۰ نفر
۲۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۸
برنانکی خداحافظی می‌کند

اوباما به دنبال رییس جدیدی برای بانک مرکزی آمریکاست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامۀ اقتصادی لزاکو، باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا در مصاحبه ای که روز دوشنبه پخش شد، اعلام کرد که به دنبال رییس جدیدی برای بانک مرکزی آمریکاست. وی تصریح کرد که بن برنانکی بیش از زمانی که پیش بینی کرده بودند در پستش باقی مانده است.
اوباما در مصاحبه ای با شبکۀ دولتی پی‌بی‌اس(PBS) برنانکی را با رابرت مولر، رییس اف بی آی مقایسه کرد که پذیرفته بود 2 سال بیشتر در پست خود باقی بماند، اما باید در 2 ماه آینده پست خود را ترک کند. اوباما دربارۀ برنانکی گفت: من فکر می‌کنم که او کار فوق العاده ای انجام داده است. برنانکی کمی شبیه مولر، رییس اف بی آی است که بیش از زمان معمول در این سمت باقی مانده بود.
اوباما به این سوال که:" در صورتی که برنانکی بخواهد در این پست باقی بماند، آیا اوباما او را مجدداً انتخاب خواهد کرد" به طور مستقیم پاسخی نداد.
اوباما دربارۀ رییس بانک مرکزی آمریکا افزود: او یکی از شرکای فوق العادۀ کاخ سفید بود و کمک های فراوانی در مقایسه با شرکای اروپایی‌مان برای مقابله با بحران اقتصادی به ما کرد.
برنانکی که بانک مرکزی آمریکا را از زمان بحران اقتصادی (سال 2008)مدیریت می‌کند، باید پس از پایان دور دوم ریاستش از این سمت کنار برود.
گفته می‌شود اوباما گزینه های زیادی برای جانشینی برنانکی دارد از جمله ژنت یلن، معاون رییس بانک مرکزی، لورانس سامرس مشاور سابق و همچنین تیمونی گایتنر، رییس پیشین خزانه داری آمریکا.
نام رییس جدید بانک مرکزی آمریکا در پاییز مشخص خواهد شد و برای تأیید به سنا می‌رود.
3152

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 299355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    1 0
    این برنانکی کجاییه؟قیافش خیلی آشناست!
  • بی نام A1 ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    0 0
    ایرانی