انقلاب هستند و باید رضایت آنها را جمع کنند و بنده وارد گروه های سیاسی مجلس نشده ام و دنبال کار بوده ام و مجلسی ها درخواست دیگری از من نداشته اند.

این نامزد ریاست جمهوری درباره افراد مورد نظر برای تصدی کرسی های وزارتخانه ها گفت: اجازه بدهید مردم نسبت به اهداف تصمیم بگیرند و در آن زمان مصداق ها فراوان است. من وارث 33 سال حکومت ایران هستم و این 33 سال استعدادهای فراوانی است و به یمن وجود انقلاب نباید با اشخاص حرکت کرد.

وی تاکید کرد: من در 33 سالی که کار کرده ام و بسیار هم فعال بوده هیچ جلسه ای را اداره نکرده ام مگر این که [نظر] اجماع را گرفته باشم. این که حوصله کنیم در دولت اجماع شود تناقض اجتماعی کمتر می شود.

وی در حوزه سیاست خارجی گفت: شما اگر در داخل کشور تورم داشته باشید، تولید نداشته باشید و بیکاری داشته باشید و هر روز یک مسئله داشته باشیم خارجی ها مانند یک آدم ورشکسته به ما نگاه می کنند و سیاست نوشتنی نیست و بد اداره شده است.

غرضی ادامه داد: وقتی در کشور 10 مسئله لاینحل داریم نمی توانیم در سیاست خارجی موفق باشیم. وقتی در یک کشور جوانان در 22 سالگی کار را آغاز می کند و در ایران جوانان از 27 سالگی کار را آغاز می کند یک ضعف است. سعی می کنم شکاف های اجتماعی را پر کنم.

/27295

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 297049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایلامی A1 ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
    41 7
    اقتصادی که تو نود ثانیه تشریح بشه به درد خودتون می خوره.
  • باربارا IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    0 0
    چطور میخوای شکاف طبقاتی رو پر کنی؟ چقدر شعار؟
  • لر A1 ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    6 0
    تشریح دردی را دوانمیکند.درمان لازم است. دردولت متبوع جنابعالی نیمه اول دهه هفتاد نرخ تورم 49درصدبود. تازه تحریمی هم درکارنبود.انرژی هسته ای هم نبود. شیخ کروبی و موسوی هم هیچ فتنه ای ایجادنکرده بودند.و....حتی یک روزنامه مخالف نداشتید این همه سایت و وبلاگ سیاه نما وجود نداشتند 50شبکه ماهواره ای فارسی زبان شبانه روز علیه شما برنامه پخش نمیکردند.
  • حیران IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    6 0
    بابا سرعت عمل ، بابا اقتصاد صد ساله ...........