۰ نفر
۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۵

ایسنا نوشت:

 بازتاب نسبتا وسیع اخبار تظاهرات ترکیه در رسانه‌های عربی، نشانگر خشنودی اعراب از وضعیت به وجود آمده در ترکیه است. در این رابطه جراید سعودی تظاهرات ترکیه را نوعی انقلاب تعبیر کرده و نوشتند مردم منطقه منتظر چنین انقلابی بودند.

روزنامه الحیات نوشته است: علت شروع این انقلاب تصمیم دولت ترکیه به ساختن یک پل بر روی کانال بسفر به نام پل سلطان سلیم بود. این سلطان عثمانی که به جهان‌گشایی معروف بوده در دوران خلافت خود مصر و شام را فتح کرد. در واقع ترکیه می‌خواست با این نامگذاری پیامی برای عربها ارسال کند. اینک اردوغان با توجه به توسعه روابط ترکیه با عرب‌ها به فکر افتاده تا نقش سلطان سلیم را به عهده گرفته و کشورگشایی کند.

روزنامه الحیات در ادامه این گزارش نوشته است: پیشرفت‌های ترکیه در سایه کمکهای آمریکا و غرب صورت گرفته است. با

اینگونه برخورد نسبت به تظاهرات ترکیه، به نظر می‌رسد عربها می‌خواهند از اخوانی‌ها که در برخی کشورها به قدرت رسیده‌اند، انتقام بگیرند.

به نوشته برخی جراید این برخوردها نشانگر نوعی نفاق است، زیرا قبلا عربها ترکیه را کشور موفق اسلامی معرفی کرده و معتقد بودند باید سایر کشورهای اسلامی از آنها تبعیت کنند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 300013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • leila A1 ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    26 13
    این خون مردم بی گناه سوریه است که دامن اردوغان را گرفته
  • بی نام IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    5 0
    عجب خر تو خریه این دنیایه سیاست
  • سعيد IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    2 0
    بنظر من با وجود برخورد خشن پليس با تظاهر كنندگان، تركيه دموكراتيك ترين كشور منطقه و جهان اسلام است.
  • سعید EU ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    0 0
    به نظر من با ترکیه حقش باهاشاین فتارو کن چونکه اونا کل منطقه رو بهب ریختند و سوریه را به این روز انداختند غافل از اینکه اگه مرزهای یک کشور نا آرام باشه برا اقتصاد و جامعه اون کشور گران تمام میشه. از طرفی خود اردوغان هم یه روز دم از فلسطین زد و روز دیگر با اسرائیل سر سفره نشست.