سامانه خبری سازمان بنادر و. دریانوردی نوشت:

نود و دومین اجلاس کمیته ایمنی دریانوردی IMO در حالی در لندن مقرر سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) برگزار شد که در روز اول این اجلاس انتخابات ریاست جمهوری ایران و راهیابی تیم فوتبال ایران به جام جهانی بازتاب گسترده ای در بین نمایندگان کشورهای عضو آیمو داشته است.
بنا به گزارش نمایندگی دایم جمهوری اسلامی ایران در لندن، در پی برگزاری انتخاباتی پرشور برای انتخاب رئیس جمهور آینده کشورمان، و در اثنای برگزاری اجلاس نود و دوم کمیته ایمنی دریانوردی، بسیاری از اعضای هیأت های نمایندگی شرکت کننده در این اجلاس با مراجعه به اعضای هیأت نمایندگی کشورمان به ویژه نماینده ثابت ایران در آیمو، برگزاری موفقیت آمیز انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفتند. 

دبیر کل آیمو، رئیس کمیته ایمنی دریانوردی و بسیاری از کارمندان دبیرخانه آیمو نیز از جمله افرادی بودند که انتخاب رئیس جمهور در یک فرایند دمکراتیک و با مشارکت بالای مردم را تبریک گفتند. در این دیدارها نمایندگان کشورمان گزارشی از روند برگزاری انتخابات را ارائه نمودند. نمایندگان هیأت ها که در میان آن ها کشورهای عربی نیز دیده می شدند، به بازتاب گسترده انتخابات ایران در رسانه های بین المللی اشاره کردند. نکته جالب این که بعضی از این نمایندگان با طعنه می گفتند، کشورهای عرب منطقه باید از دموکراسی واقعی موجود در ایران یاد بگیرند. 
بنا به اعلام علی اکبر مرزبان انتخابات ریاست جمهوری ایران در شهر لندن نیز برگزار شد و مورد استقبال خوب هم وطنان مقیم کشور انگلیس قرار گرفت. به نحوی حوزه انتخابیه لندن بعضا شاهد صف های طولانی بود. بسیاری از افراد نیز با پیمودن صدها کیلومتر و از شمالی ترین شهرهای این کشور، برای مشارکت در سرنوشت کشورمان به لندن آمده بودند. 
واکنش به راهیابی ایران به جام جهانی فوتبال
همچنین در حاشیه برگزاری نشست کمیته ایمنی دریانوردی، خبر پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان در مقابل دیدگان یکصد و بیست هزار تماشاگر کره ای و به دنبال آن راه یابی کشورمان به جام جهانی فوتبال برزیل حیرت و در عین حال تحسین بسیاری از نمایندگان حاضر در نشست کمیته را به همراه داشت. بسیاری از نمایندگان با مراجعه به اعضای هیأت نمایندگی کشورمان نزد آیمو این پیروزی بزرگ را تبریک گفتند.

3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 299604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام JO ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۹
    45 0
    گنجایش استادیوم 47 هزار نفر بوده، بقیشو از کجا آوردی؟!
  • بی نام A1 ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
    0 0
    ایران با همه جای دنیا فرق دارد. این مهمترین مطلب است.