محمدی گلپایگانی: حضور مردم بسیار خوب بوده و بیشتر هم خواهد شد/وزارت کشور باز هم مجبور به تمدید میشود

رییس دفتر مقام معظم رهبری گفت: تصور من این است که با توجه به مشارکت بالای مردم، وزارت کشور باز هم مجبور به تمدید مهلت رای‌گیری باشد.

به گزارش خبرآنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی پس از بازدید از ستاد انتخابات کشور، در جمع خبرنگاران با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: من این را به فال نیک می‌گیرم که چنین روز مبارکی یعنی روز میلاد حضرت امام زین‌العابدین (ع) با برگزاری چنین انتخاباتی مصادف شده است.

وی با بیان اینکه "این دوره از انتخابات این ویژگی را دارد که انتخابات سرنوشت‌ساز و مهم ریاست‌جمهوری و انتخابات شوراها همزمان برگزار می‌شود"، افزود: آنچه که من در این دقایق خدمات آقایان برگزارکننده انتخابات دیدم حاکی از تلاش خستگی‌ناپذیر این جمع بود و چنین جمعی با همه توانشان هرچه داشتند به کار گرفتند تا یک انتخابات سالم برگزار شود و مردم با خیال راحت پای صندوق‌های رای بروند و به منتخب خود رای دهند.

رییس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه اظهار کرد: کار انتخابات کار بزرگی هم در داخل و هم در خارج از کشور است و انعکاس فراوانی دارد و حضرت آقا نیز در چندین سخنرانی خود فرمودند که تمام سعی دشمنان ما این بوده که مردم را از شرکت در انتخابات دلسرد کنند ولی من دیدم که بحمدالله شور و شوق فراوانی وجود دارد.

محمدی گلپایگانی با بیان اینکه "هم‌اکنون هجوم مردم به پای صندوق‌های رای نسبت به صبح بیشتر است"، افزود: تصور من این است که مسئولان باز هم مجبور باشند زمان انتخابات را تمدید کنند.

وی همچنین اظهار کرد: ان‌شاءالله خداوند آنچه خیر است تقدیر کند و سرنوشت کشور در این چهار سال به دست یک انسان دلسوز، متدین و خدمتگزار به این ملت خواهد بود.

در ادامه، از رییس دفتر مقام معظم رهبری این سوال پرسیده شد که "هم‌اکنون تعداد زیادی خبرنگار خارجی برای پوشش اخبار مربوط به انتخابات به کشورمان آمده‌اند؛ فکر می‌کنید با توجه به هجمه‌ای که علیه کشورمان است دستاورد حضور این خبرنگاران چه باشد؟" که وی اظهار کرد: کسانی که به عنوان خبرنگار می‌آیند همه یک حکم ندارند. دیدیم در گذشته برخی خبرنگاران واقعیت‌ها را آنطور که هست منعکس نکردند ولی اگر انصاف داشته باشند می‌بینند که هیچ‌کس جز خود مردم در سرنوشت آنها دخالتی نمی‌کنند. ما در دنیا ندیده‌ایم که رسانه ملی با این حجم گسترده و فراگیر به صورت مجانی در اختیار کاندیداها باشد.

محمدی‌گلپایگانی افزود: حتی کشورهایی که ادعای دموکراسی دارند، مجبورند به کارتل‌های بزرگ برای دریافت هزینه‌هایشان وصل شوند اما دیدیم که در کشور ما پوشش برنامه‌های صداوسیما باعث شد که نیازی به تبلیغات پر و سر صدا نباشد، بویژه مناظره‌ها در شناخت مردم نسبت به کاندیداها کمک کرد و این بی‌سابقه است.

خبرنگار دیگری از وی پرسید "آیا شما با نمایندگان کاندیداها در ستاد انتخابات صحبت کرده‌اید و آیا آنها مطلب خاصی را مطرح کرده‌اند؟" که وی اظهار کرد: من اتفاقا از آنها سوال پرسیدم. آنها از وزیر محترم کشور تشکر کردند و راضی بودند، ضمن اینکه نمایندگان کاندیداها خیلی صمیمی کنار هم نشسته بودند و این موضوع برای من جالب بود.

وی در برابر پرسش دیگری در مورد ارزیابی خود از مشارکت مردم در انتخابات پاسخ داد: انتظار داریم حداکثر مردم شرکت کنند. آنچه ما می‌خواهیم حضرت آقا فرمودند. ایشان فرمودند که مساله اهم برای من شرکت است؛ مهم سطح مشارکت است که بالا برود و این مساله مهمی است و این موضوع اثباتی برای استقامت جمهوری اسلامی است.

گلپایگانی با بیان اینکه "رقابت‌ها سالم بوده و تا اینجا که دیده‌ایم تنشی مشاهده نشده است"، در جواب این سوال که آیا حماسه سیاسی مدنظر مقام معظم رهبری به وقوع پیوسته است؟‌ گفت: هنوز زود است؛ اجازه دهید تا پایان وقت انتخابات انجام شود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره توصیه خود به کاندیداها گفت: این سوال را از مردم هم کرده‌اند و به خوبی جواب داده‌اند، چون مردم ما فهمیده هستند و ملتی بی‌نظیر هستند و آنکه پیروز می‌شود وظیفه سنگین اداره کشور در چهار سال را بر عهده دارد و مقام معظم رهبری تاکید داشتند که باید به مردم قول بدهد. همچنین آنهایی که رای نیاوردند باید دست صمیمت بدهند و کمک کنند، چون بار سنگینی است.

رییس دفتر مقام معظم رهبری در برابر پرسش خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه "مقام معظم رهبری فرمودند نکاتی هست که بعد از انتخابات خواهند گفت؛ شما توضیحاتی در این رابطه دارید؟"، پاسخ داد: رهبری فرمودند بعد از انتخابات می‌گویند و من هم می‌گویم بعد از انتخابات؛ چون نمی‌توان پیش‌بینی کرد و نیت‌خوانی کرد و آقا فرمودند حرف‌هایی دارند که بعد از پایان مراسم انتخابات بیان خواهند کرد.

گلپایگانی خطاب به رسانه‌ها اظهار کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند، امانتدار باشید که هستید و واقعیت‌ها را فارغ از هرگونه گرایشی منعکس کنید.

وی در ادامه گفت‌وگوی خود با اشاره به اینکه طی 30 و چند سال گذشته لحظه‌ای از دشمنان بیرون فارغ نبوده‌ایم، تصریح کرد: دشمنان همیشه سعی کرده‌اند بگویند دو سال دیگر، یک سال دیگر یا حتی شش ماه دیگر کار نظام تمام است اما 34 سال است که نظام روی پای خود ایستاده است.

گلپایگانی درباره میزان حضور مردم نیز تاکید کرد: حضور مردم بسیار خوب بوده است و بیشتر هم خواهد شد.

رییس دفتر مقام معظم با تاکید بر ضرورت حضور کسانی که تاکنون به حوزه‌های اخذ رای مراجعه نکرده‌اند اظهار کرد: دیگر معطل نکنند و آنهایی که می‌خواهند رای بدهند تشریف بیاورند.

وی در جواب سوال خبرنگاری در مورد برخی شایعات مبنی بر اینکه برخی کاندیداها از حمایت رهبری برخوردار هستند، گفت: آقا بارها فرموده‌اند که یک رای بیشتر ندارند و آن هم از همه مخفی است و حتی فرزندانشان نیز از آن آگاه نیستند.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 298523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =