ایسنا نوشت:

ساختمان مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، چهارشنبه شب میزبان تیم ملی فوتبال ایران بود. بازیکنان، کادر فنی و جمعی از مسئولان ورزش و فوتبال ایران، دیشب با دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور منتخب ایران دیدار کردند.
حسن روحانی در این جلسه ابتدا به ملی پوشان و اعضای کادر فنی تیم ملی و مسئولان حاضر در جلسه خسته نباشید گفت و اظهار کرد: از این که فرصتی پیش آمد تا دلاوران ورزشکار ایران بتوانند دل مردم ایران را شاد کنند، خرسندم. این اتفاق به دنبال شادی مردم برای انتخابات بسیار خوب بود و شادی مضاعفی پدید آورد.
وی افزود: چند ساعت قبل از بازی با کاپیتان تیم ملی تلفنی حرف زدم و گفتم که سلام مرا به همه برساند و بگوید که مردم ایران از آنها انتظار پیروزی و به دنبالش شادی دوباره دارند. از او خواستم که به همه بگوید که مردم ایران برایشان دعا می‌کنند. شکر خدا فوتبال در ایران جایگاه خوبی پیدا کرده و با فرهنگ و مذهب ما گره خورده است. چه کسی باور می‌کرد که روزی فوتبال بخشی از مسائل دینی ما باشد؟ وقتی بازیکنان در میدان نبرد می‌کردند، مردم ایران دعا می‌خواندند و پیرمردان و پیرزنانی هم بودند که برای پیروزی شان نذر می‌کردند و صلوات می‌فرستادند. فوتبال در جامعه وحدت درست کرده است.

گزیده سخنان وی از این قرار است:
* سه‌شنبه شب همه مردم ایران شاد بودند. با چه وسیله‌ای می‌شود افراد مختلف از قومیت‌ها و تفکرات متنوع را در یک شب گرد هم جمع کرد؟ ورزش و به خصوص فوتبال این کار را خیلی خوب انجام می‌دهد. پس فوتبال، سیاسی هم هست. برای شما لذت بخش‌ترین زمان، چه زمانی است؟ 

*از سرمربی عزیز تیم ملی، کسانی که در ساماندهی ورزش تلاش می‌کنند و همه دست اندرکارانی که در موفقیت‌های تیم ملی سهیم هستند، از صمیم قلبم تشکر می‌کنم. متاسفانه بازی تیم ملی برابر کره‌جنوبی را از نزدیک ندیدم چون در جلسه‌ای بودم اما سپرده بودم که گزارش لحظه به لحظه آن را به من بدهند.
* اگر بهترین بازی را انجام دهید ولی اخلاق را بشکنید، مردم سرافکنده می‌شوند. وقتی اخلاق با سایر مواردی که گفتم همراه باشد، مردم آن را حس می‌کنند.
* شما با صعود به جام جهانی کار بزرگی کردید چون این اتفاق، آرزوی همه مردم ایران بود. به همین ترتیب تردید ندارم که تیم ملی در جام جهانی نتایج خوبی خواهد گرفت. دولت آینده هم از هیچ کمکی فروگذار نخواهد کرد. (تشویق حضار)
*برنامه دولت آینده تلاش برای ارتقای ورزش همگانی است. اگر ورزش همگانی را درختی تصور کنیم، ورزش قهرمانی میوه‌های آن هستند پس باید ورزش همگانی را گسترش دهیم.این مساله یک ضرورت اجتماعی - فرهنگی است.

در ادامه، محمد عباسی - وزیر ورزش و جوانان - با تبریک انتخاب دکتر روحانی به ریاست جمهوری اسلامی ایران و ابراز خرسندی از حماسه آفرینی‌های مردم و تیم ملی در هفته اخیر، گفت: ورزش ایران در یک سال گذشته اتفاقات دلنشینی را تجربه کرده است. رتبه ایران در المپیک 2012 لندن، هفدهم و در پارالمپیک دوازدهم دنیا بود که نشان می‌دهد ورزش ایران به درجات بالای جهانی رسیده است. همچنین تیم ملی فوتبال ما به رقابتی صعود کرده که تنها 32 کشور می‌توانند در آن حاضر باشند. بنابراین فوتبال ما جزو 32 کشور برتر دنیاست.
وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: خداوند را شاکریم که تیم ملی توانست به جام جهانی راه بیابد. ما این همه را مرهون الطاف حضرت ولی عصر (عج) هستیم. امیدوارم که در ادامه راه با حمایت از جوانان و هدایت آنها به حول و قوه الهی همواره در عرصه ورزش پیشرفت کنیم.


