هاشم بیک‌‌زاده: چوی ندانسته خون ما را به جوش آورد/ در استقلال همه دنبال زیر آب زدن بودند

در فاصله چند روز از صعود معجزه‌آسای تیم‌ملی به رقابت‌های جام‌جهانی‌ هاشم بیک‌‌زاده به موسسه خبر آمد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ هاشم که کمتر کسی فکر می‌کرد بعد از یک فصل پرحاشیه در حساس‌ترین روزها به ترکیب اصلی تیم‌ملی برسد و بازی‌های خوبی در سه بازی مرگ و زندگی ایران انجام دهد در لحظاتی که مهمان ما بود حرف‌هایی زد که تاکنون جایی بیان نشده بود. بد ندیدیم گزیده‌ای از صحبت‌های ملی‌پوش استقلال را بنویسیم تا مصاحبه کامل این بازیکن را در روزهای آینده منتشر کنیم.
*خیلی دوست داشتم در روزی که تیم‌ملی به جام‌جهانی‌ صعود کرد در تهران باشم و مثل تمام ایرانی‌ها در جشن‌ها شرکت کنم چون طرفداران ما واقعاً لیاقت این لحظات خوش را دارند.
*بله، صعود ما معجزه بود و این معجزه هم تنها با خواست خداوند متعال محقق شد چون خداوند به دل پاک 75 میلیون ایرانی نگاه کرد و چیزی که لایق این مردم بود را به آنها اعطا کرد و حالا ما باید قدر این موفقیت را بدانیم و بفهمیم که تازه استارت کارمان خورده است.
*کره‌ای که ما با آنها بازی کردیم و در دو بازی رفت و برگشت شکستش دادیم با کره همیشگی زمین تا آسمان فرق داشت اما ما هم تغییر کرده بودیم و در اولسان فعل خواستن را به عشق نام و پیراهن مقدس ایران و طرفدارانش صرف کردیم.
*بعد از سوت پایان بازی نزدیک به 20 ثانیه مات و مبهوت در یک نقطه خشکم زده بود تا اینکه یکی از بچه‌ها با ضربه‌ای که به پشت گردنم زد من را از شوک این موفقیت خارج کرد و بعد نفهمیدم چگونه شادی کنم.
*از خداوند بزرگ تشکر می‌کنم که به من این شانس را داد تا شاگردی این مربی بزرگ را در کارنامه‌ام داشته باشم. به جرأت می‌توانم بگویم هر مربی دیگری به‌جز کروش روی نیمکت ایران بود ما مقابل کره پیروز نمی‌شدیم و به جام‌ جهانی‌ به صورت مستقیم صعود نمی‌کردیم.
*چوی کانگ‌هی سرمربی کره به خیال خودش فکر می‌کرد با آن حرف‌هایی که می‌زند می‌تواند از نظر روحی و روانی ما را به هم بریزد اما او ندانسته خون ما را به‌جوش آورد تا بلایی که نباید سرش می‌آمد، بیاید! الان خودش از منزل و پای تلویزیون بازی‌های جام‌ جهانی‌ را تماشا می‌کند و می‌بیند که ما به دور دوم صعود می‌کنیم.
*قهرمانی با استقلال از آن دست افتخاراتی بود که خیلی به من چسبید چون یک فصل پرفشار را پشت‌سر گذاشتم و با بدترین برخوردها روبه‌رو شدم آن هم غیر منصفانه که دوست ندارم دیگر به آن فکر کنم.
* استقلال مشکل مالی داشت، کسی در تیم رفیق نبود، همه دنبال زدن زیرآب هم بودند و... من از کسی ترسی ندارم و حرف راست را می‌زنم. ما تنها به خاطر آبروی خودمان به تمرین می‌رفتیم تا استقلال را قهرمان کنیم و خوشحالم که با تمام این مشکلات شرمنده طرفداران‌مان نشدیم.
*در آسیا ما چهره دیگری از استقلال را به نمایش گذاشتیم و الان وقت آن رسیده تا بعد از صعود به جام‌ جهانی‌ به سوی فتح جام قهرمانی باشگاه‌های آسیا حمله کنیم البته به شرطی که استقلال حمایت شود نه اینکه با این تیم مثل بچه یتیم‌ها برخورد کنند.
*خوش‌شانسی در آسیا! بله تا حدودی می‌توانم بگویم خوش‌شانس بودیم که در آسیا با تیمی از تایلند روبه‌رو شدیم چون اگر به ژاپنی‌ها یا کره‌ای‌ها می‌خوردیم کارمان سخت‌تر می‌شد آنها چند قدم از ما جلوتر هستند و به معنای واقعی حرفه‌ای فوتبال بازی می‌کنند.
*عزت و ذلت دست خداوند است و من هم همواره شاکر او هستم. نمی‌دانم شاید این یک آزمون بزرگ برای من بود تا محک جدی بخورم اما هرچه بود به این موفقیت‌ با تیم‌ملی می‌ارزید چون الان با ایران رفتم جام جهانی.

43 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 300255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مختار IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    دمت گرم ولی اون موقع که ما تو گروه مرگ افتادیم چرا کسی بحث شانس نمیکرد هاشم جان با این حرفات خیلی ازت خوشم اومد
  • مجید IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    95 29
    معلوم نیست امسال در استقلال چه خبره ؟ جباری و حاتمی رو که از ستاره های تیم هستن می ذارن بیرون . با جواد فعلا قرارداد نمی بندن . یکی هم جوابگو نیست .
  • بی نام IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    20 13
    قبل از سوت پایان بازی هم شما 20 ثانیه خشکت زده بود
  • بی نام IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    32 52
    مثلا خونتون جوش آمد 90 دقیقه زیر توپ زدید!!! آقای بیک زاده چند بار کلا توپ به پات خورد؟؟!!
  • جمیل IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    58 41
    " هاشم بیک‌‌زاده: چوی ندانسته خون ما را به جوش آورد" . چه جوشی ؟ آگه تو خاک کره سه چار تا میذاشتید تو کیسه شون , شاید باورش راحت تر بود ! 90 دقیقه زدید زیر توپ دریغ از دو تا پاس سالم !!! بیشر به فریز شده ها شبه بودید تا به جوش اومده ها !! با تمام عشقی که به تیم ملی دارم ولی باید واقعیت رو قبول کرد. تو آسیا فوتبال رو ژاین بازی مبکنه و سه تا میزنه به ایتالیا ........... ما با کلمات.