در 8سانحه رانندگی که در کشورمان رخ داد،11نفر کشته و 24نفر دیگر مجروح شدند.

تصادف یک دستگاه تریلر هُوو با سواری پژو در بزرگراه یاسینی سبب مرگ دو تن و جراحت دو تن دیگر شد.
سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در تشریح جزئیات این خبر به ایسنا گفت: وقوع یک حادثه رانندگی درمسیر جنوب به شمال بزرگراه یاسینی بعد از میوه وتره‌بار پیروزی در ساعت 14:08 امروز دوشنبه به سامانه 125 اطلاع داده شد و به دنبال آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه 60 وگروه نجات 11 را به محل حادثه اعزام کرد.
آتش‌نشانان پس از حضور در محل مشاهده کردند که یک دستگاه تریلر هُوو حامل زباله با قسمت عقب یک دستگاه سواری پژو با چهار سرنشین برخورد کرده و شدت حادثه به حدی بوده که قسمت عقب سواری پژو کاملا جمع شده و به صندلی سرنشینان جلو رسیده بود.
ملکی با بیان اینکه به دنبال این حادثه خودرو سواری نیز کاملا شعله‌ور شده بود گفت: دو زن در قسمت صندلی عقب این خودرو بودند که به علت شدت جراحات وارده و سوختگی به تایید عوامل اورژانس جان خود را از دست دادند.
آتش‌نشانان با استفاده از تجهیزات خود اقدام به برش ستون‌ها و دیواره‌های کابین خودرو کرده و یک مرد و یک زن دیگر را که در قسمت جلوی خودرو سوار بودند را از کابین خارج و به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل دادند.
ملکی با بیان اینکه این دو مصدوم دچار سوختگی و آسیب‌دیدگی شده بودند، اظهار کرد: راننده تریلر نیز در زمان حضور آتش‌نشانان، در محل حادثه حضور نداشت.
وی با اشاره به ایجاد ترافیک سنگین در محل حادثه گفت: آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی محل و منتقل کردن خودروها به حاشیه بزرگراه در ساعت 15:06 به عملیات خود خاتمه دادند.
همچنین سرهنگ جمال بذرافشان، جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز درباره علت وقوع این حادثه گفت: طبق هشدارهایی که مکررا از سوی پلیس راهور درباره سیستم‌های ترمز خودرو هُوو و اینکه این سیستم‌ها توانایی نگه‌داشتن این خودرو را ندارند متاسفانه گاهی اوقات چنین حوادثی رخ می‌دهد.
وی درباره وضعیت ترافیکی در بزرگراه یاسینی نیز گفت: در حال حاضر در محدوده محل حادثه ترافیک سنگینی ایجاد شده که عوامل راهور مشغول بازگشایی آن هستند.

توقف در سطح جاده، بامداد امروز ۲ حادثه آفرید/ چهار کشته و چهار مجروح
سرهنگ رضا سلبی رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا به فارس گفت: ساعت 5:15 بامداد امروز دوشنبه بر اثر تصادف یک‌دستگاه کامیون بنز و یک‌دستگاه اتوبوس ولوو در کیلومتر 98 جاده کرمان به یزد در استان یزد، 2 نفر جان خود را از دست دادند و یک نفر مجروح شد که کارشناسان پلیس راه علت این تصادف را عدم توجه به جلو از جانب راننده کامیون بنز و عدم استفاده از علائم هشدار دهنده هنگام توقف در سطح جاده از جانب راننده اتوبوس ولوو هر کدام به میزان 50 درصد اعلام کردند.
وی افزود: در ساعت 6:05 بامداد امروز دوشنبه بر اثر تصادف بین یک‌دستگاه سواری پژو پارس و یک‌دستگاه کامیون بنز در کیلومتر 50 آزادراه قزوین کرج 2 نفر کشته و 3 نفر مجروح شدند که کارشناسان پلیس راه علت این تصادف را عدم توجه به جلو از جانب راننده سواری پژو پارس و توقف در لاین اضطرار آزادراه از جانب راننده کامیون بنز هر کدام به میزان 50 درصد اعلام کردند.

