تسنیم نوشت:

علی لاریجانی رئیس مجلس در جمع نمازگزاران کاشانی در مصلای این شهر، تاکید کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب در بسیاری از نصایح برای کارگزاران حکومت کرارا بر مسئله عدالت تاکید می‌کنند مبنای دینی دارد چرا که جامعه اسلامی جز با رکن عدالت نمی‌تواند پایدار بماند و جامعه‌ای که در آن عدالت نباشد لغزنده خواهد بود. معتقدم عدالت باعث می شود پیوندها عمیق شود.

لاریجانی ادامه داد: گنجینه‌ای که از حضور امام علی (ع) و حکومت ایشان باقی مانده دستاورد بزرگی است از سوی دیگر پدیده ظهور منجی عالم بشریت نیز بسیار مهم است و در روایات زیادی در مورد انتظار فرج حرف‌های زیادی مطرح شده است.

لاریجانی خاطر نشان کرد: اینکه ما موفق به دیدار حضرت نمی شویم به دلیل این است که آماده نیستیم. امام زمان (عج) می‌فرمایند "اگر مومن دوستی به اهل بیت را به جا آورد دوری وجود نخواهد داشت" که نمونه آن برخی بزرگان دینی ما بودند که این راه را طی کردند و موفق به دیدار حضرت شدند.

گزیده سخنان وی از این قرار است:

*منتظر واقعی بودن به لفظ نیست بلکه باید طریقی که امام فرمودند را طی کنیم. منتظر واقعی باید به تمام معنا به ولایت پایبند باشد.

*گاهی برخی روشنفکران در گذشته به اعوجاجاتی دامن می‌زدند و گاهی افراد سطحی‌نگر که فکر می‌کردند غیر از معصوم نباید به کسی رجوع کنند حرف‌هایی را مطرح می‌کردند. در حالیکه اینها انحراف بزرگ است. در اوایل انقلاب نیز یک مشت افراد بی‌سواد مانند گروه فرقان از خود تفسیر قرآن می‌کردند و اعوجاجاتی بوجود می‌آوردند و تمام تلاششان این بود که فضای مارکسیستی را با ادبیات اسلامی ترکیب کنند.

*در کشور خیلی از روشنفکربازی و سطحی‌نگری ضربه خورده‌ایم و بسیاری از انحرافات از این ناحیه بوجود آمده است.

*امروز اسلام واقعی در کشور وجود دارد به زحمت علما و مراجع است. اسلام‌شناسی به ملا شدن نیاز دارد و اگر می‌خواهیم منتظر واقعی باشیم باید راهی را برویم که فقها دنبال می‌کنند. اگر ایران امروز سرفراز است به دلیل این است که مردم تشخیص دادند باید از ولایت امر تبعیت کرد؛ بسیاری از سرگشتگی‌هایی که در جهان اسلام امروز وجود دارد به دلیل نبود ولایت است.

*امروز فرقه‌ای در سوریه بوجود آمده که افتخارش این است که جگر افراد را در می‌آورد. اما سئوال این است این چه مجاهدتی است که ادای آن را در می‌آورند؟ این قبیل مسائل به دلیل دوری از استوانه ولایت است.

*چند روز پیش موجودات موذی بین‌المللی دور هم جمع شدند و گفتند باید در سوریه دالان سلاح بوجود آوریم در حالیکه آنها در مورد سوریه فکر دیگری دارند. گاهی در سخنان سیاستمداران غربی مطرح می‌شود که باید شکل خاورمیانه عوض شود و آنها به دنبال خاورمیانه جدیدی هستند تا نهضت بیداری اسلامی را مختل کنند تا یک خاورمیانه خنثی بوجود آید و مرکب برای اسرائیل هموار شود اما نخواهند توانست چرا که این هدف آنها یک هوس سیاسی است و همین هوس سیاسی آمریکا و اسرائیل را در جنگ 33 روزه به شکست نشاند.

*برخی از کشورهای خاورمیانه که به پشتوانه پول خود هوس‌بازی می‌کنند باید نگران باشند. معتقدم داشتن مکتب فکری و اطاعت کردن از رکن ولایت عامل پیروزی‌های بزرگ است.

*یکی از نکاتی‌که رهبر معظم انقلاب طی دو دهه اخیر بر آن اصرار داشتند پیشرفت در مسائل هسته‌ای بوده است و جایگاهی که از فناوری هسته‌ای دفاع کرد ولایت فقیه بود چرا که در دولت‌ها فراز و فرودهایی وجود داشت.

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 300228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    16 87
    و بسياري ديكر نيز از افراطي بازي و سلفي كري است...