موسوی: مهم نیست بهترین دنیا هستم / در ست‌هایی که باختیم، باز هم جنگیدیم

محمد موسوی‌عراقی در پایان هفته‌ چهارم لیگ جهانی والیبال با جا گذاشتن مدافعان اروپایی بهترین مدافع روی تور لقب گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ با این حال برای سرعتی‌زن تیم‌ملی خیلی این قضایا مهم نیست. او ترجیح می‌دهد به آمار توجه نکند تا قدرت ریسکش پایین نیاید. موسوی امیدوار است ایران در هفته پنجم مقابل ایتالیا هم بدرخشد. هر چند کار سختی است.

* بعداز بازی اول گفتید، به‌رغم باخت اما صربستان را کشتید. به‌نظر می‌رسد در بازی دوم این اتفاق تکرار شد.

فکر می‌کنم اگر یک بار دیگر بازی می‌کردیم، بازی ما به مراتب بهتر از دو بازی اول از کار در می‌آمد. صربستان تیمی است که ما با آن خیلی خوب می‌توانیم کار کنیم. چراکه از نظر فیزیکی و فنی برتری به ما ندارد. تیم ما به حدی رسیده که از پس تیم‌های مثل آن برمی‌آید. حتی روسیه. در بازی با روسیه هم ما به خاطر شرایط فیزیکی بازیکنانش و استرس بازی اول در لیگ جهانی با‌ختیم. البته روسیه تیم خیلی خوب صربستان را هم 3 -2 برد، در حالی که صربستان 2 - یک جلو بود. امیدوارم هرچه جلوتر می‌رویم بهتر شویم.

*با بردی که از صربستان گرفتید با انرژی به ایتالیا رفتید؟

روحیه‌مان حالا عالی، عالی است اما از نظر بدنی صفر، صفر بودیم. اگر در بازی دوم می‌باختیم، با خستگی تمام می‌آمدیم ایتالیا. له، له اما حالا انرژی زیادی داریم.

*یعنی ممکن است آنقدر این انرژی زیاد باعث شود جلوی ایتالیا هم شاخ‌و‌شانه بکشید؟

ایتالیا تیم سرحالی دارد. اکثر بازی‌هایش را برده است. بازی سختی داریم، چراکه بازیکنانش خیلی خوب کار می‌کنند. به‌هر‌حال برای مهار بازیکنانش باید برنامه کلی بچینیم. بازیکن دریافت کننده‌ای دارد که پشت‌خط می‌زند، باید برای مهار او در سرویس و دریافت موفق کار کنیم تا مهار شوند.

*در بازی دوم باز هم اشتباهات کار دست تیم داد.

بله. باز هم اشتباهات همیشگی را داشتیم. البته نه به اندازه قبل. کمتر شده بود. در سرویس بهتر کار کردیم. در بعضی پوئن‌ها بازی گره خورد. البته بازی قشنگی از آب در آمد و تماشاگران هم از آن لذت بردند. در واقع سطح بالایی داشت.

*خودت هم به خاطر خراب کردن سرویس روی پوئن‌های آخر باعث شدی ست به نفع صربستان تمام شود.

یه جورایی مجبور بودم. سرویس قبلی را زدم و پوئن 23 را گرفتم. اگر سرویس را ساده می‌زدم به خاطر اینکه صرب‌ها کمتر اشتباه می‌کنند، ممکن بود امتیاز شود. منم ریسک کردم. سرویس ریسکی زدم و نشد.

*شاید خیلی‌ها انتظار داشتند ایران 3 - یک برنده شود اما نشد.

من خودم حتی در ست سوم که خیلی عقب بودیم، به بچه‌ها می‌گفتم، می‌بریم. اما 25 - 23 باختیم. اما مطمئن باشید برای همان ست هم جنگیدیم. ولی نشد که ما 3 - یک برنده شویم و 3 امتیاز از این بازی بگیریم. تیم ما بازی به بازی برگشت. آن هم با نکاتی که مربیان می‌گفتند.

*انگار با مصدومیت قائمی کار تیم بیشتر گره خورد؟

قائمی که در زمین بود، اسپک و دریافتش خیلی ضعیف بود، که خوشبختانه مصدوم شد و بیرون رفت. علی مباشری به جای او آمد (با خنده) اما واقعیت این است که فرهاد خیلی به تیم برای پنج سته شدن بازی کمک کرد. در ست اول هم عالی بود. البته کمرش یک دفعه مصدوم نشد. درد 10 روزی اذیتش کرد که اواخر ست دوم گریبانش را گرفت. خوشبختانه علی مباشری که کمتر کسی رویش حساب می‌کرد، خیلی خوب بازی کرد. به ویژه روی توپ‌های برگشتی و بلند عالی بود. اگر همیشه اینطور باشد، خیال مربی تیم هم راحت می‌شود. چراکه همیشه یک نفر نمی‌تواند خوب باشد.

