سخنگوی قوه قضاییه از صدور حکم پرونده قضات کهریزک خبر داد و گفت:‌ از بیان جزییات این حکم معذورم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای امروز در چهل و هشتمین نشست خبری خود  با اشاره به پرونده قضات کهریزک، ادامه داد: حکم این پرونده صادر شد و به طور طبیعی قابل تجدیدنظرخواهی است و تا زمانی که حکم قطعی نشود، بنده از بیان جزییات آن معذورم.

وی ادامه داد: این حکم به متهمان این پرونده و وکلای آن‌ها ابلاغ شده یا خواهد شد و 20 روز پس از ابلاغ، فرصت تجدیدنظرخواهی وجود دارد.

محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه بعد از قطعیت حکم پرونده، در جریان جزییات آن قرار خواهید گرفت، خاطرنشان کرد: قطعیت حکم این پرونده در دو فرض ممکن است؛ فرض نخست این که افراد اعتراض نکنند و حکم قطعی شود یا اینکه افراد به حکم صادره اعتراض کنند که به دادگاه تجدیدنظر می‌رود و نتیجه بعد از تجدیدنظرخواهی اعلام خواهد شد.

 

تعلیق قانون وکالت

محسنی اژه‌ای در پاسخ به این سوال که دستور رئیس جمهور برای تعلیق لایحه قانون وکالت در حمایت از مردم بوده آیا اظهار نظرهای اخیر رئیس قوه قضائیه در زمینه اینکه اقدام رئیس جمهور را لجبازی کودکانه نامیده است مصداق مجرمانه دارد گفت: لوایحی که به مجلس می‌رود طبق قانون باید از سوی دولت برای اجرا، ابلاغ شود.

وی ادامه داد: لوایحی که جنبه قضائی دارد و توسط رئیس قوه قضائیه امضا می‌شود دولت آن را باید به مجلس بفرستد و طبیعی است که باید این کار در زمان مشخص انجام شود و نمی‌توان بدون توجیه و بدون مدت بلاتکلیف بماند.
سخنگوی قوه قضائیه با طرح این سوال که آیا دولت می‌تواند در لوایح قضایی دخل و تصرف کند گفت: شورای نگهبان در این زمینه تفسیرهای لازم داشته و همچنین مجلس موضوعی را در دست بررسی دارد که اگر تصویب شود دولت باید سه ماهه و یا نهایتا شش ماهه لوایح قضایی را به مجلس بفرستد.

وی با بیان اینکه وکالت امری ضروری و لازم است که مردم به آن نیازمند هستند خاطرنشان کرد: وکیل باید ارزان، امین و مدافع حق و همیشه در دستر باشد. اگر در دسترس باشد ولی ارزان نباشد این فقط به نفع پولداران است وفردی که پول ندارد نمی‌تواند از وکیل استفاده کند و با این کار یک امر لازم، عقلانی و باتجربه مثبت عملا به نفع افراد خاصی تمام می‌شود.

دادستان کل کشور با تاکید بر لزوم در دسترس بودن و تاکید بر امین بودن وکیل گفت: به عنوان مثال در بحث امین بودن وکلا می‌تواند به موردی در پرونده فساد 3 هزار میلیاردی اشاره کرد که در آن یک وکیل هم از شاکی و هم از متهم وکالت گرفته بود و این در حالی بود که نه شاکی و متهم از این عمل خبر نداشتند. و این در حالی است که این وکیل فقط از شاکی در یک مرحله 600 میلیون تومان گرفته بود یا قراردادی در همین پرونده که برای وکالت 10 میلیارد تومان قرارداد بسته شده بود.

 

حرکت زشت امریکا را محکوم می کنیم

وی درادامه نشست خود گفت: امیدواریم این نشست‌ها و خروجی این نشست‌ها به نفع نظام باشد و خدا را شاکریم به خاطر این حماسه سیاسی که در 24 خرداد رخ داد که به فضل خدا و خواسته رهبری این اتفاق افتاده و ما شاهد انتخابات پرشور و در امنیت کامل بودیم. در واقع مردم با امید و نشاط نسبت به آینده مشغول زنگی هستند و در این انتخابات شرکت کردند که از این امر شکرگزاریم.

وی ادامه داد: به رئیس‌جمهور منتخب ایران آقای روحانی تبریک عرض می‌کنیم و امیدوارم با کمک همه مردم قدم‌های بلندی در راستای پیشرفت کشور برداشته شود.

دادستان کل کشور گفت: یکی از ویژگی‌های مهم انتخابات که در 24 خرداد رخ داد و بسیار میمون و مبارک بود این بوده که همه اعلام کردند در مدار قانونگرایی عمل کرده که امیدواریم این موضوع همه‌گرا باشد و همه ملتزم به اجرا و احترام به قانون باشند که اگر این امر محقق شود بسیاری از چالش‌ها اتفاق نیفتاده و یا مرتفع می‌شود.

وی ادامه داد: با انتخابات 24 خرداد که بسیار گسترده بود و در امنیت کامل رخ داد با رعایت امانتداری از سوی همه دست‌اندرکاران عملکرد و گفته‌های دشمن را بطلان زده و خط بطلان بر روی آنها کشیده‌ایم.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: در تیرماه 1367 یک اقدام جنایتکارانه رخ داد که خلاف موازین بین المللی از سوی آمریکا بود. در واقع هواپیمای مسافربری برخلاف ادعای آنها که همه چیز را زیر نظر داریم از ناو آمریکا موشکی به سمت هواپیما شلیک شد که تعداد کثیری از هموطنان ما و تبعه سایر کشورها شهید شدند که ما یاد و خاطره این شهدا را گرامی داشته و امیدواریم که خانواده آنها در سلامت باشند و ما این عمل زشت را محکوم می‌کنیم.

 

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 301408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =