فارس نوشت:

سید محمد خاتمی که در مراسم تقدیر از عارف، حمایت از روحانی حضور نداشت، پیامی به این همایش ارسال کرد. خاتمی در این پیام با بیان اینکه با همت والای ملت، درس تازه‌ای در کتاب سرنوشت این مرز و بوم رقم خورد، آورده است: علی رغم تنگناها و محدودیت‌ها و دلخوری‌ها و نومیدی‌ها، بذر امید در دل‌ها بارور شد و عزیز بزرگوار جناب آقای دکتر روحانی در مسند مسئولیت اداره این کشور نشست و اینک ماییم که باید در عین پافشاری بر مطالباتمان که از جمله در بیانات، مواضع و برنامه‌های جناب آقای دکتر روحانی به خوبی بیان شد، دولت و ریاست آن را یاری کنیم که بتواند این مسئولیت سنگین را ایفا کند.

خاتمی در بخش دیگری از این پیام به موضوع کناره‌گیری عارف از انتخابات اشاره و افزوده است: در این میانه باید سپاسگزار بزرگواری از طائفه خوبان و نیکان جناب آقای دکتر عارف بود که فرهیختگی همان اخلاق، خیرخواهی و درد آشنایی را در وجود خود گرد آورده است و در رقم خوردن این مرحله حساس سرنوشت نقش بارز داشت.

وی تاکید کرده است: تقدیر از عارف و حمایت از روحانی تقدیر و حمایت از شرف و عزت و خیرخواهی است.

همچنین محمدرضا خاتمی که در همایش «تقدیر از عارف، حمایت از روحانی» حضور یافته بود در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره مطالبات اصلاح‌طلبان از دولت روحانی اظهار کرد: در برنامه‌هایی که آقای روحانی ارائه داده‌اند، هم در محتوا و هم در شعار مواضع ایشان مواضعی بود که اصلاح طلبان از آن حمایت می‌کنند.

وی افزود: اصلاح‌طلبان هر کمکی که بتوانند برای اجرای برنامه آقای روحانی انجام دهند، کوتاهی نخواهند کرد.

نائب رئیس مجلس ششم در پاسخ به این موضوع که خیلی‌ها آقای روحانی را اصلاح‌طلب نمی‌دانند، گفت: الحمدالله در این کشور آنقدر آزادی بیان وجود دارد که هر کس در صدد مصادره رئیس‌جمهور منتخب به نفع جریان خود است.

خاتمی اضافه کرد: روحانی چه خود را اصلاح‌طلب بداند چه نداند، فرقی نمی‌کند چرا که برنامه‌های ایشان حائز اهمیت است و این برنامه‌ها از مطالبات اصلی اصلاح‌طلبان به شمار می‌رود.

وی در پاسخ به اینکه به نظر شما دولت یازدهم بهتر است چه آرایش سیاسی به خود بگیرد، تصریح کرد: آقای روحانی شخصیت شناخته‌شده‌ای دارد و مواضع ایشان هم کاملا مشخص و برنامه‌های وی نیز شفاف است.

این فعال اصلاح‌طلب ادامه داد: کسانی باید در کابینه یازدهم حضور داشته باشند که مومن و معتقد به برنامه‌های آقای روحانی باشد که اگر این تحقق یابد ما روزهای بسیار خوبی خواهیم داشت.

خاتمی با تاکید بر اینکه در کابینه یازدهم، اصولگرا و اصلاح‌طلب بودن مطرح نیست، گفت: آنچه که حائز اهمیت است، برنامه است و برنامه‌های آقای روحانی از جنبه‌های مختلفی برخوردار است و البته جنبه‌های سیاسی برنامه ایشان منطبق با جریان اصلاح‌طلبی است.

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 300308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • تایماز IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    زنده باد سید عزیز زندهباد روحانی
  • فاطمه IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    1 23
    فتنه گری و فتنه جویی دیگه پاسخ نمیده تلاش الکی نکنید خواهشا ! حضرت امام فروتنی میکنند و در مقابل این اظهارات فتنه جویانه پاسخ دندان شکن نمیدن !
    • بی نام A1 ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
      11 0
      حضرت امام؟
  • میلاد IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    17 0
    سید عاشقتیم! ما همه جوره پشتیبانتیم اونایی که پشت سرت ناروا میگن از مردم نیستن ی عده مزدور قلم به دست ان !
  • بی نام A1 ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    9 0
    روزهای قشنگی در راه است...
  • بی نام EU ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    21 1
    سر و ته هسته اي رو هم بياريد. كشور عقب موندگي اساسي داره. بايد جبران كنيم.
  • مانی EU ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    60 3
    زنده باد عارف
  • بی نام A1 ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    19 2
    این قسمتش عالی بود: الحمدالله در این کشور آنقدر آزادی بیان وجود دارد که هر کس در صدد مصادره رئیس‌جمهور منتخب به نفع جریان خود است. دقیقا....خخخ