۰ نفر
۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۵:۱۷

ایسنا نوشت:

به دنبال کشته شدن یکی از نیروهای وابسته به 14 مارس و مخالف حزب الله لبنان در بیروت، ارتش در خیابان‌های پایتخت مستقر شد و نیرو‌های امنیتی و پلیس به حالت آماده باش در‌آمدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، ارتش لبنان عصر روز یکشنبه شماری از خیابان‌های بیروت، پایتخت این کشور را با استفاده از تانک و سیم خاردار برای ساعاتی بست. گرچه برخی از این خیابان‌ها باز شده است اما ارتش هنوز در بیروت مستقر است.

این اقدام ارتش لبنان پس از آن بود که در درگیری‌ میان تظاهرکنندگان مخالف مداخله حزب الله لبنان در سوریه و حامیان این حزب یک تن کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند.

به دنبال این درگیری‌ها ارتش لبنان با قرار دادن بلوک‌ها و موانع سیمانی در مسیرهای اصلی شهر بیروت منطقه مرکزی این شهر و اطراف آن را که تحت سلطه نیروهای حزب الله است، بست.

به گفته منابع لبنانی در درگیری‌هایی که میان مخالفان حزب الله لبنان و طرفداران این حزب در منطقه بئر حسن بیروت رخ داد یک تن کشته شد.

در تیراندازی منطقه بئر حسن، هاشم السلمان، یکی از تظاهرکنندگان و رئیس بخش دانشجویی حزب الانتماء به دلیل شدت جراحات وارده درگذشت.

علاوه بر این برخی از مناطق مختلف لبنان نیز روز یکشنبه شاهد اعتراض مخالفان مشارکت حزب الله در درگیری‌های سوریه بود.

حزب "الانتماء" به ریاست احمد الاسعد، یکی از احزاب لبنان از جمله دعوت کننده‌های برگزاری این تظاهرات بود.

احمد الاسد در مصاحبه‌ای تلویزیونی اعلام کرد: هاشم السلمان پس از آنکه به مدت نیم ساعت رها شده و به شدت خونریزی کرد به دلیل ممانعت قاتلان وی از حضور آمبولانس برای انتقال به بیمارستان، جان خود را از دست داد.

ارتش لبنان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای ارتش به منظور متفرق کردن تظاهرکنندگان و بازگرداندن اوضاع به وضعیت طبیعی در خیابان‌های شهر مستقر شده است.

پیشتر نیروهای جریان 14 مارس لبنان هشدار داده بودند که حزب الله به خاطر مداخله در درگیری‌های سوریه کشور را به جنگ داخلی جدید می‌کشاند.

الجزیره گزارش داد که در مصر نیز ده‌ها تن از چهره‌های اسلام‌گرای این کشور با تظاهرات در مقابل سفارت لبنان در قاهره به مشارکت حزب الله لبنان در درگیری‌های ارتش سوریه اعتراض کردند.

به دنبال تجمع تظاهرکنندگان در مقابل سفارت لبنان نیروهای امنیت مرکزی مصر برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک‌آور استفاده کردند.

علاوه بر این در دوحه پایتخت قطر نیز جمعی از مردم این کشور با تجمع در مقابل سفارت لبنان در دوحه خواهان پایان حضور نیروهای حزب الله در درگیری‌های سوریه شدند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 297625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سيد EU ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
    35 42
    مثل اينكه از موفقيت هاي اخير ارتش سوريه با كمك حزب الله حسابي ترسيدند ببينيد من يك اصلاح طلب هستم ولي ماجراي سوريه ماجراي دموكراسي نيست! بحث حذف شيعه است و الا قطعاً قطر و اردن و عربستان خيلي خيلي بيش از سوريه نيازمند تحول بوده و هستند ولي چون دوست آمريكا هستند كسي به آنها توجه نمي كند! حالا هم كه تركيه و قطرو عربستان رسماً به شورشيان صادراتي سلفي كمك ميكنند همه لال شده بودند ولي حزب الله به دولت رسمي سوريه كمك مي كنه صداشون در اومده واقعاً قانون دنيا قانون جنگله
  • بی نام A1 ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
    13 10
    بشار اسد و حزب الله خلاصه روزی تاوان جنایات خودشون رو میدند
    • بی نام A1 ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۵
      2 1
      خود را به خواب زدن و نا فهمی تا کجا