مناظره سیاسی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، به مناظره چهره به چهره ولایتی و جلیلی بدل شد که ولایتی از مذاکراتش با فرانسه و روسیه خبر داد که دولت زیربار اجرای آن نرفته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در ادامه سومین مناظره نامزدهای ریاست جمهوری، پس از آنکه علی اکبر ولایتی به تشریح برنامههای دیپلماتیکش پرداخت، رقبایش به نقد وی پرداختند که مشروح آن را در ادامه میخوانید:
محمدرضا عارف: نظری ندارم.
سیدمحمد غرضی: شما دوران سختی را در دوره جنگ گذراندید و کشور اداره شد. البته ملت و رزمندگان و دولت در آن دوره سهم داشتند. آن دوره باعث شد که منطقه با جنگ آشنا شوند. ادامه این کار باعث شد که با توجه به حرکتهای آمریکا، کشورهای منطقه باز شوند. فضای عراق، افغانستان و الان سوریه در حال باز شدن است. اما آیا قدرت سیاسی ما افزون است یا قدرت سیاسی آمریکا؟ ما در یک مجموعه وسیع جغرافیایی داریم عمل میکنیم.
محسن رضایی: دو سوال دارم. اول اینکه قطعنامه 598 صادر شده بود که آقایان اجرایی کردند اما الان چیزی صادر نشده است؟ سوال دوم من این است که مگر آقایان قالیباف و حدادعادل و ولایتی ائتلاف نکردهاند، پس چرا اینقد اختلاف نظرهای جدی دارید؟
سپس ولایتی فرصت یافت به سخنان رقبایش پاسخ دهد. او در پاسخ به قالیباف که از مذاکرات وی با میتران همزمان با جنگ ایران و عراق یاد کرده بود، اطلاعات تاریخی وی را نقض کرد و گفت: من با میتران بعد از جنگ دیدار داشتم نه در زمان جنگ! قبلا هم نمماینده شما چنین اشتباهی کرده بودند، اما این غلط است.
ولایتی در پاسخ به جلیلی هم گفت: دیپلماسی این نیست که در کشورهای دیگر خطابه بخوایند و مطالبی را که در کنفرانس مطبوعاتی می گفتید را اینجا هم بگویید! اینکه می گویید الان وضعیت با 20 سال پیش فرق کرده، باید بگویم که قبل از اینکه قطعنامه های شورای امنیت علیه ایران صادر شود، سارکوزی از من دعوت کرد که به پاریس بروم وبا او مذاکره کنم. با رئیس جمهور صحبت کردم و ایشان گفتند برو. من آنجا راجع به عدد سانتریفوژها و اینکه غنی سازی تعلیق نشود، با سارکوزی به توافق رسیدیم و قرار شد مذاکرات با آقای «لویت» ظرف مدت یک هفته ادامه یابد. بعد هم سارکوزی گفت من می خواهم به ایران بیایم و دست رهبر ملت بزرگ ایران را بفشارم. من این توافقات را به کشور آوردم اما کار متوقف شد!
وی افزود: در آن زمان قائم مقام وزارت خارجه ، کاردار فرانسه را فراخواند و به او گفته بود «این آقایی که آمده فرانسه نماینده ما نیست و شما باید وزیر خارجه را می خوستید!» ما در آن زمان می خواستیم نگذاریم پرونده به شورا ی امنیت برود و مساله تعلیق از میان برداشته شود اما دولت همراهی نکرد. همان زمان وزارت خارجه فرانسه گفت که اگر زودتر به کاردار فرانسه خبر داده بودند دیدار من با سارکوزی به هم می خورد.
ولایتی که 16 سال سکاندار وزارت خارجه بوده و هم اکنون مشاور بین الملل مقام معظم رهبری است، در ادامه به مذاکراتش با مقامات روسی اشاره کرد و گفت: در آن زمان به من گفتند اگر قول بدهی که اگر پوتین به ایران بیاید، دست خالی بر نمی گردد؛ ما او را می آوریم. من این قول را دادم اما باز هم در دولت پیگیری نشد!
