ساعتی پیش براثر انفجار انتحاری در منطقه هارونیه واقع در 60 کیلومتری بغداد دو دستگاه اتوبوس حامل زائران ایرانی مورد اصابت قرار گرفت که در پی آن تعدادی از هموطنان ما شهید و جروح شده اند.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج نیوز، مسعود اخوان مدیرکل امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در زمینه گفت : دو دستگاه اتوبوس حامل زائران ایرانی (یکدستگاه متعلق به شرکت زیارتی عترت استان همدان و یکدستگاه حامل زائران شرکت محبان اهل بیت (ع) کرمانشاه ) پس از خروج از گذرگاه خسروی و ورود به کشور عراق در منطقه هارونیه واقع درکیلومتر 60 جاده بغداد مورد هدف حمله انتحاری گروههای تکفیری و بعثی قرار گرفتند که در اثر این هجوم انتحاری حدود 16 نفر از زائران ایرانی شهید و 44 نفر زخمی شدند.
وی اقزود: در همان لحظات اولیه وقوع حادثه تعدادی آمبولانس و گروه امدادی از بغداد و نجف توسط نمایندگی سازمان حج و زیارت به منطقه انفجار اعزام شدند تا اقدامات درمانی و امدادی لازم را به مجروحان ارائه و همچنین کار انتقال اجساد شهدا انجام دهند.

28245

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 297136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • روح اله IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    7 8
    مرزبین المللی مهران امنترین مسیر ازلحاظاعزام زائرمیباشد
  • محمد A1 ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    43 1
    تا کی اتباع ایرانی در عراق کشته شوند؟ آقا اجازه ندین زمانی که امنیتی وجود ندارد ایرانیها به این کشور سفر کنند . هیچ عقل سلیمی کشته شدن را برای زیارت تایید نمی کند . امام حسین (ع) به این امر راضی نیست
  • بی نام A1 ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    3 2
    الان یک کشور دیگه بود چیکار میکرت باید مثل تب کریمه کنگو در مورد عراق عمل بشه بابا نرین بخدا نرین .تا امنیت برقرار بشه.
  • حسن IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    20 2
    چرامسولين اجازه ميدهندكه مردم به عراق سفركنندواقعاچرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • رضا IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    7 1
    چه دستهایی در کاره که عمداباتوجه به اطلاع همه ازناامنی مرزخسروی باززایران راازاین مرز میفرستن یک زمانی به بهانه های مختلف زایران انفرادی رو عمدااز این مرز میفرستادن واز ترددشون ازمرزهای شلمچه ومهران خودداری میکردن وجوری بااونهابرخوردمیکردن که انگارقاچاقچی وتروریستن خوش به حال شرکت خصوصی شمسا که یکه تازمیدان شده با کارهای خلاف قانون خودش اما خدا جای حق نشسته یاحسین
  • رویا IR ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    4 2
    آخه چرا دو لت اجازه می دهد که ایرانیان به عراق بروند.. چرا هیچکس به فکر امنیت ایرانیان نیست.. چرااااااااا