فارس نوشت:

نخست‌وزیر ترکیه تاکید کرد که هیچ درخواستی برای اعطای پناهندگی سیاسی به رئیس‌جمهور برکناری مصر دریافت نکرده است.
به گزارش  «لبنان24»، «رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه خبر منتشر شده مبنی بر اینکه کشورش درخواستی را از سوی مصر دریافت کرده تا به «محمد مرسی» رئیس‌جمهور برکنار شده مصر، پناهندگی سیاسی بدهد، را تکذیب کرد.

اردوغان طی یک کنفرانس خبری مشترک با همتای تایلندی‌اش گفت: هیچ اطلاعاتی در دست نیست که نشان دهد، مصر خواستار اعطای پناهندگی سیاسی ترکیه به مرسی شده باشد. ضمن اینکه اخباری در دست است که نشان می‌دهد، منابع آگاه نظامی اعلام کرده‌اند که مرسی پیشنهاد ارتش مبنی بر ترک مصر به یکی از 3 کشور پیشنهادی از جمله ترکیه رد کرده است.

وی در ادامه از کشورهای غربی و اتحادیه اروپا به دلیل مواضع دوگانه‌شان در قبال تحولات مصر، انتقاد کرد و گفت: اتحادیه اروپا با این موضعگیری، خود را نقض کرد زیرا از یکسو اصول دموکراتیک را قبول دارد و از سوی دیگر حاضر به اعتراف این مسئله نیست که تحولات مصر در واقع کودتا علیه دموکراسی بوده است.

اردوغان افزود که اطلاعاتی در دست دارد که نشان می‌دهد، قرار است مرسی در آینده محاکمه شود. وی گفت که چنین اقدامی یک خطای تاریخی است که مصر نباید وارد آن شود.

نخست‌وزیر ترکیه با تاکید بر موضع آنکارا مبنی بر مخالفت با دخالت ارتش مصر در سیاست، گفت که هرچه سریعتر باید در مصر انتخابات دموکراتیک با حضور تمام گروه‌های سیاسی، برگزار شود.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 302187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسعود IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    8 19
    محمد مرسی خوب یا بد منتخب مردم بوده و 52 درصد مردم مصر به او رای دادند. کسی که با انتخابات اومده فقط و فقط باید با انتخابات بره. وگرنه دوران توسل به زور و ارتش و هوچی گری و شعبان بی مخ ها و ... به سر رسیده و من خیلی خوشحالم که می بینم مردم مصر پشت محمد مرسی ایستاه اند. این کودتای کثیف آزمون بزرگی برای دموکراسی در کل خاورمیانه است و انشاالله که با بازگشت مرسی خواست مردم مصر دوباره محقق شده و روسیاهی برای کسانی خواهد ماند که از کودتا حمایت کردند. عربستان و اسرائیل اولین کسانی بودند که از این کودتا حمایت کردند. غرب هم یک بار دیگه دورویی خودش رو نشون داد و نه امریکا و نه اتحادیه اروپا از واژه کودتا استفاده نکردند. تنها کشوری که به صراحات واژه کودتا رو بکار برد و اون رو محکوم کرد دولت ترکیه بود.
    • بی نام IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
      1 0
      وای مرسی بره ترکیه ، ترکیه هم فوران میکنه !!!!!!!!!!!!!!!
    • مریم IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
      0 0
      کسی که از راه دموکراسی رییس جمهور میشه باید دموکراتیک رفتار کنه نه اینکه سعی کنه گروههای دیگه رو حذف کنه
  • بی نام IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    46 12
    تو هم به زودی هم سلولی مرسی میشی
    • م IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
      8 6
      به همین خیال باش
  • حسین A1 ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    6 1
    خطای مرسی این بود که یکی به نعل میزد و یکی به میخ هم میخواست آمریکا رو راضی نگه داره و هم اسلام گراها و هم سلفی های تندرو این اواخر هم که رودر روی ایران هم ایستاده بود و میخواست سوریه را هم از دس بشار و ایران در بیاره غافل از اینکه سرنوشت شیخ قطر در انتظارش بود حالا مونده حماس که دوباره یتیم شده و روی بازگشت به سمت ایران رو هم نداره.