جلیلی: تازه کار ما شروع شده است/تقاضا از حامیانم برای کمک به آقای روحانی تعارف نبود

سعید جلیلی و اعضای ستاد انتخاباتی اش شنبه شب پس از اعلام نتیجۀ نهایی شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری گرد هم آمدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سعید جلیلی در این جمع با بیان اینکه «در این انتخابات، با کسانی مواجه شدم که به اخلاصشان غبطه خوردم»، گفت:با اینکه به جز خراسان، مسئولان و فعالان ستادهای انتخاباتی استانی را هرگز نمی شناختم، در آنها انگیزه ها و اخلاصی دیدم که مثال زدنی است.

او از بعضی استانها مثال زد که اعضای ستادش می گفتند حتی جایی برای برگزاری جلسات ندارند؛ و این به گفتۀ جلیلی هم باعث خجالت بود و هم افتخار، که کسانی بدون داشتن هیچگونه پشتوانۀ مالی و انگیزۀ مادی با از خود گذشتگی برای اهدافشان فعالیت می کردند.
او همچنین از انسجام این نیروها حول یک گفتمان مشترک سخن گفت و افزود: در تمام سفرهای استانی، چقدر بودند کسانی که ضمن ابراز لطف، با صراحت و قاطعیت می گفتند «حمایت ما از شما تا وقتی است که با ولایت باشی؛ و اگر پایت را کج بگذاری با شما نیستیم». جلیلی افزود: از این صراحت لذت می بردم؛ و -این را نه حالا، پنجشنبه هم گفتم که- این، یک پیروزی بزرگ برای نظام است که این عده فقط حول محور ولایت دور هم جمع شدند و اینقدر پای کار بودند؛ لذا این ظرفیت و همت، و این روحیۀ بسیجیِ همراه با شعور بالا کمتر از چیزی که در دوران دفاع مقدس دیدیم، نیست.
اهم اظهارات سعید جلیلی به شرح زیر است:
*خودم را قابل نمی دانم که از این دوستان تشکر کنم؛ چون می دانم که آنها برای من کار نکرده اند؛ بلکه برای اصولشان کار کرده اند؛ بنابراین ان شاء الله این فعالیتها ذخیره ای برای آخرتشان خواهد بود.
*این، ضعف ما بوده که نتوانستیم دربارۀ کارآمدی گفتمان انقلاب و مقاومت، کار اقناعی کنیم و اکثریت مردم را به این کارآمدی متقاعد کنیم.
*اینکه از حامیانم خواستم به آقای روحانی کمک کنند، یک تعارف نبود؛ بلکه واقعا حالا همۀ ما باید هرآنچه در توان داریم برای کمک به دولت آینده در جهت گفتمان امام و انقلاب به کار گیریم.
* واقعیت این است که بعد از انقلاب، چون ما حکومت را از خود دانسته ایم، بسیاری از کارها را به حکومت و دولت محول کرده ایم؛ در حالی که اگر اهداف و آرمانهایی برای خود تعریف می کنیم، علاوه بر دولت، خود ما نیز در جهت تحقق آنها وظیفه داریم.
*اگر تلاشی هم صورت می گیرد برای اینکه دولت را به دست بیاوریم، برای این است که از ظرفیت دولت برای آن اهداف استفاده کنیم؛ و گرنه آحاد مردم چنان که قرآن کریم می گوید «لیقوم الناس بالقسط» در اقامۀ قسط و محقق کردن اهداف اسلام وظیفه دارند.
*باید در جلسات دیگری بنشینیم و دربارۀ این مسئله باهم گفتگو کنیم و راهکاری را بیابیم.
*بعضی وقتها بچه های حزب اللهی آنقدر درگیر حواشی پرداخته شده در سایتها می شوند که باید دقت کنند وقتشان مصروف چه چیزی شده است.
/27212

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 298920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • من GB ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
    نگران نباش دکتر اجازه میده که با کاترین مذاکره کنی.
    • بی نام IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
      44 11
      نخیر ، باید این پست تغییر کنه . این رای مردم بود
  • بی نام A1 ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
    تقاضا از حامیان برای کمک ؟ عجب
  • بی نام A1 ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
    انشا الله همه دست در دست هم ایران را سرفراز کنیم و در این راه کوته نظری را کنار گذاشته و همراه هم با شیم
  • ن.م A1 ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
    نیازی به همکاری شما نیست.شما که تا چند روز پیش خاتمی و البته درصد زیادی از ایران که اصلاح طلب هستن رو فتنه گر میدونستی.هنوز یادمون نرفته تو مناظره سوم گفتی خاتمی فتنه گر هست.ما آدم افراطی رو نمیخوایم.زنده باد اصلاحات زنده باد اعتدال
    • اعتدال IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
      رای به روحانی،رای به اصلاحات و خاتمی نبود،رای به اعتدال بود
    • محمد IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
      67 79
      شما طوری نظر دادید که منم از رای دادنم به آقای روحانی نگران شدم . نکند با این تند رویها از اعتدال وعده داده شده خبری نباشد و کشور به سمت تفرقه برود تا اتحاد ؟؟؟؟؟؟؟قدری تدبیر باید !!!!!!!!!!!!!!!!!!ما به همه نیاز داریم مخصوصا همکاری اصول گرایان
    • بی نام A1 ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
      7 2
      اصول گرایان معتدال بله اما افراطیون نه.
  • بی نام A1 ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
    بشمارید ببینید چند تا ظرفیت تو سخنرانیش گفته
    • مصطفی35 IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
      77 20
      بنده خدا سه ساعت سخنرانی کرده 2تا ظرفیت گفته
  • بی نام A1 ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
    85 8
    اگه واقعا در جهت اهدافی که رای داده شده کمک کنن خیلی عالیه در غیر اینصورت هیچ کاری اگر نکنن خودش کمک بسیار بزرگی خواهد بود.
  • ف.س.هاشمی IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
    9 10
    افراطی شمایین ادب ونزاکت آقای جلیلی مثال زدنی بود ایشون اصلا کسیو تخریب نکرد تو مناظره سوم هم هرچی عارف تلاش کرد آتو بگیره ایشون گفت من اصلا منظورم خاتمی نیست واقعا هدفتون از این همه تخریب چیه؟ دیشب اعتدال رو تو خیابونا دیدیم و صد البته 4سال پیش که آقای موسوی تخت گاز میرفت ودر عوض جناب روحانی در خواب ناز کوچکترین عکس العملی به فجایع عاشورا نشون نداد دین ندارید لااقل آزاده باشید
  • بی نام IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
    6 9
    هرچی که هست ..خیانتکار و دزد نیست.. واز احساسات مردم سوئ استفاده نکرد
  • بی نام A1 ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
    همیشه دوستت داریم جلیلی جانبازومخلص.
  • بی نام A1 ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
    شما خود را اصلاح کنید و به مردم برگردید,افراط به پایان رسیده و هیچگاه باز نمیگردد
  • بی نام A1 ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
    جلیلی ! ای شهیدزنذه همیشه دوستت داریم بخاطر خدا وعشق به پاکیها.
    • سپهر A1 ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
      44 4
      حرمت شهدا را نگه دارید لطفا.....
  • بی نام A1 ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
    ما دوستش داریم کور شود ان کس که نتوان دید
  • کیوان NL ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
    جناب دکتر جلیلی؛ همراهی سعید تاجیک در روز رای گیری با حضرتعالی پیام های فراوانی به همراه داشت. آرزو می کنم در این 4 سال فرصتی که ملت به شما دادند توفیق تعمق در منش و روش خود و همراهان تان را داشته باشید و درک بفرمایید که تا چه اندازه افراطی گری در نزد این ملت و بسیاری مردمان جهان نماد ناپختگی و سرد و گرم نچشیدن است. در مقابل برای خودمان هم آرزوی تداوم رشد و بصیرت بیشتر می کنم چرا که باید باور کنیم پدیده هایی نظیر احمدی نژاد یا جلیلی نیز محصولاتی ایرانی هستند و با نادیده گرفتن یا ابراز نفرت از بین نمی روند.
  • بی نام A1 ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
    49 83
    از این ظرفیت باید استفاده کرد. به هر حال اندیشه گفتمان دینی هست دیگه اونم با مدیریت حداکثری
  • لاله IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    25 9
    واقعا اگر برنده اين انتخابات شما بوديد از ظرفيت هاي آقاي روحاني استفاده ميكرديد ؟؟؟فكر نكنم !! شما خاتمي را فتنه گر خوانديد !!!!!!!!!!!!!!!! حال آنكه خاتمي حامي محكم جناب روحاني هستند..........
  • بی نام AT ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    5 1
    عاقبت سینه سربسته گشود پرده تازه از این راز گرفت سخن آزاد شد از بند غمان وه چه خوش نغمه آواز گرفت کرکسان کور شدند از برقی که به سرپنجه ما ساز گرفت بال و پر سوخته بودیم ولی دل ز خاکستر ما ناز گرفت غنچه مردم ما گل رو شد بوسه ای از لب غماز گرفت شب و شادی به رفاقت آمد چون کبوتر هنر باز گرفت گو به باران که ببارد هر روز هان که دور ثمر آغاز گرفت روبرو باد رخ شکر و سپاس مای سیمرغ که پرواز گرفت