آنچه رسانه‌های عرب زبان درباره انتخابات گفتند: حضور چشمگیر مردم ایران پای صندوق های رای

پایگاه‌های خبری عرب زبان در سراسر جهان با پوشش خبری انتخابات ریاست‌جمهوری ایران به این واقعه مهم پرداختند.

در این راستا پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیرة گزارش داد: گزارش‌های رسمی نشان می‌دهد که مشارکت مردمی در انتخابات ریاست جمهوری در ایران بسیار چشمگیر بوده است.
شاهدان عینی گزارش دادند که سه ساعت بعد از آغاز رای‌گیری میزان شرکت کنندگان در تهران بسیار بیشتر از حد انتظار بود.
خبرگزاری مذکور گزارش داد که صف‌های طولانی در مراکز رای گیری به‌ویژه در مناطق جنوب و شرق تهران دیده می‌شود.
شبکه الجزیرة اظهارات حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، رهبر ایران را نقل کرد که ایشان "برای آینده کشور" خواهان مشارکت گسترده و چشمگیر مردم در انتخابات شدند.
شبکه خبری روسیا الیوم نیز با تهیه خبری در خصوص انتخابات ریاست جمهوری ایران گزارش داد که نامزدهای انتخابات در سخنرانی‌های خود بر لزوم گسترش روابط تهران با مسکو تاکید کردند.
خبرنگار روسیا الیوم گزارش داد که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رییس جمهور پیشین ایران به همراه خانواده‌اش در منطقه جماران در مرکز اخذ رای حضور یافت.
شبکه مذکور در ادامه آورد که تحلیلگران بر این باورند که سعید جلیلی به همراه حسن روحانی و محمد باقر قالیباف و علی اکبر ولایتی به دور دوم انتخابات راه پیدا می‌کنند.
روزنامه فرامنطقه القدس العربی نیز نوشت که رهبر ایران، مردم را تشویق کردند که در انتخابات ریاست جمهوری حضور چشم‌گیر به عمل آوردند و هیچ گونه توجهی برای ادعای مسوولان آمریکایی مبنی بر اینکه انتخابات در ایران شفاف نیست، قائل نشدند.
روزنامه مصری الیوم السابع نیز نوشت که آیت‌الله خامنه‌ای اولین شخصی بودند که امروز در انتخابات مشارکت به عمل آوردند.
شبکه المنار نیز با پرداختن به مساله انتخابات ریاست جمهوری در ایران سخنان آیت‌الله خامنه‌ای مبنی بر این که مردم با مشارکت در انتخابات سعادت خود را تضمین می‌کنند، بیان کرد.
سایت اینترنتی النشرة نیز سخنان رضایی، حداد عادل و کدخدایی را نقل کرد.
خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز گزارش داد که اتباع ایرانی در سوریه صبح امروز به مراکز اخذ رای آمدند تا رئیس جمهور مورد نظر خود را انتخاب کنند.
محمد رضا رئوف شیبانی، سفیر ایران در دمشق نیز پیش‌بینی کرد که حدود 1500 و 1600 شهروند ایرانی که حق رای دارند، در انتخابات حضور به عمل آوردند.

/27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 298490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =