۰ نفر
۱۰ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۸

سایت پارسینه در یادداشتی به بهانه خداحافظی فرزاد جمشیدی از اجرای تلویزیونی به روند بی محلی رسانه ملی به چهره‌های خود ساخته اش اشاره کرده که بخش‌هایی از آن قابل تامل است.

- برای یک هنرمند در سطح ملی چقدر هزینه می شود؟ آیا چنین هنرمندی برایندی از سطح سواد و اعتبار فرهنگی و هنری کشورش نیست؟ تلویزیون ما به عنوان تابلویی از تصویرهای منتخب یک جامعه، چقدر در معرفی هنرمندان و فرهنگفران میهنی نقش دارد؟ آیا صِرفِ نشان دادن یک هنرمند به عنوان چهره تلویزیونی، می توان میزان اعتبار ملی او را هم محک زد؟ و اساسا" وقتی هنرمندی از قاب تلویزون به مردم معرفی می شود می توان عیار علم و محبوبیت او را اندازه گیری کرد و به این میزان هم اعتماد کرد؟

- در سال های اخیر، کم نبودند افرادی که از طریق تلویزیون به مخاطبان معرفی شدند و رفته رفته در حد یک چهره ی ملی، بالا رفتند، منصرف از اینکه چقدر کار و بارشان بالا گرفت به نحوی که اگر نکاهشان می کردی، کلاه از سر بیننده می افتاد!!

- این حکایت نابسامان رسانه ای است که مثل نردبان معروف مثنوی(نردبان این جهان، ما و منی است/ عاقبت این نردبان افتادنی است) به همان میزان که بالا می برد، خرد و خمیر هم می کند و همانقدر که عزیز می دارد، صدبرابرش به چاه ذلّت و خواری درمی افکند!! گویا رسانه ملی، فراموش می کند چهره ای را که خود ساخته و در فرصت های ارزنده آنتن( رادیو و تلویزیون) به مخاطبان معرفی کرده، چقدر ارزشمند و ذی قیمت است و چه میزان سرمایه مادی و معنوی برایش هزینه شده است و هر چند که اقدامی صورت گیرد تا چهره ی دیگری جایگزین او شود، متأسفانه هیچ اعتمادی به تأثیرگذاری و ارزشمندی مشابه قبلی آن نیست!!

- در روزهای گذشته، یک مجری دیگر تلویزیون ما نیز با رسانه ملی، خداحافظی کرد و عطای این غول ویرانگر رسانه ای را به لقایش بخشید! فرزاد جمشیدی که هم از حیث سبک اجرا و هم توان اجرا، چهره ای متفاوت به شمار می آمد و بارها موجبات تفاخر این رسانه و مدیرانش شده بود، با هواپیمای معروفیت سقوط کرد! اما رمزگشایی از جعبه سیاه این خداحافظی قطعا کار دشواری نیست! 

- روی سخن این قلم(یادداشت نویس پارسینه) با رییس رسانه ملی است: جناب آقای ضرغامی، اگر یک مجری متعلق به مردم است و شما در زلال ترین لحظات عرفانی و ایمانی شیعیان و مسلمانان ایران و بلکه جهان، وی را از قاب سیما به بینندگان خود، عرضه کرده اید، این سیستم ستاره سوزی و نخبه کشی از کجا نشأت می گیرد؟ آیا در تمام مدتی که رسانه های زرد و سایت های جنجالی به موضوع فرزاد جمشیدی پرداختند، نمی شد سازوکاری اتخاذ کرد که موضوع، از مرز جام جم به صفحات مانیتور مردم سرایت نکند و کام آنها را تلخ نسازد؟ آیا برایتان عجیب نیست که کسی به جای پیگیری حق خود در بخش قضایی، مداوما" در سایت ها پرسه بزند و حکایت خود را به صورت دوره ای در اینترنت بازگو کند؟ آیا یکبار دلتان خواست سرچشمه این ماجرا را پیدا کنید تا مبادا افرادی از سازمان خودتان در این ماجرا دست داشته باشند!

- آیا آبروی شما و مجری و گوینده و هنرمندتان با یکدیگر گره نخورده و اگر یک مجری رفت تا آبروی سازمان شما باقی بماند شما هم باید بایستید و نظاره کنید و فرد دیگری را به جای او برگُزینید؟

- حافظه تاریخی تلویزیون در ایام مدیریت شما بسیاری از مجریان و گویندگان و هنرمندان را به خاطر دارد که با حاشیه هایی مواجه شده اند و در همه این موارد، خود هنرمند، مجری و گوینده، نخستین، راحت ترین و بهترین گزینه برای حذف بوده اند؛ بی اعتنا به این مطلب که می شد در فرایندی از روی تدبیر، آنها را حفظ کرد!!

- اصولا" هنرمند خوب در کشور ما، هنرمند مُرده است! خداحافظی جمشیدی و یحیوی و رشیدپور و...نشان داد که در رسانه ملی هم، پرونده سازی و خبرسازی، جای مدیریت و عقلانیت، حکم فرماست و این برای عزت الله ضرغامی و تیم همکاران و همفکرانش، نمره خوبی نیست!

 

منبع: پیام صادقی/ سایت پارسینه

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 301448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    97 6
    اخرش نفهمیدیم قضیه این مجری راست بود یا دروغ
    • بی نام IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
      3 9
      قضیه هرچی بوده در دادگاه حل و فصل شده نه زندانی شدن نه چیزی...ممکنه یک روزی یه مریضی هم از من و شما شکایت کنه و بهتره همیشه مواظب خودمون باشیم تا خرده گیری بر دیگران....آدم نباید تا چیزی به عینه براش ثابت نشده چشم به دهان دیگران بدوزه و تهمت بزنه و با آبروی انسانی بازی کنه چه بسا اگه ذره ای اون حرف خطا باشه یک روزی تقاص پس میده و کسی به راحتی با آبروش بازی میکنه
  • بی نام IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    78 11
    کلا رسانه ملی ثابت کرده که در فراری دادن چهره هایی که خودش اونها رو به مردم نشون داده، استاده/ فرشید منافی.محمد حسینی.رضا رشید پور.فرزاد حسنی و..حالا هم فرزاد جمشیدی عادت کردیم دیگه. خودش ادما رو بزرگ می کنه و خودش هم می سوزونه
    • بی نام IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
      ایشون رو کنار اونا نذار!
    • محمد A1 ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
      7 1
      مثل اينكه فرزادها در صدا و سيما عاقبت بخير نمي شوند!
    • بی نام IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
      0 0
      اگه فرزاد میموند میگفتن چرا طرف با این فضاحتی که به بار اورده بازم میارنش تو رسانه ملی، حالا هم که بنده خدا خودش رفته همون آدما شدن کاسه داغتر از آش و دایبه ی مهربانتر از مادر
  • علی IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    123 8
    آدمها باید ظرفیت داشته باشند نه اینکه از معروفیت شان برای رسیدن به مقاصد پلید سوء استفاده کنند !
  • محمد A1 ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    83 3
    مردم نيازي ندارند به اينجور به اصطلاح شما مجري هنرمند بهتر است هنر خويش را بيرون از اين حوزه ادمه بدهند برايش بهتر است
  • محسن IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    156 2
    شبهای برره را مردم دوست ندارند؟ چرا پخش نمی شوند؟ دیشب در مسابقات والیبال، انقدر صحنه ها تکرار میشد بازی از دست آدم در میرفت معلوم نبود کدام بازی است کدام تکرار رسانه ملی, آیا نظر مردم برایتان مهم است؟
  • ترنم IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    109 3
    واقعا آدمایی مثل مهران مدیری و رضا عطاران و فرزاد حسنی و احسان علیخانی سرمایه های این تلوزیون هستند و متاسفم که دیگر کاری با سیما ندارند
  • آریا IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    13 1
    البته این مجری خاص که استثنائا مساله شان فرق میکند اما در مورد رویه کلی سیما ، مانند بسیاری مسایل دیگر ، اینقدر به مسیر اشتباهمان ادامه میدهیم تا با مغز به زمین بخوریم و آنزمان هم دیگر برای بازگشت دیر است. البته جالب است که وقتی با مغز به زمین میخوریم هم همچنان از رو نمی رویم و به اشتباهمان ادامه میدهیم.در مسایل سیاسی، نظامی ، اقتصادی و مخصوصا فرهنگی نمونه های بسیاری میتوان نام برد که بدلیل رعایت حال خبرآنلاین عزیز از گفتنشان چشم میپوشم.
  • بی نام IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    6 0
    شما که از آس سانسور استفاده می کنید
  • بی نام IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    2 1
    فقط نمره خوبی نیست؟؟!!! مردود است.
  • ایرانی IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    7 0
    سلام موضوع آقای جمشیدی با بعضی از آقایونی که اسم برده شد کمی متفاوت است! واقعا نمی‌توان به سادگی نظر داد. بهتره نهادهای نظامی و امنیتی با حداکثر وسواس موضوع را بررسی کنند. نه بخاطر اینکه بخواهیم مچ‌گیری کنیم، نه. بلکه اگر این‌گونه موارد خوب ریشه‌یابی نشود راه برای نمونه‌های دیگر باز می‌ماند!!!! هر کسی محق باشد باید به حقش برسد...
    • بی نام A1 ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
      5 0
      کمی نه خیلی متفاوت است
  • بی نام IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    2 7
    خیلی جالب نوشته امیدورام به گوش ضرغامی و دیگر مسئولین برسه واقعا حیفه این همه مجری و بازیگر خوب از دست میدیم....................آقای رشیدپور هم الان فهمیدم رفتن!!
  • واقع بین A1 ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    10 1
    طرف چون مجری شده باید هرکاری دلش خواست بکنه ؟ فرقش با یک آدم عادی چیه ؟ چرا سعی میکنید قضیه را شایعه جلوه بدهید در شرایطی که اگر یک هزارم ان شایعات واقعیت داشته باشد برای مجری یک برنامه ارزشی و عرفانی فاجعه است و تاثیر سوئی بر مخاطب دارد . چرا از این شایعه ها برای کس دیگری نمی سازند ؟ مثلاً ایشون خیلی تاپه که بخوان حذفش کنن ! وا عجبا از مظلوم نمایی و دفاع بعضی ها !
  • بی نام IR ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    17 0
    نقل قول : هنرمند برایندی از سطح سواد و اعتبار فرهنگی و هنری کشورش است ! عزیز برادر نویسنده گرامی خودت داری میگی باید یک هنرمند برایند اعتبار فرهنگی و هنری کشورش باشه " پس نباید کاری بکنه که زمینه ساز چنین رخدادهایی بشه و خودشو نباید در معرض خطوط قرمز قرار بده تا موندگار و تاثیر گذار باشه نه اینکه ...