وی سپس مذاکرات جلیلی در آلماتی را محور سخنان خود قرار داد و افزود: در آخرین مذاکرات آلماتی پیشنهاداتی شد که می شد بر اساس آن پیش رفت، اما آقای جلیلی آن را نپذیرفته است. آنها در مذاکرات آلماتی گفتهاند که اگر غنی سازی را کند و فوردو را کند کنید، ما سه تحریم را بر می داریم. این به شهادات معاون وزارت خارجه است که در مذکرات بوده، ولی شما گفته اید که کل تحریم را بردارید که نشان می دهد نمی خواهید کار را پیش ببرید. مثل این است که جنس صد تومانی را به کسی بخواهند بفروشند و او بگوید این را به من دو تومان می دهی! خب فروشنده می گوید اگر خریدار نیستی چرا به اینجا آمدهای؟ مذاکره گام به گام و به تدریج است که مسائل حل می شود.
ولایتی خطاب به جلیلی ادامه داد: دیپلماسی این نیست که در داخل کشور بگوییم ما اصولگراییم و انعطااف نداریم. دیپلماسی خشونت و سرسختی نشان دادن نیست. دیپلماسی تعامل و بده بستان است. نمیشود که آنها هرچه که ما می خواهیم بدهند و ما هیچ کاری نکنیم! دیپلماسی بیانیه صادر کردن پشت تریبون نیست!
جلیلی هم در پاسخ به ولایتی گفت: اگر اطلاعات دیگرتان هم مثل اخبار سوم درباره آلماتی باشد، واویلا است! نوار گفت و گوهای آلماتی پیاده شده و خدمت آقا داده شده است. بگذارید به مردم بگویم که در آلماتی چه گذشت؟ آنها به ما گفتند که 20 درصد غنی سازی را بردارید تا ما بعد تحریم را برداریم. این یعنی «در» در برابر «آب نبات» که برخی دوستان شما قبلا دنیبالش بودند!
رئیس تیم مذاکره کننده هسته ای ایران، ادامه داد: در زمان مذاکرات شما با سارکوزی و روسیه هم بعدها بحث هایی شد و آنجا به آنها مواضعمان را گفتیم. اما برخلاف سخنان شما، سارکوزی خواستار متوقف شدن برنامه هسته ای کشور بود. بعد هم آقای «لویت» نفر دوم فرانسه است؟ او یک کارشناس در الیزه است! سه بار خود آقای سارکوزی با آقای احمدی نژاد صحبت کرد. باید دید که ما چه ما به ازایی در قبال این مذاکرات می گیریم.
جلیلی با تاکید بر اینکه «مبنای حرفهای شما درباره آلماتی غلط است» خطاب به ولایتی گفت: ما به آنها گفتیم هرچقدر شما عقب بروید، ما عقب می رویم. اگر 5 کیلومتر شما عقب بروید، ما هم 5 کیلومتر عقب می رویم. نماینده انگلیس خواست این کار را بکند اما نماینده آمریکا مانع شد. آنها حاضر نشدند که عقب بروند و این به دلیل منطق محکم ما بود که آنها رفتند تا با روسایشان مشورت کنند که 40 روز طول کشید. آنها در برابر منطق ما اصلا جوابی نداشتند که متاسفانه امروز از جانب شما اینگونه مطرح می شود!
دبیر شورا یعالی امنیت ملی در پایان گفت: کی گفته ما قرار است فقط اعلام موضع کنیم؟
ولایتی هم بار دیگر در پاسخ به جلیلی گفت: دیپلماسی کلاس فلسفه نیست که بگویید منطق ما قوی بود! آنچه مردم می بینند این است که شما مسئول مذاکرات هستید و هیچ چیزی حاصل نشده و مدام تحریم ها ببیشتر شده و به مردم فشار بیشتری آمده است.
