فارس نوشت:

مسئول تشکیل کارگروه‌ها‌ی همکاری دولت و مجلس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت از ثبت‌نام ۱۲۰ نماینده در این کارگروه‌ها خبرداد.

احمدرضا دستغیب مسئول تشکیل کارگروه‌ها‌ی همکاری دولت و مجلس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت و نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به تشکیل 7 کارگروه تخصصی در فراکسیون، تشکیل این کارگروه‌ها را سازوکاری برای تعامل دولت و مجلس عنوان کرد.

وی با بیان اینکه تشکیل این 7 کارگروه در یک شرایط تعریف شده و برابر صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: این 7 کارگروه تخصصی شامل اقتصاد و بودجه، سیاست و امنیت، فرهنگ و اجتماع، آموزش و بهداشت، انرژی، تولید و کارگروه امور زیربنایی است.

دستغیب با بیان اینکه تاکنون 120 نفر از نمایندگان در کارگروه‌های مختلف ثبت‌نام کرده‌اند از انجام کارهای تخصصی در این کارگروه‌ها خبر داد و افزود: موضع فراکسیون در تعامل مجلس با دولت و همچنین رای اعتماد به وزرا از دریچه نگاه تخصصی کارگروه‌ها صورت می‌گیرد.

این نماینده مردم در خانه ملت، اضافه کرد: بعد از تشکیل کاگروه‌ها، راه‌اندازی دبیرخانه برای هر کارگروه در دستور کار است که اسناد، اطلاعات، مدارک و اطلاعات مربوط به وزرای سابق و گزارشی از وضع موجود کشور در هر حوزه به عنوان اسناد بالادستی در این دبیرخانه‌ها قرار خواهد گرفت.

وی ابراز امیدواری کرد با شروع کار مجلس و 10 روز قبل از مراسم تحلیف، جلسات کارگروه‌ها به طور منظم برگزار شده و هر کدام از کارگروه‌ها در تعامل با دولت موضوع را دنبال کنند.

این نماینده مردم در خانه ملت با تاکید بر اینکه بنایی برای ورود به مصادیق فعلا در کارگروه‌ها مطرح نیست، تصریح کرد: البته کارگروه‌ها بحث‌ها را دنبال می‌کنند ولی توجه ما به برنامه‌هاست.

دستغیب ادامه داد: بنای ما این است که همانطور که اکنون در حال جمع‌آوری اطلاعات هستیم، اظهارات و برنامه‌های وزرا همواره بر روی میز کارگروه‌ها باشد و لحظه به لحظه به این برنامه‌ها مراجعه کرده و با توجه به برنامه‌ها، عملکردها ارزیابی شود.

وی این قبیل اقدامات را مبنای خوبی برای نظارت بر وزرا دانست و افزود: تلاش ما این است که این کارگروه‌ها طی 4 سال فعالیت دولت فعال باشند.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 300877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =