آموزش و پرورش در دو دولت محمود احمدی نژاد دچار تغییرات زیادی شده است که البته در دولت دهم تغییرات عمده تری داشته.

تعطیلی پنج شنبه ها، تغییر ساختار نظام آموزشی، تغییر در نحوه استخدام، تغییر کتب درسی و ... نظام آموزش عمومی را با تغییرات زیادی روبه رو کرد.

برخی مخالف این تغییرات و تحولات بودند و برخی دیگر موافق. از سوی دیگر اتفاقات ناخوشایندی هم در دوران وزارت حاجی بابایی افتاد که او را تا پای استیضاح هم پیش برد.

برای بررسی و نقد عملکرد آموزش و پرورش در سالهای اخیر از محمود فرشیدی نخسیتن وزیر آموزش و پرورش دو دولت محمود احمدی نژاد دعوت کردیم تا در کافه خبر به سوالات ما دراین باره پاسخ دهد. شما هم می توانید سوالات خود را در این میان در بخش نظرات همین خبر بنویسید.
47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 301360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 66
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • معصومه IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    75 8
    نمیشه بی انصاف بود وهمه اش جنبه ی بد رودید ولی خب.....جنبه های بدش بیشتربود!!!!!!
    • بی نام A1 ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
      27 2
      به نکته خوبی اشاره کردید. البته من هیچ خوبی حتی یک ذره در سیستم آموزشی دولت آقای احمدی نژاد ندیدم و نمی دونم از کجا یک دفه به ذهن ایشون رسید که می تونه آقای حاج بابایی رو بذاره وزیر این وزارت مهم که بعد از سه دهه تازه یادش بیفته که کلاس ششم ابتدایی نیم قرن قبل رو دوباره راه اندازی کنه! آموزش و پرورش الان بیشتر یک کلاف سردرگمه!
    • بی نام A1 ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
      14 0
      رسیدگی نکردن به وضع مدارس و امکانات اونها آتش سوزی مدرسه ها در نقاط مختلف و سوختن دانش ا»وزان بی گناه . مسخره کردن خبرنگاران توسط وزیر آموزش پرورش
    • همایون A1 ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
      2 0
      خیلی دانش آموز مرد !!
  • بی نام A1 ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    41 6
    ایا گرفتن 4000 سربازمعلم در سال 91 درست بود به طوریکه بعد از 2 سال تجربه انها راترخیص کنند؟
  • ایمان IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    به نظرم حاجی بابایی کارش خوب بود
    • بی نام IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
      4 10
      با نظر اقا ایمان موافقم،اشکال بود مثلا تاکید زیاد اقای حاجی بابایی در ایجاد مقطع ششم در صورتی که کلاس ها هنوز تجهیز نشده بود و همچنین کتاب های این مقطع که با شتابزدگی تالیف شده بودن و همچنین قرار بود هر ده سال کتاب های ابتدایی بازنگری بشون که متاسفانه باوجود اشکالات زیاد فقط جلد کتاب ها عوض شد و محتوا تغییر چندانی نکرد ولی در دوره ی وزارت اقای حاجی بابایی کار های بزرگی انجام شد مثل تنظیم سند تحول ایجاد دانشگاه فرهنگیان ،نظام ارزشیابی توصیفی و همچنین اقای حاجی بابایی خودشون یک فرهنگی بودن که بهتر شرایط معلما رو می فهمیدن
    • یک معلم IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
      6 0
      نمی دونم فرهنگی هستی یا نه؟اگه هستی و رای به خوب کارکردن حاجی بابایی دادی دیگه نمی شه چیزی گفت چون برای کسی که خوب و بدرو تشخیص نمی ده چه فرقی می کنه ... چشم ه تو باز کن ...
  • بی نام IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    56 2
    سطحی نگری حاکم بوده ونیروهای کارامد حذف وبیشتر کارا شعاری وتبلیغی بود
  • مجید IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    55 3
    وحشتناک مثل بقیه بدنه دولت
  • بی نام IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    75 1
    به یمن وجود 2 عدد دبستانی حاضر در منزل عرض کنم که افتضاح بود.
  • بی نام A1 ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    47 0
    افزايش مدارس خاص مانند نمونه دولتى ، تيزهوشان ، شاهد ، ماندگار ،هيت امنايي ،و..مدارس دولتى راازدانش آموز خوب تهى كرده وكيفيت مدارس دولتى را به شدت پايين آورده به طورى كه ديگرمردم حاضرنيستند فرزندان خودرادرمدارس دولتى ثبت نام كنند ،وباافزايش مدارس خاص آن هم بدون كيفيت فقط براى دريافت پول افزايش يافته درصورتيكه طبق قانون اساسى تحصيل درمدارس دولتى بايد رايگان باشد، 
  • بی نام A1 ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    67 1
    افت تحصيلى بيشترشده
  • نرگس IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    25 5
    با سلام من یه دانش آموزم و با تعطیلی 5 شنبه ها موافقم. اما راجع به کلاس ششمی ها موافق نیستم.. شاید نظام قبلی راهنمایی به عبارتی بهتر بود. نمیدونم شاید هم بهتره به همین نظام بیشتر رسیدگی بشه... اما خب به هرحال همونطور که انتظار میره خوبیت هایی داشته و هم کاستی هایی که مسئولان دیگه باید بررسیش کنن و دبیران محترم. متشکرم
  • نوید A1 ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    23 5
    برای استخدام باید فقط از طریق تربیت معلم اقدام می کرد نمیشه بدون علم و فقط متکی به تجربه کسی بیاد بچه های مردم رو درس بده باید دروس دانشگاهی و فن معلمی رو به صورت اکادمیک یاد بگیره نه با ازمایش و خطا و تجربه آموزش و پرورش نباید دیگه حق التدریس بگیره باید راه جذب معلم فقط تربیت معلم باشه وضع معیشت معلمان رو هم باید یه فکری کرد تا به فکر شغل سوم چهارم نباشن بودجه مدارس زیرساخت های مدارس نه فقط هوشمند سازی توجه به متون درس ها به دور از شتاب زدگی توجه به ادامه تحصیل معلمان و کمک به انها اسم وزیر اموزش و پرورش شده بود مقام عظمای وزیر یعنی مدیرای ایشون جناب وزیرو یکم زیادی تحویل می گرفتن نمی دونم اسمش چیه خلاصه تشکر بابت زحمات چندین ساله ولی اموزش و پرورش تا معیشت معلم رو جل نکنه هیچ کاری جلونمیره
  • جاسم A1 ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    41 0
    یکی از بزرگترین اشتباهات حاجی بابایی تشکیل مجتمع های آموزشی بود مجتمع هایی که اختلافات و کج سلیقگی رو در مدارس و مناطق افزایش داد. چند نفر که حقوقی به مراتب بیشتر دریافت می کنند و کار چندانی هم انجام نمیدن نظر آقای فرشیدی رو در مورد کجتمع های آموزشی چیست؟
  • بی نام IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    21 3
    به نظر من اگر معلم ها را در دوران حاجی بابایی شهید اعلام نمی کنید حداقل جانباز 50% در نظر بگیرید. هر روز یک بخشنامه اون هم با تغییر کلی در سیستم و رده بندی برای این عزیزان!!
  • بی نام IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    11 0
    حذف پیش دبستانی خیلی کار اشتباهی بود چون در آمادگی بچه ها برای ورود به مدرسه مفید بود که متاسفانه بصورت اختیاری دراومد و در بعضی از شهر های کوچک این کلاس های اختیاری در مدارس راهنمایی برگزار میشه که مشکلات زیادی در تربیت بچه ها به وجود میاره یعنی تحصیل در جایی که افرادی با تفاوت سنی هفت هشت سال درس میخونن!از طرف دیگه این روزا شنیدم راهنمایی هم داره حذف میشه!
  • بی نام IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    4 38
    نظر تمامی کسانی رو کامنت گذاشته بودند رو خوندم و همه از روی شکم حرف زده بودند . الگوی ما باید سیستم اروپا و آمریکا باشه که حاجی بابایی تمام تلاشش رو همسان کردن سیستم ها انجام داد.
    • jsa IR ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
      25 1
      اگه دختر خودت هم تو کلاس درس شین آباد دچار سوختگی میشد اونوقت معنی شکم سیری رو بهتر میفهمیدی.
  • بی نام KW ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    11 0
    با سلام لطفا جناب وزير جديد نظارت كامل بر روئساي منصوب شده داشته باشند وآنهايي كه فاقد صلاحيت مديريتي ميباشند وصرفا به واسطه دوستي با نمايندگان مجلس ويا ساير مراكز قدرت به خصوص در شهرستانها رئيس شده اند وتاثير مخربي بر وضعيت آموزش وپروش داشته اند را اصلاح نمايند.
  • بی نام A1 ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    5 22
    آموزش و پرورش احمدي نژاد فقط براي معلمان خوب بود. هميشه تعطيل بعد به خاطر تعطيلات و عقب ماندگي بايد بچه ها پول بدهند و كلاس اضافه بيايند حتي تعطيلات تابستان هم به بهانه كلاس اضافه مبالغ زيادي از اوليا مي گيرند . وضعيت كلاسهاي مدارس دولتي بسيار نابسامان است يك بخاري سالم ندارند همه ما فاجعه دبستان دخترانه را به ياد بياوريم اما از آن طرف سري به خانه معلمهاي هر شهر بزرگ و كوچكي بزنيد. هزينه اين خانه معلم ها را چه كسي ميدهد. جائي كه بچه هاي ما در اقصي نقاط مملكت در كلاسهاي غير استاندارد درس مي خوانند آموزش و پرورش احمدي نژاد فقط براي راحتي و آسايش و كاهش ساعات كار معلمان كار مي كرد.
    • یک معلم IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
      15 0
      هموطن گرامی معلمان هم مخالف تعطیلی مدارس بویژه در روزهای پنج شنبه هستند چراکه فشار تعطیلی را باید در روزهای دیگر تحمل کنند.در مورد خانه های معلم باید عرض کنم هزینه اقامت در خانه معلم برای یک معلم گرانتر از اقامت در سایر اقامتگاههای آزاد همسطح آن است. شایسته بود به استفاده فراوان وکم هزینه دیگر کارمندان دولت ازامکانات جامعه اشاره می کردید.درمورد بی کیفیت بودن مدارس در اقصی نقاط کشور با شما موافقم توجه کنید که ما در چنین محیط های نامناسبی کار می کنیم.
    • معلم A1 ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
      10 0
      برای این دوست عزیزمون واقعا متاسفم با این طرز فکرشون . کاش ایشون میتونستن یکبار از خانه ی معلم استفاده کنن تا حسابی نظرشون تغییر کنه... بنده بعد از هجده سال سابقه امسال موفق شدم با وجود متقاضی بسیار و محدودیت این مراکز در یکی از آنها جا بگیرم . باید عرض کنم این امکانات برای قشر فرهنگی شرم آوره ما از تعطیلات بیشتری بهره مند نشدیم ... ما اجبارا روزهایی را در هفته بیکار شدیم . روز هایی را که در این مدرسه و آن مدرسه حق التدریس و با دستمزد ناچیز مشغول کار بودیم . شما فکر میکنید که با 600-700 هزار تومن در ماه میشه یه خانواده ی سه نفری رو اداره کرد؟ دولت دهم برای فرهنگیان یک کابوس طولانی بود بی اهمیت ترین قشر برای دولت دهم معلمان بودند که شما الآن خروجیش رو دارید میبینید
  • دلسوخته A1 ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    13 2
    قبولی و تحصیل در مدارس خاص ( تیزهوشان، نمونه و .. ) در حال حاضر صرفاً برای عده ای خاص امکان پذیره و آزمون ورودی نمایشی برگزار می شه ، قبلاً در برخی مدارس ، نمونه سوالات به دانش آموز داده میشه و برای قبولی سهمیه های خاص و پول و ... تعیین کننده است نه سواد دانش آموز ، جالبه که در بعضی مناطق تمام سهمیه قبولی از یک مدرسه پذیرفته شده اند ! حتی در بهترین مدارس دولتی با توجه به بی انگیزگی معلمها بخاطر تبعیض در امتیاز دهی و حقوق دریافتی ، سطح آموزش به شدت پایین آمده و مثلاً معلم سرکلاس با یک لپ تاب به کارهای شخصی میرسد و دانش آموز به کار خودش و هیچ نظارتی هم وجود نداره .
    • بی نام EU ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
      0 0
      دلسوخته جان خیلی تند رفتی بی انصافی هم حدی داره آزمون مدارس خاص نمایشی نیست عزیزجان بنده به عنوان مدیر دبیرستان نمونه عرض می کنم که موقع ثبت نام دانش آموز غنی وفقیرو از نظر مالی داشتم ولی وجهمشترک همه شان درسخوان بودنان است حال چون فرزند شما قبول نشده دیگه هیچی به هیچی ایول بابا.
  • حق التدریس دانشکده فنی و حرفه ای A1 ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    4 2
    با طرح انفصال آموزشکده های فنی و الحاق این آموزشکده ها به وزارت علوم و سرگردانی نیرو های حق التدریس و بلاتکلیفی این نیروها با سابقه تدریس 7-10 سال جناب آقای حاجی بابایی بزرگترین خیانت را در حق 3500 نفر نیروی حق التدریس شاغل در این آموزشکده ها انجام دادند .این آموزشکده ها اکثرا بدون بودجه و در حال تعطیلی قرار گرفته اند
  • مجید KW ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    3 0
    باسلام-حکایت بودن یک وزیر درراس مسئولیت آموزش وپرورش البته درکشوری مثل ایران وازطرفی وجودجمعیت بالای دانش آموزان وفرهنگیان،مانند یک سرکوچک برروی یک بدن بسیاربزرگ می باشدکه به هیچ وجه باهم همخوانی ندارند(به عبارتی باهم تناسب ندارند)-تصورکنید برای هدایت وحمل یک کامیون بزرگ ازموتوروانت پیکان استفاده شود،آنوقت چه وضعی پیش خواهدآمد؟آنهم درشرایطی که بطورکلی تاکنون وزیران آموزش وپرورش فراجناحی نبوده اند(مهم)ویااینکه انتخاب یک وزیر ورای اعتماد به آن توسط مجلس، بیشتربانظرتامین خواسته های آنان، درانتصاب مدیران لایه های مختلف درون آموزش وپرورش باشد.مدیرانی که اغلب کم کارآمد هستند،خلاقیت ندارندوبیتشربه فکرحفظ مسئولیت وموقعیت خودهستند.بااین شرایط،راه به جایی نخواهیم برد.بااین وضع آسیب همچنان وجوددارد
  • بی نام A1 ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    45 1
    افتضح يفتضح افتضاح!
  • معلم 25سال سابقه A1 ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    10 4
    بنظرمن آقای وزیر ازجمله کسانی بودند که برنامه های خوبی داشتند اما متاسفانه کارشناسانی راکه باخود به وزارتخانه بردند اتوبوسی بودن وحتی بعضی ازآنها قادربه اداره کردن یک کلاس 5نفره در روستا هم نبودن ولی بخاطر فقط دوستی ولابی با آقای وزیر درجاهای کلیدی وزارتخانه پست گرفتن ونتیجه هم این نابسامانی آموزشی وپرورشی بودوفقط سعی دربالابردن آمار روی کاغذ و...غیره شدن
  • دوست A1 ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    5 1
    همانگونه كه ميدانيد سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي نقشي اساسي در تحول نظام آموزشي دارد . هم اكنون اين سازمان ضعيف ترين دوران مديريتي خود را مي گذراند . بنحوي كه درست در بحبوحه تغييرات نظام آموزشي ، دفتر برنامه ريزي و تاليف كتب درسي به مدت 2 سال فاقد مدير كل بود از طرفي براي تاليف هر صفحه كتاب درسي حق الزحمه اي معادل 25000 تومان پرداخت مي شود كه با اين مبلغ حتي نمي توان از دبيران سطح متوسط و پايين براي تاليف استفاده كرد . هم اكنون در اين سازمان كه وظيفه توليد انواع منابع درسي و كمك درسي را دارد با فقدان خودكار ، كاغذ و cd مواجهيم . چگونه مي توان از اين سازمان آشفته انتظار تحول نظام آموزشي را داشته باشيم ؟ آيا صرف ارائه يك سند مكتوب و برگزاري همايش ها مي توان نظام آموزشي را متحول كرد؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    7 1
    اجرای نظام جدید بدون انجام زیرساختها تربیت معلم وتدوین کتب درسی صورت گرفت وباید پایه به پایه انجام می شد.شتابزدگی دراجرای آن موجب سردرگمی معلم ودانش آموزش شده است
  • معلم فوق لیسانس A1 ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    6 5
    سلام افتضاح بزرگترین ظلم در وزارت ایشون به افراد دارای مدارک فوق لیسانس و دکتری شد رتبه های خبره و عالی فقط بر اساس سابقه کار و پارتی بازی داده شد مدرک هیچ تاثیری نداشت!!!! یه دیپلم و فوق دیپلم با 18 سال سابقه رتبه خبره میدن به دکتری و فوق لیسانس هم 18 سال! برای این وزیر متاسفم تنها چیری که ارزشی نداره پژوهش و سواد معلمه سیستم شما فقط به درد یه سری ادم بیکار میخوره که دنبال دوره های ضمن خدمت بی محتوا و چاپلوسی میدون
  • بی نام IR ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    15 1
    كلا از دولت دهم عملكردي نميبينيم!
