معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نقد جزو کار روزنامه نگاری است و اصولا روزنامه غیرمنتقد ارزش خواندن ندارد، اما معیار رسانه ها در نقادی خویش باید قانون باشد.

به گزارش مهر، در آغاز این نشست که روز شنبه در محل معاونت امور مطبوعاتی برگزار شد محمدعلی رامین با اشاره به نقش روزنامه ها و خبرگزاریها به عنوان پناهگاه افکار عمومی جامعه رسانه های داخلی را به عنوان نقطه اتکاء نظام در مبارزه با جنگ رسانه ای دشمنان برشمرد و تصریح کرد: رسانه های غرب همواره در طول سالهای پس از انقلاب اسلامی تا کنون در مقابل اندیشه های والای اسلام و مدیریت امام خمینی (ره) و امام خامنه ای (مد ظله العالی) ایستاده و سعی در تضعیف جایگاه رهبری امت اسلامی کرده اند و هرگاه یکنفر حتی زاویه کوچکی با نظام از خود نشان داده از وی یک چهره رسانه ای ساخته اند تا از این طریق افکار عمومی جامعه را متشتت سازند.

وی با طرح این پرسش که آیا رسانه های ما در مقابل این استراتژی شیوه ای مشخص و راهبردی را طراحی کرده اند دلیل اصلی برگزاری این جلسه را همفکری با مدیران مسئول مطبوعات و خبرگزاریها برای پاسخ دادن به سه پرسش اساسی عنوان کرد: "آیا می پذیریم که کشورمان در مقابل یک جنگ نرم رسانه ای قرار دارد یا خیر؟ راهبرد رسانه های ما در مقابله با این جنگ نرم چیست ؟ و معاونت مطبوعاتی چگونه می تواند به رسالت خود در حمایت از رسانه های داخلی برای مقابله با جنگ نرم دشمن بپردازد؟"

روزنامه غیرمنتقد ارزش خواندن ندارد
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی ادامه داد: نقد جزو کار روزنامه نگاری است و اصولا روزنامه غیرمنتقد ارزش خواندن ندارد، اما معیار رسانه ها در نقادی خویش باید قانون باشد. دروغ نویسی نباید در مطبوعات رایج باشد و این قضیه قطعا با نقد متفاوت است. معیار نظارت و حمایت معاونت امور مطبوعاتی نیز همین قانون مطبوعات است و تا زمان تدوین نظام جامع رسانه ای التزام عملی به قانون مطبوعات فعلی راهگشای همه ماست.

رامین تصریح کرد: اگر نقادیها همراه با بیان زیباییها و ظرفیتها و محسنات نظام جمهوری اسلامی باشد حتما بیشتر تاثیرگذار خواهد بود و در این صورت مطبوعات به جایگاه واقعی خود در نظام مردمسالار دینی دست خواهند یافت.

معیار ارزیابی مطبوعات عملکرد زمان حال آنهاست
معاون امور مطبوعاتی ابراز داشت: معیار در ارزیابی مطبوعات عملکرد زمان حال آنهاست منطبق بر قانون. در این مورد هم هیچ نگرش سیاسی اعم از چپ یا راست وجود ندارد.

وی ارتقای شأن مطبوعات کشورمان را در جایگاه رکن چهارم مردمسالاری دینی یک امر خطیر و میسر نامید و موفقیت در تحقق این هدف را وابسته به عملکرد قانونمدارانه خود مطبوعات و معاونت مطبوعاتی دانست.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 29722

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۸۸/۰۹/۲۱
    0 0
    پس روزنامه ی کیهان و ایران ارزش خواندن نداره.
  • مهران IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۸۸/۰۹/۲۱
    0 0
    آخه تو گفتي و من باور كردم.
  • بدون نام IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۸۸/۰۹/۲۱
    0 0
    انتقاد خیلی خوبه. اما کی تحملشو داره .اگه انتقاد خوبه پس چرا روزنامه های مخالف رو یکی یکی تعطیل می کنید
  • قهرمان IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۸۸/۰۹/۲۲
    0 0
    پس به همين خاطر است كه روزنامه هاي منتقد يكي پس از ديگري بسته مي شوند!!