فارس نوشت:

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری الجزیره العربیه، نیروهای واکنش سریع عربستان بیش از 140 مرد و زن را در چند منطقه در پی برگزاری "تحصن آزادی" بازداشت کرند. گروه‌ها و فعالان عربستانی خواهان برگزاری این تحصن شده بودند.

این تحصن ها در منطقه العزیزیه مقابل بازارهای ابن داوود در شهر مکه، مقابل دادگاه شهر بریده، مقابل نهاد حقوق بشر در خیابان ملک فهد در شهر ریاض ، مقابل مسجد جامع المعاقله در منطقه الجوف و مقابل مسجد جامعه الراجحی در منطقه حائل برگزار شد.

نیروهای امنیتی رژیم سعودی نیز وارد عمل شده و در محل برگزاری تحصن در شهر مکه مکرمه حضور یافتند و یکی خودروهای پلیس نیز به سمت تحصن کنندگان در ریاض حرکت کرده و با یکی از زنان معترض برخورد کرد.

نیروهای پلیس رژیم سعودی نیز به تحصن کنندگان در منطقه حائل فحاشی کردند و معترضان در شهر بریده را مورد ضرب و شتم قرار دادند. این نیروها همچنین خیابانهای منتهی به محل برگزاری تحصن را مسدود کرده و معترضان را محاصره کردند.

با ادامه مقاومت زنان، نیروهای پلیس به آنها در شهرای بریده، مکه مکرمه، حائل، ریاض و جوف با باتوم حمله کرده و آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند و بازداشت کردند.

مردان معترض در منطقه حائل درپی مشاهده حمله نیروهای امنیتی به زنان معترض به مقابله با آنها پرداخته و از نزدیک شدن این نیروها به زنان جلوگیری و آنها را تا خانه هایشان همراهی کردند.

تحصن آزادی با مشارکت گسترده زنان و همچنین حضور نوجوانان همراه بود که پرچم های سفید رنگ را به نشانه مسالمت آمیز بودن جنبش خود در دست داشتند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 298058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
    1 0
    چه خبر از پادشاهشون بالاخره مرد یا هنوز زنده است؟؟؟