    • بی نام IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
      4 4
      خودم اين نظرو نوشتم خودمم جواب خودمو ميدم! فكر كنم يه كم تند رفتم. كارايي كردن اما نقاط ضعفشون به شدت بيشتر از نقاط قوتشون بوده!
  • نیما EU ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    10 3
    لطفا سئوال کنید که آیا می توان همه نیروها رو از دانشگاه فرهنگیان استخدام کرد و یا واقعا این کار درستی هست بعضی از رشته ها هستند که در اکثر دانشگاهها و آموزش عالی ما سهم عمده ای از دانشجو رو به خودشون اختصاص میدن مثل تربیت بدنی و سالانه هزاران فارغ التحصیل دارند و تنها جایی که می تونستن استخدام بشن آموزش و پرورش بوده ولی حال
  • مهربان توسی A1 ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    8 5
    معلمم و در مجموع+ بود البته کاش حقوق معلمان ومنرلت انها بیشتر توجه میشد البته قانون انتقال فرهنگیان و امکان راحت تر تحصیلات تکمیلی برا معلمان نیاز به توجه داره
  • احمد مقدم IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    6 1
    اکنون آموزش و پرورش به آزمایشگاه تبدیل شده نظام قدیم به نظام ترمی و از ترمی به سالی واحدی تغییر کرد. مدارس سیستم6-3-3 را تجربه و بعد از دوسال 3-3-3-3 به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد . مجتمع های آموزشی فقط بار مالی آموزش و پرورش را افزایش داد. 6پایه کردن ابتدایی برای معلمان روستا که باید در هفته دهها کتاب را تدریس کنند جوابگو نبود و اصولا" هر کتاب میزان خاصی ساعت تدریس در طول سال دارد و این تعادل در کلاس شش پایه ای برهم خورد/ سال قبل کلاس اول راهنمایی نداشتیم امسال سال دوم و سال دیگر ...... تا آخر دبرستان این وضع پیش می رود طرح تحول بنیادین را مطالعه نمایید در مورد تحول در وضعیت زندگی معلمان چیزی وجود ندارد.اکثر معلمان با سابقه کار با رایانه را نمی دانند حال دم از هوشمند سازی مدارس می زنیم.
  • محمد IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    15 4
    با سلام من کارشناس مسئول اداری یکی از ادارات کل هستم .افتضاحی که در این چند سال اخیر در آموزش و پرورش انجام شده در نوع خود بی نظیر است. استخدامهای بدون فراخوان که غالباً در دوستان و آشنایان بوده اند(در استان ما 1500 نفر)،بکارگیری نیروهای بی لیاقت و فاقد صلاحیت،بخشنامه های متفاوت و متناقض و احساسی و هزار نمونه فجیع دیگر
  • علی IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    18 1
    ماچیزی جزئ شعار ندیدیم وضعیت بدتر شده حقوق معلمان کم شده و معلمان از فقیرتریت قشر جامعه محسوب می شوند
  • حاجي A1 ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    10 2
    چرا به كار دبيران نظارت نمي شود وضعيت آموزش افت كرده
  • بی نام A1 ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    8 0
    بی مسئولیتی و سهل انگاری در مورد کشته شدن 26 دانش آموز دختر بروجنی، و آتش سوزی در مدرسه پیرانشهر (سوختن 29 دانش آموز در آتش) و آتش‌سوزی مدرسه درودزن (سوختن 8 دانش آموز در آتش) و اظهارات سخیف وزیر آموزش و پرورش از موارد نابخشودنی کارنامه ایشون هست. بگذریم از ضعف ها و مشکلات عدیده مدیریتی..
  • بی نام A1 ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    18 0
    26 دختری که در اردوهای راهیان نور کشته شدن یادمون نمیره!
  • بی نام IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    7 1
    افتضاح بود با این نظام آآموزشی بی در وپیکر و کارشناسی نشده چقدر معلم بی کار شدند مگه مسابقه فوتباله که نظام 3-5- 2 راه انداختند
  • حسین کوشافر IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    3 0
    با سلام 1: مطالب اکثر کتاب های درسی (کتب عمومی دوره متوسطه) بر پایه محفوظات است و در این کتاب ها هیچ کاربرد عملی و تحقیقی وجود ندارد . سالانه هزینه های گزاف صرف چاپ این کتب می شود در حالیکه چندان مثمر ثمر نبوده و دانش آموز فقط مجبور است به خاطر نمره آن ها را حفظ کند . 2 : نقش معلم و دانش آموز در این کتب مشخص نیست . یعنی فعالیت تحقیقی و عملی که می تواند مطالب درسی را از حالت حفظی به کاربردی تبدیل کند وجود ندارد . بالطبع معلم سوال می گوید و دانش آموز هم مجبور است حفظ نماید . 3: اگر کتاب های درسی (بالاخص دروس عمومی) به نوعی نقش کتاب کار را داشته باشند و عملا کار اصلی را به عهده دبیر و دانش آموز واگذار کنند بهتر می توانند رسالت آموزشی خود در قالب کاربردی، تحلیلی و ... را به انجام برسانند.
  • بی نام IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    7 0
    افتضاح! پر از بی مسئولیتی (بلاهایی که سر بچه‌های مردم تو روستاها و شهرستان‌ها افتاد) و پر از آزمون و خطا که باعث سردرگمی همه شد
  • lمحسن A1 ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    12 0
    من در دو مقطع راهنمایی و متوسطه سابقه 13 سال تدریس دارم باید بگم که آموزش و پرورش کاملا مسیر بیراهه ای را طی می کند. نتیجه این تغییرهای شتابزنده و سیاست زدگی توی وزارت خانه را در چند سال آینده خواهید دید. به خاطر یک حق مدیریت ناچیز بالای 80 90 درصد از مدیران مدارس به اجبار از معلمان می خواهند که همه را نمره قبولی بدهند و همگی به دنبال آمار می گردند. برای پی بردن به این مسئله کافی است که یه سری به شهرستان های اطراف تهران بزنید.
  • بی نام IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    4 0
    ته آموزش و پرورش و اصل آن كه مدارس و دانش آموزان هستند از بودجه تهي و خبري از كارهاي عملي و آزمايشگاهي هم نيست بيچاره به بچه هاي مردم - معلم 29 سال خدمت
  • بی نام IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    3 1
    ته آموزش و پرورش و اصل آن كه مدارس و دانش آموزان هستند كه همه ما فرهنگيان به بركتي وجود دانش آموزان سركاريم از بودجه تهي و كارهاي عملي و آزمايشگاهي بخاطر كمبود بودجه تعطيل - بيچاره به بچه هاي مردم- معلم 29 سال خدمت
  • بی نام IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    7 1
    افتضـــــــــــــــــــــــــــاح
  • بی نام IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    13 0
    الزام دبیران به نمره دادن و قبول کردن دانش آموزان از طرف آموزش و پرورش بزرگترین خیانت به آینده کشور بود که در چند سال اخیر شیوع ÷یدا کرد و امروز تبدیل به قانون شده
  • رضا A1 ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    19 1
    معلمان شرکتی همچنان منتظرند.... حتمت از ایشان سوال شود. حاج بابایی در بی قانونی نمره بالا گرفت...........
  • حمید IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    6 0
    من به عنوان دانش آموز راضی نیستم ! حتی معلمانمون هم همینطور هستند!