در ادامه جلسه، علی کفاشیان - رئیس فدراسیون فوتبال - از رئیس جمهور منتخب بابت وقتی که در اختیار تیم ملی گذاشته بود تشکر کرد و گفت که تیم ملی به تازگی از سفر بازگشته و دلیل تاخیر نیم ساعته آنها هم خستگی و برخی ناهماهنگی‌ها بوده است.
در این لحظه دکتر روحانی به شوخی خطاب به کفاشیان گفت:" اگر ملی پوشان خسته هستند، حرفی نمی زنیم!" این حرف روحانی باعث خنده حضار شد و روند جلسه را تغییر داد. بازیکنانی که اینک در جلسه هستند، منتخب بازیکنانی هستند که در 18 تیم لیگ برتری و 28 تیم دسته یکی فعالیت می‌کنند و در آنها رشد کرده‌اند. برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران، به عنوان تیم نخست گروه خود به جام جهانی راه یافتیم. از حالا به بعد، کارمان سخت‌تر می‌شود. مردم همیشه دوست دارند که به جام جهانی برویم اما وقتی می‌روم و نتایج خوبی کسب نمی‌کنیم، ناراحت می‌شوند. امیدوارم این بار نتایج خوبی در جام جهانی بگیریم.

کارلوس کی‌روش، در ابتدای سخنش، از روحانی تشکر کرد و انتخاب او را به عنوان رئیس جمهور اسلامی ایران تبریک گفت. کی‌روش در ادامه گفت: برای شما از صمیم قلبم آرزوی بهترین‌ها را دارم و بسیار خوشحالم که شادی‌ام را با مردم ایران تقسیم می‌کنم. ما در آینده به کمک و حمایت شما نیاز داریم.
جواد نکونام، آخرین سخنران تیم ملی در مراسم دیشب بود. کاپیتان تیم ملی گفت: به عنوان عضو کوچکی از خانواده فوتبال ایران خوشحالم که دل مردم را شاد کردیم. ان شاءالله بتوانیم در برزیل هم عملکرد خوبی داشته باشیم و با حمایت شما باز هم مردم را خوشحال کنیم.
در پایان جلسه، از سوی دکتر روحانی هدایایی به رسم یادبود به ملی پوشان اهدا شد.

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 299658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    آقای روحانی تورو خدا جلوی این بریز بپاشو تو فوتبال بگیر. حقوقای میلیاردی ... . بعد از این همه درس خوندن و شب بیداری و زحمت با مدرک فوق لیسانس برق با حقوق وزارت کاری هم قبولمون نمی کنند. کمی انصاف
    • بی نام A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      12 24
      من با حرف این عزیز مخالفم ، درسته که نسبت به زحمتی که فوتبالیستها میکشن 1000 برابر بیشتر پول میگیرند اما این طوری به قضیه نگاه کنید که شاد کردن مردم چقدر ارزش داره ... این که بیشتر جوون ها دلشون به همین فوتبال خوشه و تنها تفریحشون هفته ای 1 بار استادیوم رفته چقدر ارزش داره ؟! توی همه دنیا همینه، نه فقط ایران! بیشترین درآمدها رو همین ورزشکارا میگیرن، اونم صرفا به خاطر مخاطبین بسیاری که دارن ... هر چند در نهایت کاملا قبول دارم که پولی که میگیرند 1000 برابر زحمتی است که میکشن! البته از این مساله که بیکاری مشکل اصلی جامعه اس هم نمیشه گذشت و تردیدی هم در اون نیست
  • بی نام A1 ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    59 12
    بازیکن رضاقوچان نژاد زنننده سه گل درسه بازی آخروباعث صعودتیم ملی شده وشایستگی تقدیر وتشکررا دارد امانبایداین جوایزشامل بقیه بازیکنان شود.زیراشکستها،بازیهای بی کیفیت وبی انگیزه،ترک اردوی تيم ملي، ترجيح تيم باشگاهي به تييم ملي و...رانبایدنادیده گرفت.درصورت عدم استفاده تیم ملی ازبازیکنان دورگه مثل دژاگه وقوچان نژادصعودایران به جام جهانی غیرممکن میباشد.پس بازیکنانی که میلیاردی درآمد دارنداماکیفیت بازی آنهامیلیونی هم نیست ودرمقابل لبنان برای اولین باردرتاریخ شکست خورده ویابی دلیل اردوراترک میکنندو...شایستگی جوایزفوق راندارند.
  • بی نام IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    15 1
    میخواهی شما هم یه 50 ملییون بهشون بده؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      12 0
      پول نداد این بنده خدا
  • اردشير A1 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    8 9
    اينقدر پول مملكتو خراب مي كنيد كه چي بشه . مردمو سرگرم كنيد ؟ به جاي اينكه از دانشجوها و افرادي در عرصه علم پيشرفت كردن ، حمايت كنند . پول مملكتو مي دهند به اين فوتبالي ها كه هيچ فايده اي ندارند و هر بار مي بازند . مطمئن باشيد در جام جهاني از اولين تيم مي بازند . اينا هيچ وقت نمي تونند در جام جهاني فوتبال پيروز ميدان بشن . فقط ذوق مي زنند كه از تيم هاي داخلي و يا تيم هاي عرب ها مي برند . دارم فكر مي كنم كه اين بار هم راي ما هدر رفت .