/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 297176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 66
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    24 5
    این مناظره نشون داد که یه عده ادم بی تجربه و متعصب غیرقابل انعطاف دارند کشور را در بحث هسته ای به سمت پرتگاه می برند. جلیلی در حد مذاکره کننده ارشد هسته ای نیست.
  • بی نام A1 ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    بابا اينكه 5 تا رفتيد قطعنامه گرفتيد و كشور پلمپ كرديد كه كور هم تشخيص ميده نياز به اطلاعات غلط واويلا گفتن نداره
    • le petit prince IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
      15 1
      انقد قطعنامه بگيره كه قطعنامه گيرش پاره شه خخخخخ:)))) ولي انصافن احمدي نژاد بره ما با فقدان ادبيات فاخرش چطور كنار بيايم؟؟!!
  • امیر A1 ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    روحانی مردی برای تمام فصول خاتمی و هاشمی و عارف = روحانی
  • بی نام A1 ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    18 1
    نتيجه 6 سال مذاكره شما فشار اقتصادى و گراني شد بابا جونهااز زور بيكارى روانى شدند شما دم از ارزشها ميزني
  • بی نام A1 ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    آقای دکتر جلیلی خوب دفاع کردن نداره که وقتی اوضاع تا این حد خرابه حداقل بگین ما محکم به پای مواضع خودمون وایسادیم و نتیجه اش این شد که میبینی
  • بی نام IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    من مناظره رو کامل دیدم ولایتی عالی بود مرد سیاست .
  • بی نام IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    ولایتی عالی و متفاوت ظاهر شد البته از نظر من نفر اول روحانی بود. جوابهای خیلی خوبی داشت و تفکراتش خیلی خوب هستند برنده این مناظره قطعا آقای روحانی و بازنده آن قطعا آقایان جلیلی و قالیباف بودند.
    • بابک A1 ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
      0 1
      حدادو یادت رفت بگی داداش
    • علی EU ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
      0 5
      ولایتی بهترین است. این فرصت را از دست ندهیم
    • بی نام IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
      0 2
      بس عارف چی؟
    • بی نام IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
      بنظر من ولایتی برنده مناظره سوم بوود در صورتیکه اصلاح طلبها از گفتن این جمله ابا داشتند ولایتی حرف دل مردم رو زد رای من روحانی ست ولی اگر قراره یک اصولگرا بشه ولایتی و رضایی خیلی انسانند
  • علی EU ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    6 0
    برای نجات کشور فقط ولایتی. هم با رهبر است هم با هاشمی جلیلی انگشت کوچیکه ولایتی هم نمیشه چطور روش میشه با این وضعی که بوجود اومده نظر هم میده.
  • بی نام A1 ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    5 0
    نه آقاي جليلي واقعا در اين چند سال چه كردي!؟؟
  • بی نام IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    14 1
    بااینکه رایم یا دکتر عارف یا دکتر روحانیه ولی دکتر ولایتیم خوب رفتار کرد امروز و خیلی خوب جواب جلیلی داد که دیپلماسی یعنی به طریقی مشکل حل کنی و تحریم کم بشه نه روز به روز بیشتر شه
  • بی نام A1 ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    6 3
    ولایتی متشکرم
  • امین IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    رای من روحانی
    • بی نام A1 ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
      آقای روحانی چهره واقعی قالیباف را به مردم نشان داد رای من به سمت روحانی
    • رویا IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
      بنده خدا قالیباف اومد نسخه ولایتی و روحانی رو بپیچونه !نسخه خودش رو پیجید !نمیدونم اینا چطوری میخوان ایران 7 هزار ساله رو از این وضعیت در بیارن خداییش خیلی کمن واسه نام ایران!!!! با این همه ثروت خدادادی این همه نیروی انسانی متخصص و دانشمند..اینهمه امکانات...چرا وضعیت ما اینه؟؟؟آیا یک نفر نیست که دلش برای نام وطن بسوزه؟دلش برای فردای ایران و ایرانی بتپه؟همه چی که قدرت نیست پس انسانیت و مسئولیت در برابر خداچی؟؟؟
    • مهدی IR ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
      7 32
      ببخشید من به رویا اشتباهی مثبت دادم
  • بی نام A1 ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    5 0
    دکتر روحانی و ولایتی خیلی خوب و متین صحبت کردند جلیلی چون چیزی برای ارائه نداره مثل احمدی نژاد فقط حمله می کنه می خوام بدونم آقایان ولایتی،روحانی،لاریجانی و رضایی همشون اطلاعاتشون غلطه و فقط آقای جلیلی علامه دهر هستند؟ از قدیم میگن اگر خواستی دروغ بگی اونقدر بزرگ بگو که خوددت هم باورت بشه
  • حیدر DE ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    2 0
    درود بر ولایتی که چهره واقعی این جلیلی رو به همه نشون داد.
