۰ نفر
۳۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۵
باد موافق وزیدن گرفت

مجموعه شعر «باد موافق» سروده علی سلیمانی از سوی انتشارات هزاره ققنوس منتشر شد.

اغلب شعرهای مجموعه «باد موافق» با مضامینی درباره جنگ و دفاع مقدس سروده شده‌اند. بخش اول «باد موافق» که شامل سروده‌های کلاسیک و شعرهای سپید می شود در 38 قطعه نگاشته شده و بخش دوم هم شامل رباعی‌ها است.

سلیمانی در تقدیم‌نامه ابتدای کتاب نوشته است: «به پدرم که شنیده های جنگ را دیده است.»

در یکی از شعرهای این کتاب می خوانیم:

«با چشم‌های بسته اما باز برگشتی/ سرباز رفتی آخرش جانباز برگشتی/ هر چند دلتنگی برای روزهای درد/ از کربلا باید کسی باقی بماند مرد!/ افسوس که این روزها زنده نگه دارند/ تنها مگر اسم خیابان‌ها شهیدان را/ باید بسوزی تا چراغ دین بسوزد باز/طاقت بیاور روضه طفلان عطشان را/ تقدیر این شد، با نشان رنج برگردی/ زخمی شوی، از کربلای پنج برگردی.»


دفتر شعر «باد موافق» با قیمت سه هزار تومان منتشر شده است.

همچنین به تازگی کتاب «پرسش و پاسخ‌های دیابت» از سوی انتشارات ارجمند روانه بازار نشر شده است. بیماری دیابت در اثر کاهش میزان انسولین به وجود می‌آید و یا در اثر کم کاری دریافت کنندگان انسولین حاصل می‌شود. دیوید مک کالوک نویسنده این کتاب گفته است: « کنترل وزن در نتیجه‌ تغذیه صحیح و فعالیت‌های فیزیکی از کودکی می‌تواند شروع بیماری را به تعویق بیاندازد و یا حتی از ایجاد آن جلوگیری کند.»

کتاب «دیابت» به ترجمه و تلخیص دکتر حسین صمدانی فرد فوق تخصص بیماری‌های غدد درون‌ریز و متابولیسم و دکتر محمد صمدانی‌فرد دکترای تخصصی پیری شناسی از دانشگاه سیراکیوس آمریکا و در 30 بخش آماده شده است.

در مقدمه این کتاب آمده است: «با پیشرفت علم پزشکی و دستاورد‌های جدید دارویی، بیماری دیابت دیگر نباید همانند گذشته سبب استرس و ترس و تشویق در مبتلایان به این بیماری شود. پیشرفت‌های حاصله در 30سال گذشته تحول عظیمی به وجود آورده و توانسته این بیماری را تا حدود بسیار قابل قبولی کنترل کند.»

علل دیابت، انواع دیابت، مسافرت و دیابت، استرس‌ و دیابت، داروهای دیابت، آسیب به اعصاب، پیشگیری از آسیب کلیه و پیشگیری از آسیب چشم ، مطالبی هستند که به طور کامل در این کتاب توضیح داده شده‌اند .

این کتاب در 216 صفحه با قیمت هفت هزار تومان روانه بازار کتاب شده است.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 299744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =