تسنیم نوشت:

نماینده سازمان ملل که قرار است به زودی عراق را به انجام ماموریت جدید در کنگو ترک کند در دیدار خداحافظی با آیت الله سیستانی از نگرانی عمیق ایشان از اوضاع سیاسی این کشور خبر داد.
به گزارش پایگاه المدی پرس، مارتن کوبلر گفت: آیت الله سیستانی به شدت نگران اوضاع سیاسی در عراق است.

نماینده سازمان ملل در عراق بیان کرد: آیت الله سیستانی بر ضرورت گفتگو میان گروه های سیاسی عراقی تاکید کرده است. آقای سیستانی حامی بسیاری از ارزش های سازمان ملل درباره ضعفا، محرومین و اقلیت ها است.وی نگران اوضاع است و ما نیز با وی هم رای هستیم و سیاستمداران عراقی باید منافع عراق را بر هر موضوع دیگری ترجیح دهند.

کوبلر بیان کرد: سازمان ملل از تجربه سیاسی در عراق حمایت می کند و گفتگوی مبتنی بر قانون اساسی را مهم می داند زیرا قانون اساسی عامل پیوند همه عراقی هاست و آقای سیستانی نیز نگران اوضاع سیاسی کنونی است و بر ضرورت گفتگو تاکید دارد.

وی از همه گروه های سیاسی عراقی خواست که به گفتگو روی آورند و از خشونت پرهیز کنند و تصمیمات خود را در داخل پارلمان اتخاذ کنند نه خارج آن.

کوبلر با اشاره به درخواست برخی از عراقی ها برای تعویض وی بیان کرد: این نشانه آزادی بیان است و همه می توانند خواستار تعویض من باشند.مشکلات عراقی باید به دست خود عراقی ها حل شود و آقای سیستانی اهمیت زیادی بر نقش سازمان ملل دارد.اشخاص جابجا می شوند اما ماموریت سازمان ملل در کمک به عراق ادامه خواهد یافت.

خاطرنشان می شود که در اوایل ژوئن جاری منابع وابسته به سازمان ملل از اعزام مارتن کوبلر به کنگو خبر دادند و آن را اقداماتی روتین دانستند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 300139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =