وزیر آموزش و پرورش ضمن تشریح اقدامات چهارساله خود در این وزارتخانه گفت: در طول مدت ماموریتم در این وزارتخانه هیچگاه اسیر حزب و گروهی نبوده و آموزش و پرورش را سیاسی اداره نکردم.

به گزارش خبر آنلاین حمیدرضا حاجی بابایی در سی امین اجلاس روسای آموزش و پرورش که از صبح شنبه در سالن همایشهای رازی در حال برگزاری است، افزود: حضورم در آموزش و پرورش به دلیل عشق به معلمان بود و امروز این رابطه آنقدر صمیمی و عاشقانه است که تمام فعالیتها و اقدامات تحولی در این وزارتخانه به صورت شبانه روزی و بدون کوچکترین خستگی انجام شد.

وی افزود: سخنان فراوانی در طول این 4 سال درباره آموزش و پرورش گفته شد اما امروز می خواهم بگویم کارهایم در یک جمله خلاصه می شود و آن این است که آمده ایم تا نگاهها به این وزارتخانه را تغییر دهیم. آموزش و پرورش در کشور حرف اول را بزند.

حاجی بابایی با بیان اینکه آموزش و پرورش را سیاسی اداره نکرده ام توضیح داد: همواره در تلاش بوده ام که این وزارتخانه را به صورت ولایی ملی و اسلامی اداره کرده تا بتوانم برنامه ها و اقدامات تحولی را بدون هیچ حاشیه ای انجام دهم. در طول 180 سال گذشته هیچ گاه سیستم آموزشی کشور صاحب نقشه راه نبوده اما این نقشه و سند در دولت نهم و دهم تدوین شد.

به گفته وزیر آموزش و پرورش، سیاستهای کلی آموزش و پرورش، نقشه جامع علمی کشور، نقشه تعلیم و تربیت، سند تحول بنیادی و... از جمله 170 اقدامی بود که آموزش و پرورش به سرانجام رسانده است.

حاجی بابایی با بیان اینکه تدوین و تصویب سند تحول بنیادین دو سال زمان برد تصریح کرد: اگر در آموزش و پرورش هیچ کار دیگری جز سند تحول بنیادین انجام نمی شد باز هم می توانستیم ادعا کنیم که مهمترین کار ممکن را در این وزارتخانه انجام داده ایم. اما امروز باید بگویم که در کنار سند تحول 700 پروژه و طرح شکل اجرایی به خود گرفت. تمام این پروژه ها در کتابی به نام شمیم تحول چاپ شده است.

وی با اشاره به این که تا کنون اقدامی خلاف قانون در آموزش و پرورش انجام نداده ام گفت: همه کارهایم مطابق با سند تحول و یا فرمایشات مقام معظم رهبری و یا قانون برنامه پنجم بوده است. ضمن آن که برای تبیین سند تحول 212 سفر استانی 562 همایش 562 سخنرانی کارگاهی برای 421 هزار 685 فرهنگی انجام داده ام.

یک روز هم مرخصی نرفتم 

حاجی بابایی در بخش دیگری از صحبتهای خود عنوان کرد: که در طول 4 سال خدمت در آموزش و پرورش یک روز تعطیلی را هم نداشته ام و در طول این مدت به صورت شبانه روزی حتی بدون یک روز مرخصی خود و همکارانم برنامه های این وزارتخانه را پیش بردم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده اش گفت: دهها هزار معلم حق التدریسی با 100 هزار تومان حقوق 10 هزار معلم شرکتی و کار معین تا قبل از ورودم به این وزارتخانه تعیین تکلیف نشده بودند اما امروز یک معلم وجود ندارد که نسبت به آینده شغلی اش نگران باشد ضمن آنکه تعداد کارکنانمان را نیز تا 200 هزار نفر کاهش داده ایم.

حاجی بابایی با بیان اینکه معلم یک ویژگی دارد و آن عزت است تصریح کرد: در دولت نهم و دهم کاری برای معلم انجام شد که دیگر معلمان سر خود را جلوی هیچ وزیر و دولتی خم نمی کنند.

حاجی بابایی با اشاره به راه اندازی دانشگاه فرهنگیان به عنوان یکی دیگر از اقدامات خود گفت: از 25 هزار نفر دانشجوی جذب شده در این دانشگاه 6 هزار دانشجو با معدل 20 بوده اند که همه این دانشجویان وضعیت تحصیل و استخدامشان روز نخست مشخص است.

وی ادامه داد: 35 سال معلمان برای راه اندازی دانشگاهی به نام خود لحظه شماری می کردند که در دولت دهم این اتفاق افتاد. همچنین ایجاد 9 هزار مجتمع آموزشی در کشور برای دستیابی به عدالت آموزشی و افزایش 50 درصدی اعزام معلمان به خارج از کشور افزایش مدال طلای المپیک دانش آموزی افزایش تعداد قبول شدگان در دانشگاه در مدارس دولتی، اجرای نظام جدید آموزشی از دیگر اقداماتی است که در دولت دهم انجام شد.

حاجی بابایی گفت: امسال نخستین سالی است که از 39 نفر رتبه های برتر کنکور 31 نفر از مدارس دولتی و 8 نفر از مدارس غیردولتی برگزیده شدند که این همه نشان از رقابت سنگین در مدارس دولتی است.

وی افزود: منتقدان از ما می خواستند که یک سال اجرای نظام آموزشی را به تاخیر بیاندازیم که اگر این اتفاق می افتاد هیچ وقت نظام جدید شکل اجرایی به خود نمی گرفت. پس از اجرا به ما انتقاد وارد کردند که چرا به شکل 6،3،3 اجرا شده است که ما اعلام کردیم این مرحله اول است و در مرحله بعدی به شکل 3،3،3 اجرا می کنیم. همچنین 23 میلیون کتاب جدید در شرایط سخت تحریم در سال گذشته چاپ و توزیع شد.

حاجی بابایی با بیان اینکه سال گذشته پرفشارترین سال برای دولت در 35 سال گذشته بود گفت: سال گذشته کشور مانند شرایط تنگه احد بود اما من در وزارت آموزش و پرورش کلمه ای حرف نزدم که رادیو و یا روزنامه های خارجی علیه آموزش و پرورش گزارش تهیه کنند.

برخی تصور می‌کردند که تغییر در آموزش و پرورش شدنی نیست

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور امروز در سی‌امین اجلاس رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور گفت : اگر می‌خواهیم آینده ایران تضمین شود باید به آموزش و پرورش توجه داشته باشیم و این مهم است که فرهنگیان با آرامش، فراغ بال و منزلت اجتماعی مشغول کار تعلیم و تربیت باشند.
رئیس جمهور ادامه داد: بعضی افراد می‌گویند اگر نظام رتبه‌بندی را در آموزش و پرورش ایجاد کنیم چه می‌شود؟ باید بگویم چیز خاصی نمی‌‌شود جز این که آموزش و پرورش بهتر و فرهنگیان با انگیزه‌ بیشتر کار می‌کنند.
احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه اگر قرار است در نظام آموزش ما تبعیضی وجود نداشته باشد به عدالت آموزشی نیاز داریم که باید این عدالت را نخست در دستگاههای آموزشی ایجاد کنیم گفت: وقتی بحث نقص‌ها پیش می‌آید سازمانهای مختلف می‌گویند که ورودهای به خوبی تربیت نشده‌اند و آموزش و پرورش را مقصر می‌دانند اما در هنگام تخصیص بودجه به آموزش و پرورش توجهی نمی‌شود.
رئیس جمهور ادامه داد: در دولت نهم و دهم شرایط سختی داشتیم با بحران اقتصاد جهانی و از سوی دیگر تحریم‌ها مواجه بودیم اما تلاش کردیم که جایگاه آموزش و پرورش برای تصمیم‌گیران کشور تثبیت شود.
احمدی‌نژاد ادامه داد: برخی افراد راجع به شکل تنظیم سند تحول بنیادین انتقاداتی را مطرح می‌کنند ایرادی ندارد باید این نقص‌ها وجود داشته باشد تا به توسعه برسیم، برخی تصور می‌کردند که تغییر در آموزش و پرورش شدنی نیست. به نظرم علت این موضوع 2 مورد بود نشناختن نظام آموزش و پرورش و عدم باور به توانمندی‌های جامعه فرهنگی. بنده عمیقا باور دارم که ظرفیت فرهنگیان برای ایجاد تغییر و تحول و کارهای انقلابی بی‌بدیل است.

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 302144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 38
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    60 4
    بیخیال این مرخصی نرفتن و ماشین من پرایده و من ساده زیستم و اینا بشید. اقا جون شما کارتو خوب انجام بده مثه همه مرخصیتم برو ماشین خوبم سوار شو
    • رضا AU ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
      20 3
      دقیقا، بعضی ها هنوز در قرن بیست و یکم فکر میکنن با این حرفا میشه مردم رو تحت تاثیر قرارداد. آدمی که مرخصی نره ، یعنی اینکه یه جای کارش میلنگه یا مدیریت درست نداره و باید وقت اضافه بذاره خرابکاری هاش رو درست کنه یا اینکه افراد زیردستش کمتر قدرت تصمیم سازی دارن که بازم یعنی ضعف مدیریتی .
    • بی نام A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
      15 2
      ميشه بگي الان چن تا اصلاح طلب تو كل وزارتخونه هست كه اخراج نشده باشن؟
  • بی نام IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    32 3
    مااین حرفها راباور نداریم اشکالی نداره دوره شما هم بسر اومده البته امید هم نداریم که دولت بعدی باتوجه به گفته ها وزیر خوب و کاردانی برای اموزش و پرورش بیچاره انتخاب شود حالا تا وزیر جدید بیاید اون هم بهانه داره که باید یک سال خرابکاریهای وزیر قبلی را درست کنه خدا را شکر تو کشور ما بهانه زیاده برای این کارهها
  • بی نام A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    53 4
    بچه های شین آباد !!! اردوی راهیان نور............. بچه ها؟!!!
  • بی نام IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    19 2
    ما مربیان بهداشت از بی عدالتی رنج می بریم !
  • غایب IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    42 4
    شما غیر از شعار دادن هیچ کاری نکردی .برو تو مدارس ببین مدیر ها و معلمها چه بدبختی هایی رو تحمل میکنن
  • سجاد IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    40 2
    مي خواستي بري مگه ما گفيتيم نرو ماشين خوبم سوار شو پولم خوب خرج كن اما وظيفتم انجام بده يه آدم وقتي زياد كار مي كنه فكرش خسته ميشه و كارايي قبلي نداره و نمي تونه كار آمد باشه
  • سارا A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    11 4
    اینا که گفتی همه صحیح میگم ازمون استخدامی کی برگزار میشه؟
  • بی نام IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    40 2
    این سیستم جدید رو که اجرا کردین بدون هیچ امکاناتی و بدون اموزش های لازم . برین بپرسین کدوم معلم از این سیستم جدید رضایت داره. سال قبل وضع مدارس به جایی رسیده بود که حتی پول کاغذ رو هم باید از والدین میگرفتند.دیگر رویی برای مدیر نمانده بود که از والدین بخواهد به مدرسه بیایند . خیلی وقت ها والدین نمی امدند چون فکر میکردند که تقاضای پول از ان ها میشود و دست مدرسه ها جلوی این و ان دراز شد. شان معلمی به پایین ترین حدود رسیده. از لحاظ معیشتی خیلی عقب افتاده تر از سالیان قبل شده اند. ماموریت تحصیلی هم به لطف اقایان برداشته شد تا ادامه تحصیل فرهنگیان با مشکل بسیار زیادی روبه رو باشد. اگر از مشکلات بخواهیم بگوییم طوماری طولانی میشود که در اینجا جاش نیست
  • جزیره قشم A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    11 2
    بچه های روستایی که تو آزمون دبیرستان نمونه قبول می شدند هر سال خوابگاه داشتند چرا تو سال قبل به آنها خوابگاه ندادند و بچه های روستا مجبور شدند به دبیرستان نمونه نروند این اوج بی عدالتی و بی کفایتی وزیرو و... است که در هیچ زمانی غیر از دوره شما اتفاق نیفتاد
  • بی نام IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    16 1
    چه مدیری که مرخصی نرفتن را نشانه کارامدی می داند و نه ارزیابی کمی و کیفی کار موظف خود را
  • دهیار A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    12 1
    لیسانس زبان انگلیسی داره قرآن درس میده
  • مصطفی IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    20 1
    این چند روز هم بگذرد شاید از شنیدن شعار راحت شویم. از کدام تحول حرف می زنی وزیر؟ از کدام آینده؟ از کدام عشق؟
  • بی نام A1 ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    37 1
    هنوز یادم نرفته که بچه ها معصوم تو آتش سوختن و شما به جز خنده چیزی نداشتی تحویل مردم بدی.
  • بی نام GB ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    23 2
    دروغ محضه سیاسی ترین دوران آموزش وپروش در زمان تصدی ایشان بوده حد اقل در خوزستان با انتخاب سیاستبازترین مدیرکل دوران این امر صورت گرفت
  • بی نام A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    17 1
    چرا مدارس دولتی را هیت امنایی کردید که هزینه ثبت نام به خانواده ها تحمیل بشه
  • حسینی A1 ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    18 1
    آقای وزیر چرا دست از شعاردادن بر نمی دارید؟اختلاف طبقاتی که در بین دانش آموزان در دوره وزارت شما ایجاد شد را هیچ کس نمی توانست انجام دهد. مدرسه غیر انتفاعی-نمونه دولتی-نمونه مردمی و ...طبقه رعایا-اشراف و ...
  • احمد A1 ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    3 1
    من یک حق التدریس آموزشکده فنی هستم پس نیستم....
  • بی نام A1 ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    11 1
    شعار شعار شعار و دیگر هیچ .چند ساله نیروی شرکتی هستم و از آینده شغلی خود بیمناک .این در حالیست که دیگر سنم از 35 گذشته و می دانم می گویند شرط سنی ملاک استخدام است.آقای وزیر خسته نباشید.
  • کیارش IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    23 2
    دستتون دردنکنه از کارهایی که انجام دادین.ولی ایکاش بیشتر به فکر معیشت و جقوق فرهنگیان بودید.بی عدالتی در نحوه پرداخت حقوق بین کارمندان دولت بیداد میکنه.حقوق یک فوق لیسانس در آموزش پرورش از یه نفر با مدرک سیکل در بعضی ادارت دولتی پایینتره.خدا کنه وزیر بعدی یه فکری برای این وضعیت بکنه.
  • امیر محمد A1 ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    20 1
    من لیسانس دبیری زبان دارم منو استخدام نمیکنن اما یارو با دیپلم حسایداری داره زبان تدریس میکنه
    • مدیرمدرسه IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      5 1
      دوست عزیز بعضی ها خیلی چیزها ..... دارن تو فقطمدرک داری ... باش تا صبح دولتت بدمد
  • هادی IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    3 1
    ایا در نظام رتبه بندی فرهنگیان جایگاهی برای معاونت اجرای تعریف شده است ؟ لطفا این قشر را که زحمات زیادی در اموزش و پرورش می کشند فراموش نکنید. (با توجه به رو شهای امروزی کاربرد رایانه و غیره و..........) از طرف یه فرهنگی
  • جواد IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    10 1
    با سلام من از تعطیلات تابستانه بسیار راضی هستم چون میتوانم در این فصل کا رگری کنم. معلم با بیست سال سابقه
  • مر بی از یزد IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    5 1
    چرا تکلیف مامربیان پیش دبستانی را روشن نمی کنید سه ماه استکه گفتی ازمون برگزار میشه ولی هیچ خبری نیست
    • مدیرمدرسه IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      4 1
      انشاا... درست می شه ...خانم من با مدرک آموزش ابتداییی 11 سال مربیه وبلاتکلیف ،،، ولی تو مدرسه خودم همکار با مدرک برق ، ماشین ابزار ، مکانیک داره ابتدایی درس میده ... مردم چی میدونن چه خبره ...تمام تبعیض و بی عدالتی ...بعد وزیر میگه بایدبه بچه ها یابدیم که بچه مسلمانند ... دم خروس یاقسم حضرت عباس ... توی این فضا می خوای بچه های مردم چی یاد بگیرن ...
