فارس نوشت:

نامزد ریاست جمهوری یازدهم گفت: احتمال کشیده شدن انتخابات به دور دوم کم نیست و با ترکیب و شرایط جامعه، احتمال رقابت در دور دوم وجود دارد.
حدادعادل نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بعداز ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که در خبرگزاری آناج برگزار شد، در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا با جلیلی ائتلاف خواهید کرد، اظهار داشت: هنوز تصمیمی برای ائتلاف با جلیلی از جانب بنده گرفته نشده اگرچه ما از نظر گفتمانی همسویی زیادی داریم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه نامزدهای این دوره در خصوص مسائل فرهنگی برنامه خاصی ندارند، برنامه شما در این زمینه چیست، تصریح کرد: به قدری مسئله اقتصادی ذهن همه را گرفته که حتی نامزدها نیز در روز مناظره فرهنگی بحث اقتصادی می‌کردند که موجب شد بنده اعتراض کنم.

وی با بیان اینکه نام دولتم، دولت تقوا و تقدیر است، یادآور شد: استفاده از کلمه تقوا به خودی خود توجه من را به موضوع فرهنگ و دین نشان می‌دهد.

حدادعادل بر همین اساس به تکریم معلمان، اجرای سند تحول بنیادین بر نظام آموزش و پرورش و اجرای سندهای کتاب‌های درسی اشاره و تصریح کرد: بنده معتقدم آموزش معطوف به کار بر آموزش و پرورش و پژوهش معطوف به صنعت باید در دانشگاه‌ها شکل بگیرد؛ جوانان روستایی باید مهارت‌های کار تولیدی در روستا را فرا بگیرند.

حدادعادل در عین حال به نهضت ازدواج آسان اشاره کرد و گفت: بسیاری از مشکلات اقتصادی و اخلاقی در جامعه نتیجه ازدواج نکردن یا دیر ازدواج کردن است. از این رو برای ترویج ازدواج و جلوگیری از فساد اخلاقی و تحکیم بنیاد خانواده برنامه‌های مفصلی دارم.

رئیس مجلس هفتم در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه احتمال اینکه انتخابات به دور دوم کشیده شود چه اندازه می‌دانید، تصریح کرد: این احتمال کم نیست و با ترتیبی که وجود دارد و شرایط جامعه، این احتمال هست؛ اما اینکه رقابت در دور دوم بین چه کسانی است، نمی‌توان پیش‌بینی کرد.

وی اضافه کرد: در روزهای آخر تبلیغات نظرسنجی‌ها به سرعت تغییر می‌کند.

حدادعادل در پاسخ به سؤالی مبنی بر حضور سه تن از اعضای ائتلاف در انتخابات و اختلاف نظر بین آنها گفت: اختلاف نظر بین کاندیداهای ائتلاف سه‌گانه به معنای عدم وفاداری آنها به ائتلاف نیست؛ بنده در عین احترام به آقای ولایتی، در مناظره سیاسی نظر مستقل خودم را که با وی متفاوت بود اعلام کردم و ملت نیز چنین انتظاری دارد؛ مبنای وحدت ما این بود که کاری نکنیم که اصولگرایان شکست بخورند،‌ در حال حاضر بنده به این پیمان وفادارم.

حدادعادل در بخش پایانی سخنان خود به موضوع آذربایجان اشاره و خاطرنشان کرد: آذربایجان همیشه مانند پرچمی نشانه افتخار ایران بوده است و صاحب ظرفیت‌های معنوی، طبیعی و اقتصادی فراوان است و در 34 سال بعد از انقلاب رشد خوبی در همه جهات داشته است و در مقایسه با قبل از انقلاب، تبریز به شهر پیشرفته‌ای مبدل شد.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 297562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • 000 IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    49 12
    يه سوال داشتم فكر كنماين اقا حداد ما كه ادبياتش خوبه و مهندس غرضي كه بدون هيچ غرضي حرف ميزنه -راي خود را به كي ميدن....................................................................................... .......... .......... ........... ........ ......... ......... ... فكر كنم دكتر روحاني
  • بی نام EU ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    23 8
    حداد من پيش بيني ميكنم كه جنابعالي مطمئنا راي نداري