ایسنا نوشت:

وزیر اسبق اطلاعات گفت: مناظره روز جمعه نشان داد که حاکمیت بر فرد خاصی نظر ندارد و مردم باید فرد مورد نظر خود را انتخاب کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی یونسی طی سخنانی در مسجد جامع همدان افزود: در بیرون شایعه می‌کنند فرد خاصی مد نظر نظام است و عده‌ای در داخل نیز باور می‌کنند، مردم بدانند اگر رای ندهند کلاه سرشان می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از سیاسیون این اشتباه را مرتکب می‌شوند که نمی‌خواهند در انتخابات شرکت کنند، اما ما این زمان را بهترین فرصت برای حاکمیت مردم می‌دانیم.

وی با اشاره به عدم احزار صلاحیت هاشمی رفسنجانی، اظهار کرد: بسیاری فکر می‌کردند وی در مقابل رهبری و نظام جمهوری اسلامی می‌ایستد اما هاشمی نشان داد که متعلق به این انقلاب است.

وزیر سابق اطلاعات تاکید کرد: همه افراد حق انتخاب دارند، هرکس هر فردی را انتخاب کند کسی حق ایراد و اشکال ندارد. شخصی مانند روحانی می‌تواند تهدیدات را خنثی کند، با حوزه‌های علمیه تعامل داشته باشد، خطرات را پیش‌بینی کند، با همه سلیقه‌ها و گروه‌های سیاسی همکاری داشته و از حقوق مردم و آزادی‌های قانونی و شهروندی حمایت کند.

وی از همه آحاد مردم دعوت کرد در انتخابات 24 خرداد با شور و هیجان شرکت کرده و دیگران نیز به حضور دعوت کنند.

وی گفت: انتخابات حق حاکمیت مردم بر سرنوشت همه مسوولان است که ضدانقلاب خارج‌نشین و برخی از افراد داخلی با رواج شایعه تقلب و این‌که حاکمیت بر فرد خاصی نظر دارد، مردم را از حضور پرشور باز می‌دارند.

یونسی با اشاره به مناظره‌های تلوزیونی کاندیداها نیز گفت: در مناظره‌ها همه منتقدند، قاعدتا باید اصلاح‌طلبان انتقاد داشته باشند، اما آن 6 نفر دیگر نیز انتقادات تندی دارند. دو سال پیش نمی‌شد در جمعی مانند امروز انتقاد کرد اما امروز همه در انتقاد از دولت از یکدیگر پیشی می‌گیرند.انتقاد به این دولت نان دارد، ریاست دارد، رای دارد اما باید انصاف و عدالت را رعایت کنیم. باید دو سال پیش انتقاد آزاد می‌شد.

سیدکاظم اکرمی وزیر اسبق آموزش و پرورش نیز در این همایش گفت: در مناظره‌ها اصولگرایان، اصلاح‌طلبان و افراد فراجناحی آن‌چه در دولت‌های اخیر بوده توضیح دادند. جامعه نیازمند اصلاحات است، هرکس رییس‌جمهور شود نمی‌تواند معجزه کند کشور مشکلات زیادی دارد.

اگر عارف تنها کاندیدای اصلاحات است باید بماند


همچنین فارس نوشت:

مسعود پزشکیان نماینده اصلاح طلب مردم تبریز در مجلس در خصوص ائتلاف اصلاح طلبان در انتخابات آتی اظهار داشت: اگر اصلاح طلبان با هم مذاکره کنند و روی یک گزینه به جمع‌بندی برسند بهتر از حضور گزینه‌های متعدد است.
وی در عین حال چانه‌زنی برای بیرون کردن رقیب از عرصه انتخابات را نوعی بداخلاقی دانست و متذکر شد: اگر حرکات ما تخریبی و حدسی و یا مبتنی بر تهمت و افترا باشد نشان می‌دهد هنوز به بلوغ سیاسی نرسیده‌ایم.
پزشکیان گفت: کسانی که برای ورود به انتخابات مدنظر اصلاح‌طلبان بودند به دلیل جو جامعه اجازه ورود و خروج نیافتند.
وی افزود: کسانی که اکنون به عنوان گزینه اصلاح طلبان هستند، نامزدهای حداقلی هستند اما برخی حاضر نیستند به حداقل‌ها قانع شوند.
وی در عین حال تصریح کرد: اگر بزرگان اصلاح طلب گفته‌اند که عارف تنها کاندیدای اصلاحات است، باید از ماندن او در صحنه دفاع کنند.
نماینده مردم تبریز در مجلس در واکنش به نظر کسانی که می‌گویند روحانی به دلیل برخورداری از اقبال عمومی بیشتر در صحنه بماند و عارف به نفع وی کنار برود، اظهار داشت: من برای ماندن یا رفتن کسی توصیه نمی‌کنم اما چرا کسی که از او به عنوان تنها کاندیدای اصلاح طلب یاد شده کنار برود.

/29220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 297525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    68 39
    ما باخت با شرافت را ترجیح میدهیم ! عارف برود کنار رای نمیدهیم ! عارف اصلاح طلب اصیل کاندیدای اصلح است و اگر مردم نمیتوانند این را ببینند یک احمیدنژاد دیگر حقشان است !
  • بی نام IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    12 23
    به نظر من عبارت مردی در سایه برازنده دکتر ولایتی میباشد.این یکی از ترفندهای هوشمندانه طیف اصولگرا میباشد.همگی گمان میکردند که جناب دکتر جلیلی نماینده اصلی طیف اصولگرا باشد در صورتی که نماینده اصلی دکتر ولایتی میباشد. دکتر جلیلی باید در این مناظره مقهور دکتر ولایتی میشد تا درصد محبوبیت دکتر ولایتی بالا رود.برای این محبوبیت هم هزینه گزاف و جلوه های ویژه عالی در نظر گرفته شده بود تا صحنه بسیار طبیعی به نظر برسد و آن هم این بود که اسرار پشت پرده هسته ای کمی تا قسمتی فاش شد.
  • بی نام IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    16 42
    عارف چه اصلاح طلبی است که از 88 تا الان سکوت کرده ؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
    11 43
    حد اقل کاش آقای عارف مثل جناب علی مطهری یک انتقاد فقط یک انتقاد از احمدی نژاد میکرد. الان که کوچیک و بزرگ دارن به احمدی نژاد انتقاد می کنند جناب عارف انتقادات شمت هنر نیست !!! بنده شما رو یه اصلاح طلب شجاع نمیدونم
    • باربارا IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
      36 4
      بی نام جان، انتقاد در دقیقه 90 و یا وقت های اضافه که هنر نیست. اونهایی که دارن این روزهای آخرِ دولت از احمدی نژاد انتقاد می کنند در 7 سال و نیم گذشته کجا بودن؟ 7 سال تمتم همه جوره از احمدی نژاد حمایت کردن و حالا این آخر کاری همه چیز رو انکار می کنند. دکتر عارف صریحا اعلام کردن که قصد تخریب ندارن، و البته انتقاد هم نکردن.