پاسخ رضایی، غرضی، قالیباف و روحانی به 4 سوال 2 دقیقه‌ای/18/

نامزدهای ریاست جمهوری به سوالات دو دقیقه ای پاسخ دادند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در بخش دوم مناظره سیاسی رسانه ملی، نامزدهای ریاست جمهوری به سوالات کوتاه پاسخ دادند.

سوال: آیا شما سفرهای استانداری را در دولتتان ادامه می دهید؟
محسن رضایی گفت: قطعا این کار را با شیوه جدید انجام می دهم چرا که مردم سالاری دینی را یک جاده دو طرفه می دانم . مردم همانطرو که در مشارکت و تظاهرت شرکت می کنند حق دارند که مسئولان را مورد سوال قرار دهند. قول می دهم تبعیض ها را برطرف می کنم و پارتی بازی ها را برطرف می کند و میان قوم های مختلف رقابت اقتصادی را ایجاد می کنم. اول با کارشناسان و بعد با کارآفرینان و دانشگاهیان جلسه می گذارد و وقتی به نتیجه قطعی برسم میان مردم می روم. من در جنگ 3 بار نزدیک بود اسیر شود و در صحنه عملیات پا یه پای مردم و به خصوص جوانان حرکت خواهم کرد.

سوال: با توجه به ضرورت تامین آزادیهای فردی و اجتماعی مصرح در قانون اساسی، حدود و مرزهای آزادی چیست و چه تفاوتی میان آزادی در جامعه اسلامی و آزادی در جامعه غربی وجود دارد؟
سیدمحمد غرضی گفت: در جامعه اسلامی آزادی وسیع تر تعریف می شود. در جوامع دیگر آزادی در نیازهای غریزی معنی می شود. می گوییم کدام آزادی وسیع تر است؟ می گوییم آن آزادی که جامعه بیشتری را در بر بگیرد. وقتی می گوییم آزادی قسمت وسیع جامعه را در نظر بگیرد نا محدود است و حق آزادی از یک انبعاس کوچک اجتماعی به انبعاس بزرگ تر برود. آزادی که در اسلام است آزادی اجتماعی وسیعی است. وقتی در کشورهای غربی معنی آزادی را می بینید متوجه می شوید آزادی آنها حدشان به اندازه آدمی است که جذب می کند.

سوال: امروز جمهوری اسلامی تبدیل به قدرت بزرگ جهانی شده است. دولت شما چه برنامه ای برای استفاده از طرفیت های راهبردی نظام از جمله جنبش عدم تعهد و فنوذ بالا در کشورهای آمریکای لاتین برای نقش آفرینی بیشتر در معادلات جهانی خواهد داشت؟
محمدباقر قالیباف گفت: موقعیت جغرافیایی ما این فرصت را فراهم کرده که اط ظرفیت ها در حوزه دیپلماسی استفاده کنیم. رویکرد منطقه گرایی برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و هیچ منطقه ای حساس تر از این منطقه نداریم و باید از فرصت های این منطقه استفاده کنیم. جنبش غیر متعهدها اتفاق خوبی را ایجاد کرد که تاسیسی دبیرخانه دائمی است و باید از ظرفیت آنها استفاده کرد. معتقدم البته ما در حوزه های دور مانند آمریکای جنوبی باید استفاده کنیم اما استفاده ما از منطقه خاورمیانه است.

سوال:از نظر شما مهم ترین میراث امام خمینی چیست و چگونه از این میراث عظیم استفاده می کنید؟
حسن روحانی گفت: مهم ترین میراث امام جمهوری اسلامی است البته میراث های بزرگی را برای ما گذاشتند اما مهم ترین میراث جمهوری اسلامی است و این خیلی مهم است که ما هم به جمهوریت تکیه کنیم و هم به مسئله اسلامیت تکیه کنیم. امروز برخی فکر می کنند جمهوری اسلامی تنها ولایت فقیه است. اگرچه ولایت فقیه بسیار بالا است اما جایگاه مردم و جمهوریت هم بسیار بالا است. اما می خواستند که جمهوری اسلامی هم جمهوریتش و هم اسلامی بودن آن حفظ شود. اما بر مسئله وحدت هم بسیار تکیه می کردند و امروز علما و مراجع و دانشگاه ها می توانند با تلاش مضاعف خود بر تحقق وحدت کلمه تلاش کنند.

/27295

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 297191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سارا IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    قالیباف از همه بهتر است اهل کاره
  • saya IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    125 8
    باید بپذیریم اداره کردن شهرداری با اداره کردن کشور بسیار متفاوت است.حداقل در 8سال گذشته این موضوع را فهمیدیم
  • امیر جعفر CZ ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    آقای قالیباف ثابت کرده که بسیار منفعت طلبه و حتی با تغییر شرایط مواضعش عوض میشن و رنگ عوض می کنن. به نظر من عوارض رئیس جمهور شدن ایشون از آقای جلیلی هم بیشتره لااقل اقای جلیلی به حرفی که می زنه اعتقاد کامل داره ولی ایشون جزء حزب بادن (خواهش می کنم منتشر کن)
    • رضا A1 ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
      9 26
      چون در مورد بی تفاوتی روحانی در مورد تجمع تحکیم وحدت اشاره کرده منفی شد قالبباف؟
  • بی نام A1 ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    40 8
    قالیباف نظامیه و بدرد ریاست جمهوری نمیخوره
  • دارا IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    13 13
    سارا خانم با بصيرت تصميم بگير
  • بی نام IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    23 29
    فقط رضاییییییییییییییییی
  • محمد A1 ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    11 6
    غرضي اول ميشه خدا ميدونه كه حقشه............
  • احسان A1 ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    0 7
    زنده باد قالیباف....مطمئن باشید رئیس جمهوره بدون شک
  • بی نام IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    3 0
    رضایی متین و مدبر! خدا نگهدارش باشه
  • بی نام A1 ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
    0 0
    منصف باشید.. رضایی