2کشته و2 مصدوم در واژگونی پراید
سرهنگ محمد رضا رمضانی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری به واحد مرکزی خبر گفت: در این حادثه که امروز در مسیر کوهرنگ ـ فارسان- خوزستان بر اثر واژگونی یک دستگاه پراید رخ داد 2سرنشین این خودرو زخمی شدند و دو نفر دیگر در دم جان باختند. سرعت زیاد و ناتوانی راننده درکنترل خودرو علت این حادثه اعلام شد.


1کشته و ۸ مجروح در حوادث رانندگی روز گذشته
سرهنگ رضا سلبی، رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا به فارس گفت: ساعت 19 دیروز یکشنبه بر اثر تصادف بین چهار وسیله نقیه وانت نیسان، سواری پراید، کمپرسی بنز و مینی بوس فیات در کیلومتر 20 جاده نقده به مهاباد در استان آذربایجان غربی 5 نفر مجروح شدند که کارشناسان پلیس راه علت این تصادف را عدم توجه به جلو از جانب وانت نیسان اعلام کردند.
همچنین در ساعت 21:45 یکشنبه شب بر اثر واژگونی یکدستگاه سواری پژو 405 در کیلومتر 9 اتوبان مشهد باغچه در استان خراسان رضوی یک نفر جان خود را از دست داد و 3 نفر مجروح شدند. کارشناسان پلیس راه علت این تصادف را عدم توانایی در کنترل وسیله‌نقلیه ناشی از خستگی و خواب آلودگی از جانب راننده سواری پژو 405 اعلام کردند.
سلبی افزود: با بررسی تصادفات روز گذشته مهمترین علل حوادث عدم توجه به جلو 29.7 درصد، تخطی از سرعت مطمئنه 19.6 درصد، انحراف به چپ 15.5 درصد، عدم رعایت حق تقدم 18.2 درصد و خستگی و خواب آلودگی 6.1 درصد بوده است؛ همچنین 33 درصد از تصادفات مذکور مربوط به واژگونی خودروها و 9 درصد آن نیز مربوط به برخورد با عابرین پیاده بوده است.


2کشته و 4مجروح در تصادف پراید و اتوبوس بنز
سرهنگ رضا سلبی با اشاره به وقوع تصادفی میان یک دستگاه سواری پراید و اتوبوس بنز در استان خراسان‌جنوبی به ایسنا گفت: این حادثه که در ساعت 6:20 صبح دیروز یکشنبه در کیلومتر 59 جاده قاین به بیرجند رخ داد سبب مرگ دو تن و جراحت چهار تن دیگر شد. انحراف به چپ از راننده سواری پراید علتی است که کارشناسان پلیس‌راه برای این تصادف اعلام کرده‌اند.

انحراف پژو پارس در مازندران / 4 نفر راهی بیمارستان شدند
سخنگوی مرکز مدیریت حوادث مازندران از وقوع حادثه انحراف خودروی پژو پارس در جاده آب پری شهرستان رویان خبر داد و به فارس گفت: در این حادثه چهار سرنشین خودروی پژو پارس، بر اثر انحراف و واژگونی دچار مصدومیت شدند.
مهین تفضلی با اشاره به اینکه محل حادثه جاده ییلاقی و کوهستانی آب پری بود، عنوان داشت: تکنسین‌های اورژانس 115 شهرستان نور بلافاصله پس از اطلاع از موضوع به محل حادثه اعزام شدند و اقدامات اولیه درمانی را بر روی مصدومان آغاز کردند.
تفضلی با بیان اینکه هر چهار مصدوم حادثه مرد بودند، اظهار داشت: مصدومان پس از اقدامات پیش بیمارستانی برای ادامه درمان به بیمارستان امام خمینی شهرستان نور منتقل شدند.
45282

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 300302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =