۰ نفر
۳۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۰

فارس نوشت:

دبیر جشنواره مد و لباس مردان گفت: جشنواره لباس برتر مردان به منظور معرفی الگوهای جدید متناسب با لباس‌های ایرانی و اسلامی به زودی برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره مد و لباس گفت: وضعیت موجود لباس مردان در کشور سال‌ها است که با ورود کشورهای بیگانه تحت تأثیر قرار گرفته است و کشور ما مصرف‌کننده محصولاتی با طرح‌های غیر ایرانی شده است که این موضوع از بعد از دوره قاجاریه تاکنون ادامه پیدا کرده است.

وی افزود: این روند هم‌اکنون در جامعه رواج پیدا کرده است و شاید بسیاری از مردان که از این لباس‌ها استفاده می‌کنند نیز از این موضوع آگاهی نداشته باشند.
قبادی گفت: چارچوب پوشش اسلامی همواره محور کار لباس‌های زنان بوده است و تلاش شده با این الگو و محوریت پوشش اسلامی آثار جدیدی ارائه کند که البته این حوزه نیز دستخوش برخی تهاجمات و ورودهای بیگانه قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: تنوع موجود در لباس بانوان در لباس مردان کمتر وجود دارد به عنوان مثال کسی که همواره از لباس رسمی کت و شلوار استفاده می‌کند شاید در غیر از محیط‌های رسمی امکان انتخاب کمتری برای او وجود داشته باشد و به همین دلیل باز هم کت و شلوار را برای سایر شئونات خود استفاده می‌کند.
وی ادامه داد:‌ طبیعی است که طراحی در حوزه لباس مردان بسیار محدود و به نوعی تکراری است و بیشتر سعی در ارتقای کیفیت دوخت بوده است که البته بعد از انقلاب اسلامی خوشبختانه نمونه‌هایی را با نگاهی سنتی ارائه کرده است که بعضاً مورد استقبال جامعه قرار گرفته است.
قبادی ادامه داد: ما سعی می‌کنیم طرح‌هایی را که به نوعی مبتنی بر خلاقیت ایرانی، ابتکار ایرانی و قدرت جایگزینی و یا قدرت لباس کامل و یا مکمل بودن را دارد در این جشنواره به مردان جامعه معرفی کنیم.
دبیر جشنواره مد و لباس ادامه داد:‌ در این جشنواره از تمام طراحانی که در حوزه لباس اسلامی ایرانی برای مردان فعالیت می‌کنند و حتی خانم‌هایی که در این زمینه فعال هستند دعوت می‌کنیم تا در این جشنواره حضور پیدا کنند چرا که خروجی این جشنواره مختص لباس مردان است و دست‌اندرکاران آن الزاماً مردان به تنهایی نیستند و بعد از فراخوان مشارکت و همراهی تمام طراحان را جلب خواهیم کرد.
وی خاطرنشان کرد: این مرحله از جشنواره بخش فروش ندارد و تنها با نگاه معرفی آثار برتر برگزار می‌شود و پیش‌بینی می‌شود جشنواره مد و لباس برتر مردان در پایان نیمه اول امسال در محل فرهنگسرای نیاوران و یا تالار وحدت برگزار شود.
45234

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 299798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =