عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس می​گوید ولایتی مناسب​ترین گزینه برای وزارت امور خارجه در دولت یازدهم است.

عوض حیدرپور شهرضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین در تشریح ویژگی​های وزیر اطلاعات برای دولت یازدهم، گفت: کسی که برای حوزه وزارت اطلاعات مورد نظر دولت است باید مورد تایید مقام معظم رهبری باشد و اشراف کاملی بر تعاملات و سازو کارهای اطلاعاتی که در دنیا مرسوم شده است، داشته باشد.

وی ادامه داد: وزیر اطلاعات دولت آینده باید فضای داخلی کشور را با تهدیدات و فرصت ها کاملا بشناسد که بتواند اگر تهدیدی متوجه ایران شد، آن را مدیریت کند و تصمیماتی که مورد نیاز است به راحتی اتخاذ کند که بار تهدیدات را کم کرده و تهدیدات را به فرصت تبدیل کند.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی در تشریح ویژگی​های وزیر کشور در دولت آینده نیز گفت: به دلیل این که بخشی از حوزه کاری در وزارت کشور هماهنگی های مربوط با نیروی انتظامی است، وزیر کشور باید در این حوزه تخصص لازم را داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که وزیر کشور باید اشراف کاملی بر مسائل شهرداری ها داشته باشد، گفت: حدود 30 درصد از وظایف وزارت کشور وظایفی است که باید شهرداری ها انجام دهند و بهتر است کسی را انتخاب کنند که اشراف کامل به این 30 درصد کار را داشته باشد.

وی تصریح کرد: مسئولیت تامین امنیت بر عهده شورای امنیت وزارت کشور است و به دلیل تهدیدات موجود باید کسی به عنوان وزیر معرفی شود که بتواند نیازمندی​های امنیتی را هم خوب بررسی کند و هم در شورای امنیت تصمیم گیری​های دقیقی را برای این حوزه انجام دهد.

حیدرپور با اشاره به اهمیت وزارت دفاع گفت: وزارت دفاع راه بسیار خوبی را در سال​های گذشته برای هموار کردن و به دست آوردن آن چیزی که بنیه دفاعی کشور بخواهد تا کنون پشت سر گذاشته است و باید به سمتی برویم که همین راه را ادامه دهیم.

وی تاکید کرد: در حوزه وزارت دفاع باید برنامه ای داشته باشیم که وزیر دفاع با همان نگاه و دانش و تجربه راه طی شده را ادامه دهد تا بنیه دفاعی را به خودکفایی قطعی برسانیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که در حوزه وزارت خارجه خوشبختانه نیروهای بسیار خوبی را پرورش داده ایم، گفت: سیاست خارجه ما در طول دوره دولت نهم و دهم آنطور که علاقه مند بودیم جلو نرفت و هم اکنون وزیر خارجه ای را می خواهیم که بتواند خرابی​هایی که در روابط ما با کشورهای خارجی به وقوع پیوسته است را ترمیم کند. حتما نباید دل خود را به این خوش کنیم که در آمریکای جنوبی باشیم! باید کسی وزیر شود که بتواند علاوه بر ترمیم خرابی​ها در روابط موجود، پیوند بسیار خوبی در حوزه های اقتصادی و بیزینس دیپلماتیک ایجاد کند.

وی با بیان این که گزینه های مناسبی برای وزارت خارجه در ایران وجود دارد، اما ولایتی یکی از مناسب ترین گزینه ها برای این وزارتخانه است، گفت: درباره وزارت کشور نیز مناسب ترین گزینه ای که بتواند کار وزارت کشور را انجام دهد، آقای قالیباف است که سابقه کار نیروی انتظامی، سپاه و شهرداری را دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: درباره وزیر دفاع در دولت آینده نیز سردار احمد وحیدی که در این دوره وزیر بود، نیروی خوب و مناسبی است که در این دوره خوب کار کرده است و مورد تایید کمیسیون امنیت ملی است.

/29295

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 301207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مرتضی A1 ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    می خوای روحانی یه دفعه ریاست جمهوری رو هم بسپره دست جنابعالی تا دیگه خیالت کاملاً راحت بشه!!!!!
    • پیمان A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
      8 18
      افراطی نباش دوست عزیز
  • اصلاحات اعتدال IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    102 4
    خوبه والا دوره زمونه عوض شده جایگاه ها عوض شده!همه تعیین تکلیف میکنن کی بهتره وزیر بشه خوب دیگه قانون رو تغییر بدین یهو خودتون وزیر معرفی کنین و رای اعتمادم خودتون بدین!!!!با انتخاب ولایتی در وزارت خارجه موافقم چون بین اصولگراها معتدل و بااخلاق هستند ولی اصلا با آوردن قالیباف به کابینه موافق نیستم چون با آقای روحانی بسیار اختلاف سلیقه و سیاست دارن و باتوجه به رفتارش در مناظرات نشون داد گزینه مورد اعتمادی نیست در دولت تدبیر و امید
  • احسان IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    7 116
    وحیدی گزینه مناسب وزارت دفاع است قالیباف وزارت کشور صالحی وزارت امور خارجه (چهره کریزماتیک+تسلط به زبان عربی+انگلیسی+ ارام و متین و بدون حواشی) وزارت اطلاعات مصلحی یا پور محمدی ولایتی شورای عالی امنیت ملی نیکزاد مسکن وزیر نفت ترکان
    • ايمان A1 ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      95 5
      خجالت نكش بگو رئيس جمهور هم احمدي نژاد يا مشائي باشه
  • بی نام A1 ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    105 3
    لابد رضایی بشه وزیر اقتصاد، قالیباف وزیر کشور، حداد وزیر علوم، غرضی وزیر صنایع، عارف وزیر علوم، جلیلی هم وزیر اطلاعات .... خب یهو شد دورهمی دیگه!!!!!!!!!!!!
    • بهزاد IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      48 3
      یه وقت حدادو عارف دعواشون نشه؟!! ;)
  • ایرانی IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    30 3
    سلام در مورد آقای ولایتی بنظرم بهترین جایگاه دبیر شورای عالی امنیت ملی است. اصلا هر جور شده باید ایشون را راضی کنند این مسولیت را بپذیرند. هر چند اعتقاد راسخ دارم که نباید از شخصیت و جایگاه رهبری در این مسائل خرج کرد ولی در این مورد حتی می‌توان از رهبری خواست این تکلیف را بر دوش ایشان بگذارند. در مورد آقای قالیباف بخدا مواظب باشیم یه مدیر خوب رو نسوزونیما!! مدیر در حد آقای قالیباف کم داریم و بهتره مسولیت‌های سخت عمرانی و مدیریتی را با خیال راحت به ایشان بسپاریم. دکتر پزشکیان، آقای یونسی، آقای خرازی، دکتر علی جون مطهری، آقای فتاح، پروفسور با اخلاق عارف عزیز هم از یاد نروند. وزارت نفت را هم دریابید که اوضاع خیلی خرابه و کلا قافیه رو به شیخ‌نشین‌های حاشیه‌ی خلیج فارس باختیم.
  • بی نام A1 ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    74 3
    قاليباف بشه وزير كشور نه تنها كشت ارشاد جمع نميشه بلكه توش از كازانبر هم استفاده ميشه!
  • ecitizen A1 ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    53 1
    این اقا توهم برش داشته که روحانیه !!!
    • پیمان A1 ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
      6 4
      میخوام یه چیزی بگم شاید خیلی ها نا مربوط بدوننش ولی واقعیتی است که اتفاق افتاده شما در نظ بگیرید یک کسی با تیپ و قیافه نا موزون رئیس جائی باشه چه تفاقی میوفته بهنظر من وزرا و سیاست مداران باید از هر قومی که هستند ه حتما هم محترم هستند باید 1- درست بتوند فارسی صحبت کنند 2- خوش قیافه و خوش لباس باشند مثلا وزر مسکن و یا غیره
  • جلیل IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    4 6
    بهترین پست برای ایشان وزارت نفت هست ایشون یه طرح بسیار خوب در مورد نفت وگاز در زمان انتخابات داد وآنهم طرح انتقال گاز از کشورهای همسایه از طریق ایران بود که سود سرشاری برای کشور ارمغان می آورد باید وزیر نفت بشه تا این طرح رو اجراکنه برای وزارت امور خارجه محمد خاتمی مناسبه چون به عنوان یک چهره دیپلماتیک شناخته شده هاشمی رفسنجانی هم بهتره رئیس شورای امنیت ملی بشه واحمدی نژاد وزیر مسکن بمونه تا مسکن مهر رو ادامه بده چون مفید ترین کارش همین طرح بودو عارف هم میتونه وزیر ارتباطات بشه تا وضعیت اینترنت بهبود پیدا کنه
  • بی نام CH ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    63 4
    اصولگراها 8 سال شایستگی شون رو نشون دادن! هنوز هم می خوان فیض برسونن؟؟
  • بهزاد IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    40 0
    پارو از گلیم خومون بیرون گذاشتنها مملکتو به این روز انداخته آقای حیدرپور!!! پس ....
  • مهدی IR ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    20 3
    مرد حسابی دیروز پل صدر شکست. قالیباف با مدیران مهندسان زیر دستش از پس یه پل بر نیامدند. یک وزارت خانه به این مهمی دست قالیباف بدهند؟؟؟ 4سال دیگه ام انتخابات و..... برو عمو جون. می خوای کارنامه دکتر روحانی رو سیاه کنی.؟ من خراب این دیدگاه آینده نگری شما هستم!!!! فکر کردید با بچه طرف هستید؟؟؟
  • بی نام IR ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    30 6
    اول شهررضا را درست کن بعد نظرت را بده.
  • علی IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    2 1
    به نظر سنجی که خود خبر انلاین گذاشته نگاهی بیندازید