برخی رسانه‌های منطقه به انعکاس اخبار انتخابات ریاست جمهوری ایران پرداختند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین سایت تلویزیون الجزیره انگلیسی در خبری نوشت: میلیون ها نفر از رای دهندگان در سراسر ایران چهار سال پس از انتخاب مجدد محمود احمدی نژاد رای خود را به صندوق ریختند. مراکز رای گیری از هشت صبح باز شدند و قرار بر این بود که تا ساعت 10 شب باز بمانند اما همانطور که مصطفی محمد نجار وزیر کشور گفته است احتمال تمدید این زمان نیز وجود دارد.

به گزارش ایسنا یک روزنامه ترکی با اشاره به بیش از 50 میلیون ایرانی واجد شرایط برای رای دادن نوشت: مردم ایران امروز تا ساعت 18 می‌توانند به کاندیدای مورد نظر خود رای دهند. روزنامه حریت چاپ ترکیه در گزارشی با اشاره به آغاز انتخابات ریاست‌جمهوری از ساعت 8 صبح امروز (جمعه) برابر با 24 خردادماه در ایران نوشت: امروز بیش از 50 میلیون ایرانی واجد شرایط از میان شش کاندیدای ریاست جمهوری، رییس جمهور جدید خود را انتخاب می کنند.

این روزنامه در ادامه با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری پس از انداختن رای خود به صندوق انتخابات آورد: آیت‌الله خامنه ای مردم ایران را به حضور در پای صندوقهای رای فراخواند.

هم چنین سایت خبری سامان یولو هابر، با اشاره به آغاز یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری نوشت: همانند هر انتخابات دیگری در ایران آیت الله خامنه ای پس از آغاز انتخابات بلافاصله رای‌های خود را برای ریاست جمهوری و شورای شهر در صندوق انداخت و سپس به سخنرانی پرداخت.

رادیو دولتی ارمنستان نیز در گزارشی با عنوان "ایرانی‌ها به رییس‌جمهور جدید رای می‌دهند" نوشت: میلیون‌ها ایرانی در سراسر ایران انداختن آرای خود در صندوق‌های رای را در انتخابات ریاست جمهوری این کشور آغاز کردند.

این رسانه ادامه داد: در این انتخابات درباره جانشین محمود احمدی نژاد تصمیم گیری خواهد شد. این گزارش به اظهارات مقام معظم رهبری درباره حضور مردم در انتخابات اشاره کرده و می افزاید که هیچ ناظر خارجی بر این انتخابات نظارتی ندارد.

همچنین یک سایت خبری ترکیه با اشاره به رقابت شش کاندیدا در یازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: ملت ایران برای انتخاب رییس جمهوری جدیدشان به پای صندوقهای رای می روند. سایت خبری سل ترکیه در گزارشی با اشاره به آغاز انتخابات ریاست‌جمهوری صبح امروز (جمعه) برابر با 24 خردادماه در ایران نوشت: مردم برای انتخاب رییس‌جمهور جدید به پای صندوق‌های رای می‌روند. امروز نزدیک به 50 میلیون و 500 هزار نفر واجد شرایط در ایران به شش کاندیدای ریاست جمهوری رای می دهند.

این سایت خبری در ادامه آورد: یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری از ساعت 8 صبح به وقت محلی در سراسر ایران تا ساعت 18 ادامه می یابد.

این سایت با اشاره به احتمال کشانده شدن انتخابات به دوره دوم نوشت: شورای نگهبان از میان 686 ثبت نام کننده برای انتخابات ریاست جمهوری هشت نفر را به عنوان آخرین کاندیدای ریاست جمهوری اعلام کرد، اما با ائتلافهای انجام گرفته دو نفر از کاندیداها از ادامه رقابتهای انتخاباتی کنار کشیدند.

27219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 298455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۴
    19 3
    ایران زنده باد