تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی یک بر هیچ مقابل کره جنوبی، هم خود و هم این کشور را به جام جهانی 2014 برزیل برد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری رویترز شکست کره جنوبی و برد هم زمان 5 بر 1 ازبکستان مقابل قطر ، ایران را به جام جهانی برد. علی رغم شکست کره مقابل تیم ملی ایران، این کشور بدلیل قرار گرفتن در رده دوم جدول، به عنوان تیم دوم با تفاضل گل بیشتر ، برای جام جهانی برزیل 2014، انتخاب شد.

رضا قوچان نژاد، قهرمان بلامنازعه این مسابقه زننده تک گل بازی شد که با خطای مدافع کره ای  - کیم یونگ گوون- در دقیقه 60 بازی، گل سرنوشت ساز را وارد دروازه کره ساخت. شاید همین لحظه گل، از معدود فرصتهای بوجود آمده برای ایران در اولسان کره جنوبی بود که از آن به خوبی استفاده کرده و توپ را به گل تبدیل کرد.

کارلوس کروش سر مربی تیم ملی ایران با سه پیروزی در ماه ژوئن امسال با قدرت تمام در آخرین بازی ظاهر شد و مقتدرانه دفاع جانانه ترتیب داد تا تیمش به پیروزی برسد.

چوی کانگ هی، مربی کره ای که سال گذشته شکست تلخی از ایران در تهران خورده بود، در اظهاراتی گستاخانه گفته بود اجازه نمی دهد ایران به جام جهانی برود اما نتوانست انتقام سال گذشته را بگیرد.

بازیکنان چوی در همان شروع بازی سعی کردند با بازی سریع و تهاجمی توسط بازیکنان چابک و حملات کیم شین ووک مهاجم کره ای، ایران را در دقیقه پنجم وادار به شکست کنندف اما توپ از بالای دروازه رد شد.

مربی کره ای خطی تهاجمی با شرکت سون هیونگ مین، لی دونگ گوک و جی دونگ وون علیه دفاع و دروازه ایران به راه انداخت و با ارسال توپ های بلند سعی کرد از خط دفاع ایران بگذرد اما دهها حمله با این استراتژی محکوم به شکست شد.

کره در 5 دقیقه پایانی نیمه اول نیز چند حمله دیگر به سوی دروازه ایران بدون نتیجه انجام داد اما ایران و به خصوص خسرو حیدری و رحمان احمدی دروازه بان ، توپها را از دروازه خود دور نمود.

کره نیمه دوم را با تنبلی آغاز کرد و ایران با اعتماد به نفس قبل از وارد کردن شوک بزرگ توانست جلوی حملات کره را بگیرد.

و بعد در دقیقه 60 کیم یونگ گوون دفاع کره ای توپ را از دست داده و قوچان نژاد به قدرت توپ را از بالای دستان دروازه بان کره ای وارد گل کرد.

موقعیت پر خطر دیگری که در دقیقه 76 علیه دروازه ایران توسط کیم یونگ گوون ایجاد شد، توسط احمدی دفع شد.

4 دقیقه وقت اضافی نیز نتوانست نتیجه بازی را تغییر دهد.

با پایان بازی و خوشحالی ایرانی ها، تیم کره منتظر شنیدن نتیجه بازی ازبکستان با قطر بودند که در نهایت ازبکستان با دو گل کمتر نتوانست کره را عقب بزند و دو تیم ایران و کره جنوبی راهی جام جهانی برزیل 2014 شدند.

منبع: رویترز

5649

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 299423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
    281 7
    آخ اگر ازبک یکی دیگه میزد.. اگر کره میرفت پلی‌آف...
    • بی نام A1 ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
      متاسفم واسه کینه توزی شما. اما اینو بدونید که این کره جنوبی بود که گذاشت ایران بره جام جهانی !
    • محمد A1 ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
      17 17
      همين يه گل رو هم شانسي زديم. واقعا ما فوتبال بازي كرديم يا فقط به زير توپ ميزديم كه وقت بره شانسي شانسي بريم جام جهاني. اگر اينطوري بازي كنيم تو جام جهاني 10 تا رو حتما ميخوريم. سطح بازي كره و ژاپن چيزي فراتر از فوتبال ماست.
    • بی نام A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
      8 4
      آره ما دفاعی بازی کردیم ولی دقت کنین تو کل بازیها فقط دو گل خوردیم همین خیلیه!
  • بی نام A1 ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    21 2
    قطری های آب زیر کاه رو ببین .اول بازی یه گل زدند که بازیکنان ایران با شنیدن خبر گل قطر ، شل بشن و بگن قطریها دارن از جان مایه میذارن . ولی در عرض چند دقیقه 4 گل خوردند یعنی تبانی از این آشکارتر نمیشد .خاک بر سر فیفا که همچین کشوری رو که کلا تو کار تبانی و رشوه و ... است واسه میزبانی انتخاب میکنه واقعا متاسفم واسه قطریها و ازبک ها و فیفای نامرد
  • ايراني A1 ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    5 1
    تصميم درست بايد با پشتوانه تفكر همراه باشد، كاري كه كي روش در عمل انجام داد و مربي كره جنوبي انجام نداد و فكر مي كنم الآن از تصميم سخن گفتن غير عقلاني درباره ي ايران قبل از بازي پشيمونه!!! سلام برزيل به ايران، سلام پلي آف به ازبكستان و مربي كره جنوبي! و ختم كلام غيرت ايراني در جام جهاني 2014 حاضر.......
  • محمد A1 ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    16 20
    بايد واقعيت رو بپذيريم واقعا كره‌اي ها بهتر از ما بازي كردن. ما حتي يه موقعيت گل هم نداشتيم. واقعا فوتبال ما اينه؟ كاش فوتبال بازي كردن رو از كره اي ها و ژاپني ها ياد ميگرفتيم
    • رضا A1 ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
      13 6
      فوتبال همينه ! برده كه تو ذهن همه مي مونه. هر تيمي فرصت طلب تر باشه اون برنده است نه صرفا تيمي كه بهتر بازي كنه.