تسنیم نوشت:

نائب رئیس مجلس با تاکید بر اینکه مجلس گزینه‌ای برای تصدی وزارتخانه‌ها پیشنهاد نمی‌کند، گفت: انتخاب وزرا از حقوق مسلم شخص رئیس جمهور منتخب است و شخص وی باید وزرا را انتخاب و به مجلس پیشنهاد دهد.

محمدرضا باهنر نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قوه مجریه و دولت جدید برای انتخاب وزرا نیاز به همکاری و مشورت دارد، گفت: این همکاری می تواند حتی در صورت نیاز دولت جدید، به اصلاح برخی قوانین نیز منجر شود.

وی افزود:‌ قاعدتا باید همکاری همه جانبه‌ای میان مجلس و دولت وجود داشته باشد و این دو قوه برای پیشبرد اهداف کشور هم‌افزایی داشته باشند.

نائب رئیس مجلس با اشاره به اینکه در حال حاضر دیدارهایی میان برخی نمایندگان مجلس و رئیس جمهور منتخب برگزار می‌شود، افزود: اقدامات اساسی برای تقویت روابط مجلس مجلس نهم و دولت یازدهم و تشکیل کمیته و جلسات از هفته جاری آغاز می‌شود.

باهنر با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی هیچ گزینه‌ای را برای تصدی وزارتخانه به رئیس جمهور منتخب پیشنهاد نمی‌کند، گفت: انتخاب وزرا از حقوق مسلم شخص رئیس‌جمهور منتخب است و شخص وی باید وزرا را انتخاب و به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد دهد.

وی درا دامه خاطرنشان کرد: اگر قبل از معرفی رسمی وزرا به مجلس، رایزنی‌هایی میان دولت منتخب و مجلس صورت بگیرد، طبیعتا رای اعتماد راحت‌تر انجام می‌شود و دولت زودتر مستقر خواهد شد.

نائب رئیس مجلس تصریح کرد: مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری حجت الاسلام حسن روحانی 12 مرداد برگزار می شود و مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب نیز 13 یا 14 مرداد برگزار خواهد شد.

باهنر در پایان این گفت‌وگو اظهار داشت: براساس برنامه ریزی انجام شده، به زودی با رئیس جمهور منتخب دیداری انجام می‌دهم.

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 299901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    9 0
    نه تورو خدا بیا شما وزیر معرفی کن!!11!
  • بی نام A1 ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    6 0
    مجلسیون که 150 نفرشون از قالیباف و 150 نفرشون هم از ولایتی حمایت کرده بودن حالا می خوان وزیر هم معرفی کنن تمام جلساتی که نماینده ها با رئیس جمهور می زارن بخاطر اینکه اگه فردا روحانی مشکلات کشور و حل کرد بنام خودشون تموم کنن و بگن فقط بخاطر تعامل مجلس بوده که مشکلات حل شده ضمنا جناب باهنر شما به احمدی نژاد هم جرات می کردین وزیر پیشنهاد بدین .شما ها دو ساله که گرانی پدر مردمو درآورده ولی هییچ کاری نکردین حالا زرنگ شدین
  • بی نام A1 ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    5 1
    500 نماینده از 290 نماینده از سه کاندید اصولگرا حمایت کردند!!!! باید به انها پیشنهاد بدهند نه کسی که کادیدای اصولگرایان نبود که خدارو شکر تخریب هم تا توانستند کردند حالا بیان وزیر هم پیشنهاد کنند!!!! همین پرو بازیها باعث شد که خدا احمدی نزاد رو گذاشت تو کاسه تان تا هم حمایتش کنید هم از ترس برملا کردن کارهاتان جیک نزنیذ همین دوروز پیش صدها سکه تقدیم دوستانش کرد شما ککتان نگزید حالا به دکتر روحانی رسیدید زنده شدید و صداتان از ما که حامی ایشان بودیم بلندتر شده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بی نام A1 ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
    1 0
    نه جون من شما وزیرا رو پیشنهاد بده!