کروش: از صحبت‌های تحریک کننده چوی تشکر می‌کنم/ قراردادم تا پایان جام جهانی اعتبار دارد

سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران صبح امروز (جمعه) مهمان برنامه «ورزش و مردم» بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ کارلوس کروش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان که صبح امروز (جمعه) مهمان برنامه «ورزش و مردم» بود، در ابتدا صحبت هایش گفت: «در این شرایط صحبت کردن سخت است چرا که ما بسیار خسته ایم. اما به هر حال احساس خوبی داریم و به هدف نهایی خود رسیده ایم. از اینکه توانسته ام مردم را خوشحال کنم، خوشحالم. فوتبال به مردم تعلق دارد و وقتی آنها خوشحالند ما هم خوشحالیم.»

او در واکنش به صحبت های سرمربی کره علیه ایران و جنگ لفظی پیش از بازی گفت:‌ «مربی کره یک جو غیرعادی را قبل از بازی ایجاد کرد. در این 34 سالی که در فوتبال هستم تا به حال با چنین شرایطی روبرو نبودم. چوی پیش از بازی صحبت از جنگ و خون و ... می کرد که کاملا غیر عادی بود. مربی کره با این حرف ها می خواست بازیکنان ما را تحریک کند. در نهایت از صحبت های چوی تشکر می کنم که بوسیله ی آن توانستیم یک استراتژی خوبی را در بازی اجرا کنیم و یک انگیزه خوب را درون تیم ایجاد کنم. ما از آن به عنوان یک نقظه ضعف استفاده کردیم.»

کروش در ادامه صحبت هایش گفت: «چیزی که برای من جالب بود سکوت فدراسیون فوتبال کره بود. مردم شاید این را ندادند که فدراسیون ما به حالت محرمانه نامه ای به فدراسیون فوتبال کره ارسال کرد و از آنها خواست که عذرخواهی کنند اما آنها سکوت کردند. همچنین اتفاقی که ما را شوک زده کرد تبلیغاتی پیش از بازی کره ای ها بود. آنها صورت مربی خود را بزرگ کرده بودند و همه جا نصب کردند. حتی یک پوستر بزرگ از چوی در رختکن ما دیده می شد. این اتفاقات بسیارعجیب بود چرا که مردم کره همیشه به تیم های حریف احترام می گذارند اما کاملا به ما بی ادبی شد.»

سرمربی تیم ملی در مورد اتفاقات پایان بازی هم گفت: «نکته ای که باید به آن توجه کرد این بود که ما به کره رفتیم تا با آنها جشن صعود بگیریم اما آنها رفتار عجیبی با ما داشتند. این نشان دهنده این است که کره ای ها فقط به دنبال حذف ایران بودند.»

کروش در پاسخ به این سوال که قراردادش با تیم ملی ایران تا چه زمانی اعتبار دارد گفت: «قرارداد من به خاطر منافع فدراسیون در هر مرحله یک توقفی دارد. در حال حاضر قرارداد من تا پایان بازی های جام جهانی 2014 اعتبار دارد. البته قرارداد ها در فوتبال هیچ اهمیتی ندارند و این مردم پشت قراردادها هستند که مهم اند.»

او در ادامه در مقایسه مردم ایران و پرتغال گفت: «مردم ایران و پرتغال نقطه مشترک زیادی دارند. هر دو عاشق فوتبال هستند. در پرتغال ورزش اول فوتبال است، همچنین ورزش دوم، سوم و چهارم! باید بگویم این خوشحالی که به مردم ایران هدیه دادم از همه چیز بزرگتر بود.»

کروش در مورد پاسخ قاطعانه جواد نکونام به بازیکنان کره ای گفت: «جواد نکونام در پاسخ به صحبت های بازیکنان کره گفت خون که هیچ جانم را هم برای کشورم می دهم. به نظر من پاسخ بسیار خوبی به کره ای ها داد و وقتی که من آنها را شنیدم به او افتخار کردم.»

سرمربی پرتغالی تیم ملی ادامه داد: «مهم نیست که یک رقابت را چه جوری شروع می کنی، مهم این است که چه جوری تمام می کنی. کاری که ما کردیم کار ساده ای نبود و هرکسی از پس آن برنمیاد. من باید از آقای کفاشیان، آقای نبی و همچنین بازیکنانم تشکر کنم.»

او در پاسخ به این سوال که آیا حاضر است روزی هدایت تیم ملی کره را بر عهده بگیرد، گفت: «نمی دانم. در حال حاضر فقط به استراحت فکر می کنم. ما نباید زمان را از دست بدهیم و از همین حالا باید به دنبال آماده سازی تیم باشیم. انتظارات مردم ایران بالا رفته و ما باید به این انتظارات پاسخ دهیم.»

کارلوس کروش در واکنش به این سوال که آیا سیدمهدی رحمتی و هادی عقیلی در آینده جایی در تیم ملی خواهند داشت، گفت: «مهم ترین چیز برای من نگه داشتن نظم و انضباط تیمی است. این احساسی است که در حال حاضر دارم. در فوتبال حرفه ای هیچ چیز بالاتر از تیم نیست. وظیفه من این است که بدانم تمام بازیکنانم با تعهد کامل کار خود را انجام می دهند. با تمام احترامی که برای این دو بازیکن قائلم، باید به آن 25 بازیکنی فکر کنم که با تمام وجود خودشان را در اختیار تیم قرار دادند. من بازیکنان با شهامتی می خواهم که خودشان را در اختیار تیم قرار دادند. متاسفانه آنها فرصت خود را از دست دادند. این نمونه ای برای بازیکنان جوان است که وقتی به تیم ملی دعوت می شوند هیچ شرایطی برای آن نگدارند. مهم ترین چیز برای ما ادامه کار با بازیکنانی است که تعهد خود را به من نشان دادند و ذهنیت خوبی دارند.»

او در مورد احتمال بازگشت علی کریمی هم گفت: «هر بازیکنی که فصل آینده آمادگی خود را نشان دهد به تیم ملی دعوت خواهد شد. این وظیفه من است که به عنوان سرمربی تیم ملی بهترین بازیکنان را دعوت کنم. در ایران بازیکنان زیادی با تجربه بین المللی وجود ندارد بنابراین باید یک بالانس خوبی میان بازیکنان جوان و بازیکنان با تجربه ایجاد کنیم. نگاه اول من وفاداری به بازیکنانی است که در این راه ما را همراهی کردند. اما به این معنی نیست که آنها هم ضمانت حضور در تیم ملی را دارند. آنها باید در تمام بازی های لیگ نشان دهند که چرا ملی پوش شده اند.»

کروش در مورد 16 تیمی شدن لیگ برتر ایران گفت: «شک ندارم که لیگ 16 تیمی برای فوتبال ایران بسیار مفید تر است چرا که می تواند سطح آن را بالاتر ببرد و نظم و انضباط خوبی به آن بدهد. به نظر من این تصمیم کمی دیر اجرایی شد. لیگ 16 تیمی تنها به تیم ملی کمک نخواهد کرد و تاثیر بزرگی هم بر باشگاه ها خواهد داشت.»

کارلوس کروش در پایان گفت: «از کمک هایی که در این مسیر به ما شد تشکر می کنم. آرزوی من این است که یک برنامه آماده سازی خوب برای جام جهانی داشته باشیم.»

252 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 299780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    171 5
    شاید هر کسی به جای کیروش بود از ایران می رفت بعضی از این آقایون به اصطلاح منتقد بهش تهمت زدن آخه ما مسلمونیم مگه تهمت گناه کبیره نیست بهش گفتن با قطر تبانی کردی با پررویی تمام بهش گفتن که برای آوردن قوچان نژاد به ایران ازش پول گرفته اما کیروش موند.موند و خودش رو ثابت کرد امیدوارم این آقایون حداقل در خلوت خودشون یادشون نره که چه تهمتایی زدن
    • باب اتش IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
      29 2
      اینایی که شما گفتید مسلمون نیستن اینا فقط قران سر نیزه زدن که فریب بدن. مسلمان واقعی تهمت نمیزنه
  • بیــــــ تربیـــــتـ IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    289 8
    کــــــــیــــــــــــــــــر وش دوســــت داریـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــم
  • ج ل ا ل IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    کفاش یادت باشه .......کروش باید باشه
  • بی نام IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    دمت گرم کیروش ...خیلی حال می کنم .........غیرتت از تمام مربیان و فوتبالیست های ایرانی بیشتر. عشق فقط کیروش
  • ایرانی EU ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    100 1
    تعهدش به جوون هایی که به تیم ملی پشت نکردند باید الگوی مربیان داخلی بشه. روش زشت قهر کردن بازیکنان از تمرینات باشگاهی با چنین روشهای مقتدرانه ای میتونه برای همیشه از فوتبال ما پاک بشه. ولی حیف که مربیان ایرانی فقط ژست حرفه ای و پول حرفه ای گرفتن رو بلدند.
  • بی نام A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    182 3
    همین که ارزش پیراهن تیم ملی رو در مقابل بازیکن های پرمدعا حفظ کردی کافیست، کاری که قبلا مرحوم دهداری هم انجام داده بود و تیم جدیدی که ساخت سالها تیم ملی رو تضمین کرد.
    • بی نام IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
      113 5
      درود به شــرفت
  • 110 IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    99 2
    آقای کی روش با حذف بازیکنان پرمدعا کلید انگیزه به جوانان داد و بقیه هم متوجه شدند باید در چاچوب تیمی باشند .البته یکبار در زمان گذشته توسط مرحوم دهداری این اتفاق افتاد وتا سالیان درازی بهره اش را بردیم که به نسل طلایی ایران گره خورد .امیدوارم این اتفاق میمون ادامه داشته باشد .
  • رضا IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    77 2
    فقط کیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر وش
  • سامان04 A1 ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    18 23
    اردشیر کجایی کروش رو .....
  • امير IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    114 2
    كيروش به هيچ عنوان در برابر بازيكنان پرمدعا كوتاه نيا خونه خاله كه نيس تيم مليه 75 ميليون نفر آدمه
  • بی نام IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    93 7
    خوش به حال بچه های ابادان ! همه بازی های تیم ملی رو میتونن از نزدیک ببینند ! بالاخره جام جهانی تو کشورشونه! آبادان برزیلته!!!!
  • فریبرز IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    36 0
    به کالوس کی روش افتخار میکنم .نشان داد که یک مربی بزرگ ومیتونه به تنهایی کارهای بزرگ کنه وتیمشو در شرایط سخت به افتخار و قهرمانی برسونه .کارلوس کی روش دوست داریم
  • بی نام IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    46 1
    من نمیودنم چه اصراری هست که همه تو کار آقای کیروش دخالت کنن.بعد از پایان بازی با کره چند تا از آقایون به اصطلاح کارشناس گفتن باید کیروش رحمتی رو برگردونه.آخه یکی نیست بگه شما رو چه به دخالت توی کار یه مربی حرفه ای. همین کارا رو کردین که هر بازیکنی به خودش اجازه میده هر بازی که میخواد سر ملت در بیاره!
  • بی نام A1 ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    36 1
    دمت گرم کیروش
  • زهرا A1 ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    6 19
    فقط دلم میخواس ایران میباخت وبه جام جهانی نمیرفت.عمممممممرا اگه تعریفایی که الان از کی روش میکنید رو اونموقع هم مینوشتید.همه میگفتن چرا رحمتی رو برنگردوند!! انصافم خوب چیزیه.بهرحال واقعا از این برد خوشحالم.دم همه ک باعثش شدن گرم
  • اس اس IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    15 0
    دوست دارم مربی جهانی . لطفا بمون .
  • توپولی IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    11 1
    از اینکه روی رحمتی قلعه نویی دایی محمد احمدزاده مظلومی مایلی کهن پورحیدری و ... کم شد کیف کردم کره و قطر و ازبکستان تبانی کرده بودند ازبکستان با اختلاف چهار گل قطر را بزند و کره حداقل یک امتیاز از ایران بگیرد تا کره و ازبکستان صعود کنند و ان افراد بالایی هم همین را می خواستند اما یدالله فوق ایدیهم است
    • بی نام IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
      2 0
      آفرین. حال کردم.