  • آزاد IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    7 0
    دقت کردین هر چی بقیه می گفتن این آقای جلیلی میگفت درست نیست آخه مرد حسابی مگه چند ساله به عرصه سیاست وارد شدی طرف خودش تو جلسه مذاکره بوده تو گزارش اون جلسه رو از کس دیگه ای گرفتی حالا اومدی می گی اطلاعات مذاکره کننده غلطه؟جالبه!
  • بی نام IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    2 0
    بنظر می رسد بزرگترین جسن مناظرات نشان دادن تضاد فکری و فلسفی نامزدهای اصول گراست که امروز ماهیت آنان عیان شد.
  • علیرضا A1 ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    1 3
    آقای حداد و دکتر جلیلی تنها کسانی هستند که برای جمع کردن رای مردم،نه سیاه نمایی میکنند و نه حاضرن شعار و وعده بدهند و پای اصول و اعتقاداتشون ایستادن، حتی اگر رای نیاورند
  • رحمان IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    1 3
    به نظر من جلیلی بسیار مناسب بود خاتمی خائن بود کسی از خائن دفاع نمی کنه آقای عارف
  • بی نام EU ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    1 1
    آقاي ولايتي ثابت كرد كه عقلانيت و تدبير چيزي نيست كه محل اختلاف باشد و چه اصلاح طلب و چه اصولگرا در آن ميتوانند وحدت نظر باشند. با اين كه راي من با اصلاح طلبان است اما به جرا ميگويم كه صريح ترين و دقيقترين اظهارات در رابطه با مساله هسته اي ايران و روابط بين المللي را آقاي ولايتي گفتند. واقعا از ظرفيت ايشان بايد در مذاكرات و ديپلمالسي بهره برد.
  • وحید A1 ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    واقعا دکتر ولایتی و دکتر رضایی امروز بی نظیر بودن...
  • بی نام IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    289 9
    اعتلاف جدید 2+1= حداد-جلیلی- قالیباف
  • وحید A1 ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    از آن نترس که هیاهو دارد از آن بترس که سر به تو دارد... اصلا منظورم با آقای جلیلی نیست ها
  • عرفان A1 ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    استاد جلیلی نکن با خودت اینکارو ما به عنوان یه دیپلمات دوس داریمت حد خودتو بدون عزیز دل برادر بازم منتشر نکن خبرآنلاین.
  • بی نام IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    احسنت آقاي ولايتي،واويلا ازشما آقاي جليلي با اين بصيرت بچه گانه تان،درودبرروحاني
  • حسین IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    وضعیت+فرصت+تهدید=آقای جلیلی جلیلی وقالیباف امروز به پایان رسیدن.
    • مسعود A1 ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
      77 8
      البته "ظرفيت" رو هم بايد به معادله بالا اضافه كرد
  • محمد IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    روحانی، عارف ائتلاف ائتلاف. جلیلی ضعیف ترین کاندیدا. خبرآنلاین درج کن.
  • بی نام A1 ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    من طرفدار دکتر روحانی هستم ولی از آزادگی دکتر ولایتی لذت بردم درود بر مردان آزاده
  • سارا IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    فقط قالیباف می تونه همه چیز را درست کنه
    • نظرعلی A1 ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
      بله- البته به صورت گازانبری
  • احمد IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    آقایانی که شعار اخلاق گرایی دارند چطور همیشه عصبی بد اخلاق و توهین به دیگران می کنند ما که زمستان اصلاحات و سازندگی یادم هست حال چه شد که منجی شدند. نماینده آقای روحانی در برنامه امروز دیروز و فردا از کدام اخلاق دفاع کردند آیا برجسب طالبان کم توهینی است. رای گرفتن از مردم به چه قیمتی؟ آقایان سازشکار را مگر بوش محور شرارت نخواند. سیاستی که دروغ باشد واز خون شهدا هم به بنفع خود استفاد کند فریبکاری است نادیده زحمات ایثارگران ناسپاسی است.
    • بی نام IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
      216 9
      ایثارگری چه ربطی به انتخابات داره؟قراره چون این اقا ایثارگرن مدام به طبل جنگ بکوبن؟مگه فقط ایشون ایثارگرن اگه قراربرجانبازی وایثارگریه الان باید نصف مردم ایران کاندید میشدن.شماهم یه چیزی شنیدی وبه معنیش نرسیدی!
    • yunes A1 ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
      خواهشها اسم ایثارگری نیارید اونایی که ایثار کردن واسه این بود که مردم تو رفاه و آسایش باشن نه این همه سختی و درد و رنج به ملت تحمیل بشه، خیلی از ایثارگرایی که من میشناسم الان از این وضع ناراضین.
  • ریحانه A1 ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    ﻋﺎﺭﻑ ﻫﻢ ﺑﺪﺗﺮ ﺍﺯ ﻣﻮﺳﻮﯼ ﺑﻠﺪﻧﯿﺴﺖ ﺣﺮﻑ ﺑﺰﻧﻪ .ﻫﻤﻪ ﺣﺮﻓﺎﺵ ﺗﮑﺮﺍﺭﯾﻪ .ﺍﺯﺵ ﺧﻮﺷﻢ ﻧﯿﻮﻣﺪ .ﺭﺍﯼ ﻣﺎ ﻗﺎﻟﯿﺒﺎﻑ
  • بی نام IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    خط فکری جلیلی و قالیباف و حداد یکیه ولی ولایتی از همه ی اصول گراها بهتره
  • نازنین A1 ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    آقای ولایتی امروز غیرقابل پیش بینی بودند. دیگر ایشان که اصلاح طلب نیست که صد برچسب به وی بزنین. حتی ایشان هم به عملکرد آقای جلیلی انتقاد کردند.
  • حسين CN ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    همه چيز روشن شد جليلي برنده ي مناظره بود
    • بی نام A1 ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
      خودت تنهایی به این نتیجه رسیدی؟ البته آقای جلیلی ظرفیت زیادی در زمینه های مختلف داره که کم کم باید آزاد بشه!
  • بی نام A1 ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    ولايتي خيلي آرام و كارآمد هستند، اميدوارم پيروز شوند و اوضاع را تغيير دهند
  • بی نام IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    جالبه همش 5 ساله سر در آورده تو شورا اونم دبیری و مذاکره اطلاعاتی که همه از 30 سال کار در نظام میدن میگه غلطه!!!!!!!!!
  • بی نام IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    ای کاش لاریجانی کاندید میشد جواب این جلیلی رو می داد. . . چه دوری برداشته!
