فارس نوشت:

عزیز اکبریان نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز طی تذکری‌ گفت: بذل و بخشش‌های فعلی در ایام پایانی دولت با میلیون‌ها تومان هزینه دور از شأن دولتی است که داعیه عدالت‌محوری دارد.

وی با بیان اینکه مردم در بسیاری از نقاط محروم برای یک لقمه نان در صفوف کمیته امداد هستند، تصریح کرد: امروز کارخانجات به دلیل مشکل نقدینگی بسیاری از کارگران خود را اخراج کرده‌اند و اکنون با این وضعیت بذل و بخشش‌های دولت جای بسی تاسف دارد.

اکبریان با بیان اینکه بذل و بخشش‌های دولت به نوعی حراج بیت‌المال است، اظهار داشت: امروز معنویت ما را نیز به حراج گذاشته‌اند؛ سخنان روز گذشته آقای الهام و دیگران درباره رجعت دور از شأن معارف اسلامی، لکه‌دار کردن معارف دینی و بخشی از نظر انجمن حجتیه است.

این نماینده مردم در خانه ملت در تذکر دوم خود خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: آقای نیک‌زاد! چرا اینقدر برای افتتاح مسکن مهر عجله می‌کنید؛ دو سال پیش در شهر جدید هشتگرد شما خانه‌هایی را افتتاح کردید که هنوز 50 یا 60 درصد این خانه‌‌ها به دلیل نبود امکانات خالی است و مردم نمی‌توانند در آنها زندگی کنند.

وی یادآور شد: چند روز پیش شما و رئیس‌‌جمهور خانه‌ای را بزک کرده و افتتاح کردید و این تصاویر از صدا و سیما پخش شد در حالی که کمترین امکانات در این خانه‌ها وجود دارد و مردم هنوز در این خانه‌ها ساکن نیستند.

اکبریان خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: درخواست می‌کنم که به این افتتاح‌های سریع و سیر خاتمه داده شود و هر افتتاح سر جای خود صورت گیرد.

نمایندگان مجلس کشتار چهار نفر از شیعیان در مصر توسط سلفی‌ها را محکوم کردند

 190 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با امضای بیانیه‌ای، حمله تجاوز کارانه عده‌ای از مسلمان‌نمایان سلفی در به شهادت رساندن چهار نفر از شیعیان در مصر را محکوم کردند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: خبر حمله تجاوز‌کارانه عده‌ای از مسلمان‌نمایان سلفی بار دیگر جهان اسلام را در غمی دوباره فرو برد. به شهادت رساندن چهار انسان بیگناه به جرم هواداری از مکتب اهل بیت پیامبر (ص) در مصر، لکه ننگی بر پیشانی شیوخ مرتجع بوده که با حمایت از تکفیری‌های خشن به دنبال حفظ منافع آمریکا و اسرائیل هستند.

این بیانیه می‌افزاید: علمای جهان اسلام نباید نسبت به این اقدام وحشیانه بی‌تفاوت باشند. بی‌شک ترسیم چهره‌ای خشن از اسلام که خدایش مظهر عطوفت و مهربانی است و هدف پیامبرش اتمام مکارم اخلاق و خود مظهر خلقت عظیمه است چیزی جز خواست آمریکا و دشمنان اسلام نیست.

در بخش دیگری از این بیانیه مندرج است قتل‌عام مسلمانان در اماکن و ایام مقدس چه سودی برای جهان اسلام دارد؟ پاشیدن تخم نفاق و اختلاف در جهان اسلام در شرایطی که بیش از هر زمان دیگری اسلام نیازمند وحدت است، به سود چه کسانی جز سردمداران اسرائیل و آمریکا تمام می‌شود.

در این بیانیه تصریح شده است: ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن این جنایت نفرت‌انگیز مصرانه از دولت مصر می‌‌خواهیم تا با پیگیری جدی عاملان این اقدام وحشیانه را شناسایی و به مجازات برساند. همچنین ما نمایندگان مجلس از مردم متدین و صبور جهان اسلام می‌خواهیم تا ضمن هوشیاری و حفظ وحدت اسلامی در مساجد تجمع و یاد آن شهیدان مظلوم را گرامی و این اقدام نفرت‌انگیز را محکوم کنند.

نماینده اهل سنت ترور یکی از رهبران شیعه در مصر را محکوم کرد

همچنین محمد‌قسیم عثمانی نماینده اهل سنت مردم بوکان در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه)، ترور شیخ حسن شحاته از رهبران شیعیان مصر و ۳ تن از همراهانش را از جانب خود و سایر نمایندگان اهل سنت مجلس محکوم کرد.

وی در سخنان کوتاه خود، سلفی‌ها را مسلمان‌نما توصیف کرد و گفت: کسانی که در این جنایت به شهادت رسیدند، جرم‌شان محبت اهل بیت(ع) بود.

نماینده مردم بوکان گفت: عاملان این اقدام جنایت‌بار، عمال رژیم صهیونیستی هستند و مسلمان محسوب نمی‌شوند.

عثمانی تصریح کرد: نمایندگان اهل سنت مجلس این اقدام فجیع و ددمنشانه را محکوم می‌کنند و از چنین افرادی برائت می‌جوییم.

وی با بیان اینکه علمای اهل سنت و همچنین سایر علمای جهان اسلام و آحاد مسلمانان نباید در قبال این اقدام تروریستی سکوت کنند، متذکر شد: قطعا از این اقدام تنها اسرائیل و اسرائیلی‌ها سود می‌برند و لذا مسلمانان نباید اجازه تکرار چنین اقداماتی را بدهند.

حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد نائب رئیس مجلس که در غیاب علی لاریجانی ریاست ساعاتی از جلسه علنی را بر عهده داشت، از مواضع دینی و اسلامی برادران اهل سنت به ویژه نمایندگان آنها در مجلس قدردانی کرد.

وی با تأکید بر لزوم وحدت و انسجام اسلامی خاطر نشان کرد: امروز دشمن به خون عزیزان شیعه و سنی ما در لبنان، مصر، عراق، افغانستان، پاکستان و ... چشم دارد و مسلمانان باید با مواضع روشن و اسلامی ضمن تحکیم وحدت دنیای اسلام، مقابل توطئه‌های دشمن بایستند.

29220

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 300433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حميد IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    91 2
    گفتند هاله نور كسي واكنش نشان نداد جز اصلاح طلبان و البته آيت الله جوادي آملي . گفتند معجزه هزاره سوم كسي واكنش نشان نداد جز اصلاح طلبان. در نماز جمعه گفتند نامه احمدي نژاد به سران ديگر كشورها . اعجازگونه است باز كسي واكنش نشان نداد جز اصلاح طلبان. جناب مصباح گفتند امام عصر ع براي احمدي نژاد دعا مي كند باز كسي واكنش نشان نداد جز اصلاح طلبان. امروز هم كه آقاي الهام اينگونه افاضات مي فرمايند...!! به خدا اگر جلوي اين تفكر خطرناك و سوزاننده دين و اعتقادات مذهبي مردم گرفته نشود اسلام مظلوم تر از گذشته خواهد شد. به قول حضرت امام ره. اي علماي قم. مشهد. اصفهان. نجف و .... به داد اسلام برسيد كه عده اي به خاطر جهل يا ناداني يا تفسير غلط از اسلام و يا به خاطر قدرت طلبي و منافع شخصي و جناحي و باندي. چگ
    • بی نام IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
      11 0
      عالي عالي
  • بی نام A1 ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    13 1
    همين مجلسان باعث بوجود آمدن معجزات هزاره شدند و حالا پشت دولت را خالي مي كنند؟؟؟
  • بی نام IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    9 0
    این خوبه منظور موضع گیری اهل تسنن پیرامون حوادث تلخ این چنین باید یک همنوایی سراسری چه در میان اهل تسنن و چه شیعیان بوجود آید و هر یک نسبت به کشتار گروه مقابل واکنش نشان داده و اعلام برائت کند تا دست این افراطیون بیسواد به ظاهر مسلمان از هر دو بازوی اسلام یعنی جهان تشیع و تسنن کوتاه شود غیر این باشد خطای این آدم های جاهل به پای این دو فرقه ارجمند نوشته می شود
  • بی نام IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    0 17
    متن سخنان الهام این بود: ولی اگر نه نجوا که فریاد رسای احمدی نژاد را و زبان حال و قال او را در ارتباط با امام زمان تکرار کنیم چیزی جز این جملات نخواهد بود: مرا از کسانی قرار دهد که راه شما را می پویند و در زمره شما محشور می شوند و در رجعت شما به دنیا بازمی گردند و در دولت شما به قدرت و حکومت می رسند و در زمان عافیت شما شرافت می یابند ایا این انحراف است؟ این یک دعاست واقعا متاسفم که جوسازی خبری مدعیان اخلاق ودین براساس دروغ جان می گیرد
  • مقداد A1 ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
    16 0
    چرابزرگان دین سکوت کرده اند.انسان متحیر میماند.خدا میداند