کارگاه آموزشی و قرعه کشی مسابقات جام جهانی فوتبال ساحلی در شهر تاهیتی –میزبان رقابتهای جام جهانی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از سایت رسمی فدراسیون؛ پریا شهریاری-رئیس دپارتمان فوتبال ساحلی در این خصوص گفت:  این کارگاه آموزشی که برای اولین بار قبل از مسابقات جام جهانی برگزار شد، با  هدف  آموزش مسئولین فوتبال ساحلی برای آمادگی هرچه بیشتر به منظور حضور تیم ها در مسابقات جام جهانی فوتبال ساحلی بود. این کارگاه بمدت 2روز در تاهیتی برگزار شد که معتقدم دوره بسیار مفیدی بود چرا که مسئولین را با کلیه مقررات فوتبال ساحلی جام جهانی آشنا کردند. ضمن اینکه مسئولین بخش های مختلف فیفا در بخش های بازاریابی ، مسابقات ، رسانه و ...آموزش این بخش ها را بعهده داشته و موارد لازم را  مطرح کردند.

وی افزود: بعد از کارگاه آموزشی بازدیدی از ورزشگاه مسابقات ، محل تمرین و هتل تیم ها داشتیم و با کلیه اعضا برگزارکننده مسابقات فدراسیون تاهیتی ( اعضاء Loc) آشنا شدیم . تمامی مسئولین فوتبال ساحلی کشورهایی بجز روسیه ، اوکراین که به جام جهانی صعود کرده بودند در این کارگاه آموزشی دو روزه حضور داشتند.

شهریاری در ادامه بیان کرد: در خلال برگزاری این کارگاه جلساتی را با تک تک مسئولین فدراسیون فوتبال ساحلی کشورهای اسپانیا ، برزیل ، آرژانتین ، السالوادور ، هلند ، پاراگوئه جهت همکاریهای دوجانبه برگزار و درخصوص فوتبال ساحلی ایران برای آنان توضیحاتی را ارائه کردم. جالب بود که از فعالیتهای فدراسیون ایران در بخش فوتبال ساحلی شگفت زده شده بودند بدلیل آنکه تمامی این کشورها تنها فعالیتی که در بخش فوتبال ساحلی دارند برگزاری مسابقات بصورت تورنمنت است و ایران تنها کشوری است که مسابقات را بصورت لیگ برگزار می کند و در سایر بخش ها نیز فعالیت دارد . در بخش بانوان هم تنها کشور پاراگوئه است که مسابقات فوتبال ساحلی بانوان را بصورت تورنمنت برگزار می نماید .

رئیس دپارتمان فوتبال ساحلی درخصوص همگروهی ایران با تیمهای برزیل ، سنگال و  اوکراین گفت: ما در گروه سختی قرار گرفتیم در قرعه کشی نیز اعلام شد که این گروه از تمامی گروهها سخت تر بنظر می رسد چراکه برزیل قهرمان چندین دوره جام جهانی است و تیمهای سنگال و اوکراین هم از تیمهای قدرتمند فوتبال ساحلی هستند. البته در شرح این گروه از ایران بعنوان تیم قدرتمند نام بردند. همه می دانیم جام جهانی محل حضور تیمهای قدرتمند دنیا است، جدا از نتیجه ما تمامی سعی خود را خواهیم کرد تا در این مسابقات قدرتمند حاضر شویم و به هدف خود برسیم  .

وی در پایان در خصوص برنامه هایی که برای تیم ملی تا جام جهانی در نظر گرفته شده، افزود: اردوهای تیم ملی بطور منظم در حال برگزاری است و در این مدت کوتاه 8 اردو برگزارکرده ایم . در ماه فروردین هم میزبان تیمهای اروپایی بلاروس و مجارستان که در حال حاضر در جمع 12 تیم قدرتمند اروپا در جام ملتهای اروپا حضور دارند بودیم و چهار دیدار برگزار شد که در هر چهار مسابقه پیروز شدیم. این اولین بار بود که فدراسیون میزبان تیمهای اروپایی در کشورمان بود . بعد از این مسابقات در خرداد ماه نیز میزبان رویداد بزرگی بودیم که برای اولین بار و به پیشنهاد و میزبانی کشورمان  برگزار شد و در مسابقات غرب آسیا با حضور 7 تیم توانستیم به مقام قهرمانی رسیدیم و تلاش کردیم تا فینال مسابقات بصورت زنده از شبکه سوم سیما پخش شود که این اتفاق خوبی برای جامعه فوتبال ساحلی بود. در صدد تدارک حضور در تورنمنت های بین المللی و دعوت تیمها هستیم و انشاء ا... با برنامه ریزی که با هماهنگی کادر فنی انجام داده ایم، شرایط مناسبی برای تیم ملی کشورمان فراهم خواهیم کرد.

252 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 298857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آران IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    0 0
    فوتبال ساحلی هم خصوصی شد از هرکس خوششون بیاد بدون علم مربی میشه