روزنامه آرمان نوشت:

عضو مجمع روحانیون مبارز تاکید کرد عدم شرکت در انتخابات یک ضرر قطعی است اما شرکت در انتخابات یک ضرر محتمل است و آن ضرر احتمالی این است که رای به صندوق ریخته شده آن مقصود مورد نظر را محقق نکند که عقل حکم می کند انسان ضرر محتمل را انتخاب کند تا ضرر قطعی را.
مجید انصاری گفت: شرکت در انتخابات در جمهوری اسلامی ایران هیچگاه خالی از حساسیت نبوده است چرا که نظام ما جمهوری و با قید اسلامی است و نماد جمهوریت هم انتخابات و رجوع دائم حاکمیت به رای و نظر مردم است. وی افزود: بنابراین معتقدم هر مقدار که شرکت در انتخابات گسترده تر باشد هویت و ماهیت نظام جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش تبلور پیدا می کند تاکید بنیانگذارجمهوری اسلامی ایران در وصیت‌نامه خود برای مشارکت دائمی مردم در همه صحنه‌ها به خصوص صحنه انتخابات نیز ناظر بر همین موضوع است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: بنابراین اگر می خواهیم هویت نظام جمهوری اسلامی ایران را حفظ کنیم راهی جز رونق بخشیدن به انتخابات وجود ندارد لذا بر همین اساس و بر پایه همین دغدغه بوده است که اصلاح‌طلبان انتقاداتی نسبت به اقداماتی که منجر به بروز دلسردی مردم نسبت به انتخابات می‌شده داشته‌اند. انصاری با تاکید بر دو چندان شدن ضرورت برگزاری انتخابات پرشور و با مشارکت حداکثری مردم در این دوره از انتخابات گفت: با توجه به افزایش تهدیدها و تحریم های خارجی و همچنین تحولاتی که در سطح منطقه بروز پیدا کرده ضروری است انتخابات این دوره با مشارکت حداکثری مردم برگزار شود تا یکبار دیگر نظام جمهوری اسلامی ایران از یک سو پشتوانه های مردمی خود را به رخ دشمنان بکشد و از سوی دیگر الگو بودن خود برای کشورهایی که تحولات ضد دیکتاتوری و ضداستبدادی را پشت سر گذاشته‌اند را حفظ کند.
/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 298233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید A1 ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۳
    4 25
    دوستان 1 سوال: اگر کسی در دور اول انتخابات شرکت نکند می تواند در دور دوم شرکت کن؟؟؟ من شنیده ام که نمیتواند...درسته؟؟؟
    • بی نام EU ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۳
      21 3
      نه اين قانون نيست. با اين حال از خبر آنلاين تقاضا ميكنم كه توضيح دهد.