  • بی نام A1 ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    ولايتي خيلي انساني
  • بهتا A1 ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    درور بر دکتر ولایتی، سیاستمدار آرم، دیپلمات واقعی
  • محسن IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    من خیلیا رو میشناسم میگن ولایتی رای نمیاره ، به همین خاطر بهش رای نمیدن میرن به قالیباف رای میدن که روحانی رای نیاره! بابا شما رای واقعیتونو بدین چکار به نتیجه دارین منم بین ولایتی و رضایی دو دل بودم بعد از مناظره امروز رایم چربید به طرف ولایتی
  • بی نام EU ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    آقای دکتر ولایتی ،بسیار اخلاقی،نجیبانه و شجاعانه و از روی صبر و انصاف مناظره کردند .آقای دکتر جلیلی متاسفانه کم حوصلگی و کم توانی خود را بیش از پیش به نمایش گذاشتند. اما درود بر دکتر روحانی و دکتر عارف.
  • علی IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    امروز اقای ولایتی عالی بود و واقعا مشکلات کشور و مذاکراتو گفت و باید نشان بدن وقتی میخوان به مردم خدمت کنن مصلحت اندیشی رو کنار بزارن و حقایق به مردم بگن درود به شرف اقای ولایتی که خیلی واضح بیان کرد و جالب بود که اقای جلیلی که پاسخی به سیاستهای اشتباه خودش نداره میاد به دوران جنگ گیر میده و شرایط امروزو با دوران جنگ مقایسه میکنه اقای جلیلی اگه اقای ولایتی 10 تا اشتباه داشته تو 16 سال بجاش 100 تا رویکرد مثبت داشته شما که 100 تا رویکرد منفی تو 6.7 سال داشتین چقدر موثر بودین ما که چیزی جز شعار نشنیده و ندیدیم انچه که ما دیدیم وقت تحریم بو و تحریم
  • بی نام IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    درود بر دکتر ولایتی حرف حق رو زد. من بهش رای میدم.
    • بی نام A1 ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
      1 0
      اگر عارف و جلیلی نبودن، نفری که بهش رای میدادم ولایتی بود.
  • بی نام IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    اگر چه من به عارف یا روحانی رأی میدم اما انصافاً بین اصولگراها ولایتی باشخصیت ترین آدمه. و در مناظره هم انصافاً در موضوع هسته ای خیلی خیلی مستدل جلیلی رو ترکوند و در موضوع میتران و کلاً رفتار زننده تخریبی قالیباف، جواب خیلی متین و محکمی به قالیباف داد.
  • بی نام IR ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    درود بر ولايتي تا آخر با توييم .... با تو مي شود دل به دريا زد
  • حسین A1 ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    روحانی اصلح است
  • خسته IR ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    وای به جلیلی که با دروغ می خواد رای بیاره ولی آبروش رفت احمدی نژاد که با اعتدال صحبت می کرد پوستمونو کند چه برسه به جلیلی امیدوارم انتخابات نمونه کامل دموکراسی باشه تا امثال جلیلی انقدر با اطمینان و با پر رویی حرف نزنن
  • مینو IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    درود بر عارف جسور
  • امینرضا A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    66 20
    این مناظره ی آخر دست قالیباف و جلیلی را رو کرد. درود بر دکتر ولایتی که با متانت جواب جلیلی رو داد. خواهشمندیم آقایان هاشمی و خاتمی روی عارف یا روحانی زودتر به اجماع برسند تا حماسه ی دوم خرداد 76 رو تکرار کنیم. درود بر صادقان
  • بی نام IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    71 13
    ولايتي هميشه توي دل مردم جا داره.با ادب با كلاس كار درست ولي من به روحاني راي ميدم
  • بی نام IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    47 12
    فقط روحانی" روحانی زیرک
  • م A1 ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    26 1
    سیاست گام به گام آقای جلیلی ظاهرا" گامهای لاکپشتی است!دستاوردش هم فقط قرار جلسات بعدی آنهم در یک کشور دیگر بوده و بس یعنی متوجه نشدن مردم از این سریال خسته شدن؟
  • بی نام A1 ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    20 3
    من به شخصه از ولایتی خیلی ممنونم.واقعا اولین بار بود که از یه اصولگرا اینقدر خوشم اومد.