  • معلم پیمانی IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    3 1
    از آقای وزیر بپرسید 4ماه از سال گذشته ولی هنوز برای ما حکم نزدند عیدی هم برای ما نریختند با این اوضاع اقتصادی ما چکار کنیم؟
    • بی نام IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
      0 0
      با سلام دوست عزیز این افراد به ناروا استخدام نشده اند بلکه پذیرفته شدگان آزمون استخدامی سوم تیرماه نود هستند که جناب وزیر به دلیل اینکه نیرو تو ابتدایی کم داشتند به زور فرستادنشون ابتدایی. بیچاره بچه های مردم.
  • بی نام A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
    4 1
    آقا پس این روسایی که در ادارات انتخاب شدند و صرفا مسایل سیاسی دلیل انتخاب آن ها بود را چگونه توجیه می کنید.مدیران بی لیاقتی که فقط به خاطر این که ظاهر موجه داشتند انتصاب شدند را چه طور توجیه می کنید. بیت المالی که توسط مدیران بعضی مدارس ...... می شد را چگونه توجیه می کنید. من فقط به روحانی رای دادم که سیاست بازی از آموزش و پرورش خداحافظی کنه.
    • مدیرمدرسه IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
      2 2
      دوست عزیز صد تا مثل روحانی هم درد آموزش پرورش رو دوا نمی کنه ...
  • بی نام A1 ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    5 1
    انشااله عقلانيت دردولت آينده به آموزش وپرورش بر گردد
  • بی نام A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    3 3
    بزرگترین خیانت را در حق آموزش وپروش شما انجام دادید آموزش رایگان را از بین بردید به ما هنرآموزان بزرگترین ظلم نمودید با شعار حمایت از فنی و حرفه ای فنی و حرفه ای را از بین بردید در عمل بدون هیچ برنامه آموزشی بودید
  • معلم ناامید تالشی IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    6 2
    ای کاش اموزش و پرورش وزیر نداشت شاید دیگران از راه دلسوزی کاری برای اموزش وپرورش بکنند ؟ مثل بچه یتیم بی پدر ومادر
  • صادق IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
    2 1
    بیشترین ضربه راایشان به اموزش وپرورش زدندبااین طرح های ابکی میگی نه نظرخواهی کنین ازیک جمع صدنفره نودنفرازایشان ناراضیند
  • علیرضا IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    0 1
    آموزش و پرورش در این چند سال اخیر بعد از دکتر نجفی بهترین وزیر (دکتر حاجی بابایی )را تجربه کرد اقدامات ایشان در میان مدت خیلی به چشم خواهد آمد ای کاش دوباره توسط رئیس جمهور منتخب ابقا گردند.
  • بی نام IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    1 0
    بعضی ها خیلی بی انصافن و چشمشون رو می بندن و بدون اینکه از همه زوایا به مسائل نگاه کنن قضاوت میکنن. درسته بعضی نقص ها وجود داشته که البته فکر می کنم این نقص ها بر می گرده به مسائل کل کشور و حتی کل جهان که توی همه ادارات و سازمانها وجود داشته. یک کم هم بیاین به کارهای ارزنده ی آقای حاجی بابایی نگاه کنید مثل به روز شدن سیستم اموزشی وکتابهای درسی، بها دادن به رشته های فنی که باعث میشه دانش آموزی که دیپلم میگیره لااقل یه هنر یاد گرفته باشه، دیگه سر و سامان دادن به اوضاع معلمای حق التدریس و ...
  • بی نام IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    1 0
    هموطن عزیز چرا بیخیال مرخصی نرفتن و ساده زیستن؟! یعنی اگه کسی به خاطر دیگران از خودش بزنه براتون ارزشی نداره؟!!! همینجوری فکر کردیم و حرف زدیم که اوضاعمون این شده وای به حال فرزندانمون که این فرهنگ بهشون اموزش داده میشه داریم این فرهنگ رو به بچه هامون یاد میدیم که دیگه ارزشی برای پدر و مادر و معلم قاءل نیستند. پس شکایت نکنیم از بچه هامون که از خودگذشتگی پدر و مادر و... رو نمیفهمن.