روحانی: دیگر زمان تعلیق غنی سازی گذشته است/اولین قفلی که کلید روحانی باز کرد سرمایه انسانی بود/6/

حسن روحانی تاکید کرد:یارانه نقدی فعلی ادامه خواهد یافت و از فردا کمیته مشترک بین مجلس و دوستان اقتصادی خودمان مراحل ادامه داشتن این قانون را بررسی می کنند.

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور منتخب ملت ایران در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به سئوالی در خصوص ادامه پروژه مسکن مهر، گفت:اصل مسکن مهر باید تکمیل شود و اشکالات آن باید مرتفع شود و از لحاظ مکان یا امکانات تکمیل شود

وی با بیان اینکه برخی از پروژه های مسکن مهر به صورت خوابگاه در آمده است، گفت: پروژه های مسکن مهر باید تبدیل به یک شهرک شود و خدمات جانبی در آن مورد توجه قرار بگیرد.
وی در خصوص موضوع هدفمندی یارانه ها هم با بیان اینکه یارانه نقدی فعلی ادامه خواهد یافت، تصریح کرد: از فردا کمیته مشترک بین مجلس و دوستان اقتصادی خودمان درباره مراحل بعدی آن تصمیم گیری خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که مهمترین اقدام اقتصادی شما چه خواهد بود؟،گفت: فکر می کنم توضیح دادم در زمینه اقتصادی راه حل اساسی اقتصاد رونق تولید و هدایت پس اندازهای مردم و هدایت نقدینگی به سمت تولید است.
روحانی با بیان اینکه باید پس اندازها را هدایت کنیم و بانک ها باید به بنگاه هایی که سرمایه لازم رابرای تولید نیاز دارند، گفت: باید سرمایه و بهره وری در زمینه مسائل اقتصادی به فضا شود.
جسن روحانی در پاسخ به سئوالی در خصوص مذاکرات هسته ای و از تعلیق غنی سازی، تاکید کرد: دیگر آن دوره گذشته است و ما در شرایط خاصی هستیم و ما راه های اعتمادساز فراوانی داریم .
وی با اشاره به مذاکراتش با ژاک شیراک رئیس جمهور،گفت: با آقای شیراک در مذاکرات سال 2005 به توافق نهایی رسیدیم که که در ایران غنی سازی ادامه پیدا کند و توافق با شیراک می توانست راه حل نهایی باشد ولی انگلیس با فشار آمریکا کنار کشید
روحانی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره اینکه اولین قفلی که کلید روحانی باز می کند چیست، گفت: اولین قفل باز شد.این مساله سرمایه اجتماعی بود که مهمترین سرمایه است و ارتقا یافت و با مشارکت مردم ارتقا یافت و این شادمانی سراسری نشان داد که اعتماد مردم و مشارکت مردم ایران باز هم برترین است.
/27212

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 299138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    خوشت باشه آقای روحانی از احمدی نژاد به زور می پرسیدن که فوردو تعلیق کن حالا به تو می گن کلا غنی سازی تعلیق کن اینم از مزایای گذشته درخشان شماست خبر منتشرکن
    • بی نام IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
      101 9
      به این میگن یک آدم مغرض!! هنوز بنده خدا نرسیده توپخانه را فعال کرده!! برادر حسین خودتی؟!!
  • بی نام IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    114 4
    وزیر امور خارجه پیشین انگلیس‌،‌ در یادداشتی که در روزنامه دیلی تلگراف منتشر کرد: "استراو هم‌چنین روحانی را فردی «رک و عملگرا» برای معامله اما در عین حال به شدت «حامی ایران، مردمش و انقلاب اسلامی» خواند."
  • صبا A1 ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
    66 4
    به درایت و هوش اقای روحانی ایمان داریم . ایشالا موفق باشند
  • بی نام A1 ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    9 1
    عزيزم گفت سرمايه اجتمائي نه سرمايه انساني.