  • بی نام A1 ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    5 0
    وزارت آموزش و پرورش تبدیل شده به اداره کاریابی و اشتغالزایی است
  • بی نام RS ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    5 0
    خبرآنلاین جان بهتره بجای اینجور بحث ها یه نظرسنجی بزاری ببینیم دولت نهم و دهم اصلا ویژگی مثبت داشته؟ واسه خودتم خوبه به خدا
  • محمد IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    4 0
    بخدا اگر قدری به فکر وضعیت معیشتی معلمان باشید و آنها تنها به فکر کار و وظیفه خود باشند همه مشکلات حل می شود
  • شیما A1 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    2 2
    خبرآنلاین جان کارکنانت؛ از وزیر بپرس بالاخره آزمون شرکتیها و پیش دبستانیها امسال برگزار میشه یا نه/ بابا ما هم آدمیم. دو ماهه با حرف آزمون امسال، سر کارمون گذاشته.
    • محمد IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
      1 1
      عزیزم شماروبا وعده آزمون سرکار گذاشتن و آشنایان خودشونو بردن سرکار من تو اداره کل یکی از استانها کار می کنم و دقیقاً اطلاع دارم.
    • شیما A1 ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
      0 1
      محمد آقا جدی میگی؟ یعنی اصلا امید نداشته باشیم/ مارو بگو چقدر ساده ایم
  • بی نام A1 ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    5 0
    تا جایی که میدانم تغییر ساختار آموزش و پرورش یک تصمیم انفجاری بود. گرچه برنامه ریزی برای آن از سالهای پیش آغاز شده بود اما قرار نبود در این سالها و بدون وجود زیرساختهای لازم اجرا شود. میخواستم از ایشان بپرسم در زمان وزارت ایشان سند برنامه درسی ملی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کشور, چه سالی را برای اجرای این تغییرات پیش بینی کرده بود؟ به نظر ایشان در دولت جدید , بهترین کسی که میتواند پست وزارت آموزش و پرورش را به عهده بگیرد کیست؟
  • بی نام A1 ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    3 0
    با این سیستم توصیفی که هیچ رقابتی بین دانش آموزان وجود ندارد و با این معلمانی که یا از نهضت سواد آموزی راه به مدرسه پیدا کرده اندیا سرباز معلمانی که بعد از دو سال استخدام شده اند میشود نتیجه گرفت که یک سونامی بزرگ در راه است که باعث و بانی آن حاجی بابایی است،جالب اینکه سال قبل در کنکور سراسری دانش آموزانی با رتبه های 20000،30000،40000آن هم درمنطقه3 ودر رشته های سختی مانند فیزیک وشیمی وزیست وریاضی وارد تربیت معلم شدند که فردا بیایند فیزیک وشیمی و.... برای بچه های ملت تدریس کنند
  • بی نام IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    2 0
    افتضاح به توان افتضاح
  • بی نام IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    2 0
    کجای دنیا،کجای عدالت گفته اندکه یک معلم باحقوق ناچیز باید ماهی 80هزارتومان مالیات بپدازد اونوقت کسی که داره تو پول خفه میشه که الهی بشه باهزاردزدی و کلک باید سالی 500هزارتومان بپردازد دیگه تو مملکت ما فقط زورشان به کارمندان میرسد چون راحت از حقوقشان کم میشود که ایا صاحبش راضی باشد یا نه
  • فرهنگی A1 ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    0 2
    با سلام زمان وزارت آقای حاجی بابایی هم نقطه ضعف داشت وهم نقطه قوت. ولی کمتر به فکر آسایش خاطر معلمان بود که با خیال راحت به تحقیق و مطالعه بپردازند. هر چند معمولاً ما معلم ها از فرصت به اصطلاح تعطیلات تابستان برای مطالعه و تحقیق استفاده می کنیم، چون بهترین زمان جهت مطالعه و افزایش معلومات است. هرچند همه فکر می کنند توی تابستان بیکاریم.
  • reza A1 ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    2 0
    به عنوان یه معلم ، عملکردشون فاجعه بود . پارسال با انتقال اکثر دبیرایی که درخواست انتقال داده بودن به شرطی موافقت کردن که بیان ششم درس بدن . کسی که 28 سال دبیرستان درس داده رفت کلاس ششم ، دلم به حال بچه های این مملکت داره می سوزه
  • ... A1 ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    0 0
    معلمین مدارس غیر انتفاعی شمال تهران همه با ماشین های گران قیمت خارجی به مدرسی میایند یعنی ....