*خیلی‌ها برد تیم در بازی دوم را به عدم استفاده ولاسکو از دو تعویضه ربط می‌دهند. نظر شما چیست؟

بعد از باخت همه‌جور نظری می‌دهند. بارها و بارها تاکیتک دو تعویضه به تیم کمک کرده است. ممکن است در یک بازی نگیرد، دلیل اشتباه بودن آن تاکتیک نیست. به‌هر‌حال وقتی باخت پیش می‌‌آید دنبال هزار جور دلیل می‌گردند. در بازی دوم مقابل صربستان دو تعویضه شد اما کمتر. بیشتر ولاسکو پشت خط‌زن‌ها را تغییر داد.

*تماشاگران چقدر در پیروزی تیم نقش داشتند؟

حداقل تأثیر تماشاگران، این بود که بچه‌ها دوست نداشتند بازنده از زمین بیرون بیایند که شرمنده نشوند. بعضی وقت‌ها واقعاً شرمنده تماشاگران می‌شویم. حضور آنها و تشویق‌هایشان خیلی به ما انرژی داد. البته تأثیر منفی هم روی بازیکنان صربستان گذاشت. امیدوارم در بازی‌های بعدی هم کنار ما باشند.

*شنیدی که در پایان هفته چهارم لیگ جهانی تو بهترین دفاع روی تور شدی؟

نه. خبر نداشتم.

*برایت اهمیت ندارد؟ خوشحال نشدی؟

خوشحال که می‌شوم اما مهم نیست. من ترجیح می‌دهم خیلی به آمار وارد نشوم. چون حساسیت می‌آورد. چه خوب کار کنی و چه بد. روی کار تأثیر می‌گذارد. آن وقت قدرت ریسک را در جاهایی که باید ریسک کنی پایین می‌آورد و نمی‌توانی کارایی لازم را داشته باشی. من در بازی دوم با روسیه هم نفر دوم بودم.

*قبل از شروع بازی‌ها ولاسکو گفته بود، سرمه‌ای می‌پوشیم شاید برایمان آمد داشته باشد. فکر می‌کنی تأثیری در برد داشت؟

واقعاً آقای ولاسکو هم به این قضایا وارد شده؟ من تازه دارم می‌شنوم. حالا که اینطور است ما جلوی ایتالیا هم سرمه‌ای می‌پوشیم تا ببریم. (با خنده)

 

 43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 300508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
    40 1
    اي ول پسر . ايران رو سرافراز كردي .
  • بی نام IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
    34 1
    دمت گرم....همه ایران تو را دوست دارند....
  • بی نام IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
    40 1
    بهترین مدافع روی تور جهان مقام کمی نیست...دمش گرم
  • 123 IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
    48 1
    ایرانی با غیرت
  • بی نام IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
    28 1
    احسنت به تو قهرمان بی ادعا که باید خبر بهترین بودنت رو از رسانه های خارجی بشنویم و بعد از 2روز خبر گزاری های ایرانی تازه متوجه این موضوع بشوند.....
  • بی نام IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
    18 2
    مرد بی ادعا
  • بی نام IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
    11 86
    چرا از مصدومیت هم تیمی باید خوشحال بود؟؟- خوشبختانه قائمی مصدوم شد!!
    • بی نام IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
      93 9
      یعنی نفهمیدی که داره شوخی میکنه؟؟؟؟؟؟؟ اون قسمت (با خنده) که توی پرانتز نوشتن رو دوباره بخون
    • m A1 ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
      40 9
      کاملا مشخصه که شوخی بوده... یکم دقت میکردین بد نبود....
  • علي EU ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
    26 3
    از اين خبرنگارهاي تازه به دوران رسيده اي كه مثلاً به دو تعويضه كردن سرمربي ايراد ميگيرن حالم به هم ميخوره. آخه يكي نيست بگه شما كه چيزي از واليبال سرتون نميشه و تازه فهميدين واليبال چيه، چه حقي داريد كه از اين سئوالات مسخره بپرسيد؟ اون هم با استدلال ناقص و معيوب خودتون!
  • بی نام IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
    5 59
    نکنه باورت شده تو دنیا بهترینی؟!!!!! جیبا و استنلی یه آبشار بزنن می ری وسط تماشاچیا.
  • بی نام IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۵
    44 4
    موسوی بهترین بود و هست ... این جور ادمایی که دوست دارن موسوی رو زیر سوال ببرن خودشون چی ین!!!