در 8سانحه رانندگی که در کشورمان رخ داد، 13نفر کشته و 23نفر دیگر مصدوم شدند.

سرهنگ رضا سلبی، رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در تشریح مهمترین تصادفات شبانه‌روز گذشته به تصادف یک دستگاه وانت نیسان و تریلر ماک در ساعت شش دیروز شنبه در کیلومتر 74 محور قره‌چمن - تیکمه‌داش در استان آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و به ایسنا گفت: در این حادثه چهار تن جان خود را از دست دادند. بررسی کارشناسان تصادفات نشان داد که علت بروز این حادثه، انحراف به چپ از جانب راننده وانت نیسان بود.
رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا همچنین از تصادف یک دستگاه سواری پراید با یک دستگاه سواری پژو پارس در کیلومتر 3 جاده مهاباد به ارومیه خبر داد و گفت: این تصادف که در ساعت 18:30 روز جمعه رخ داد، موجب کشته‌شدن سه تن و مجروحیت یک تن دیگر شد که کارشناسان پلیس‌راه، علت این تصادف را تجاوز به چپ از جانب راننده سواری پراید اعلام کردند.

واژگونی پراید به علت عدم توجه به جلو
سرهنگ رضا سلبی، رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا به فارس گفت: در ساعت 18:10 دیروز شنبه بر اثر واژگونی یک‌دستگاه سواری پراید در کیلومتر 12 محور دامغان - سمنان در استان سمنان، یک نفر جان خود را از دست دادند و 4 نفر مجروح شدند که علت این حادثه از سوی کارشناسان پلیس راه عدم توجه به جلو از جانب راننده سواری پراید اعلام شده است.
همچنین در ساعت 10:30 دیروز شنبه بر اثر تصادف بین یک‌دستگاه سواری پژو پارس - وانت نیسان و 3 نفر عابر پیاده در کیلومتر 37 جاده چترود به کرمان، 5 نفر مجروح شدند که کارشناسان پلیس راه علت این تصادف را عدم توجه به جلو از جانب راننده سواری پژو پارس اعلام کردند.
در ساعت 21:30 دیروز شنبه بر اثر تصادف بین یک‌دستگاه وانت تویوتا با یک‌دستگاه وانت نیسان در استان سیستان و بلوچستان، 5 نفر مجروح شدند که کارشناسان پلیس راه علت این تصادف را حرکت در خلاف جهت از جانب راننده وانت تویوتا اعلام کردند.
سلبی افزود: با بررسی تصادفات روز گذشته مهمترین علل حوادث عدم توجه به جلو 39 درصد، تخطی از سرعت مطمئنه 15.7 درصد، انحراف به چپ 11 درصد، عدم رعایت حق تقدم 11 درصد و خستگی و خواب آلودگی 9.3 درصد بوده است؛ همچنین 37 درصد از تصادفات مذکور مربوط به واژگونی خودروها و 15 درصد آن نیز مربوط به برخورد با عابرین پیاده بوده است.

2کشته در تصادف پنج خودرو در محور اصفهان - شهرکرد
تصادف پنج خودرو در محور اصفهان - شهرکرد 2کشته و چهار مجروح برجای گذاشت.
سرپرست پلیس راه استان اصفهان به واحد مرکزی خبر گفت: دراین حادثه که ظهر امروز یکشنبه در 10 کیلومتری باغبهادران رخ داد ابتدا یک دستگاه وانت پیکان واژگون شد و پس از آن چهارخودروی خودروی سواری میتسوبیشی ، پژو آردی ، اتوبوس و سواری مزدابه صورت پی در پی به هم برخورد کردند.
سرهنگ انصاری افزود: دراین حادثه راننده میتسوبیشی و سرنشین وانت پیکان در دم جان باختند و راننده وانت و 2 نفر ازسرنشینان میتسوبیشی و سرنشین پژو مجروح شدند.
سرهنگ انصاری علت حادثه را ناتوانی راننده وانت پیکان درکنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه اعلام کرد.

2 کشته در واژگونی پژو
رییس پلیس راه استان اذربایجان غربی به واحد مرکزی خبر گفت : بر اثر این حادثه که امروز یکشنبه در محور سردشت -پیرانشهر روی داد خودروی پژو 405 از جاده خارج و 2 سرنشین آن کشته شدند.
سرهنگ فرمانی علت این حادثه را تخطی راننده از سرعت مطمئنه در سر پیچ و ناتوانایی درکنترل وسیله نقلیه اعلام کرد.

1کشته در سانحه رانندگی محور میناب - سیریک
بر اثر تصادف یک دستگاه پراید با یک نفر شتر در محور میناب به سیریک یک نفر کشته شد.
سرهنگ پاسدار باقریان، فرمانده انتظامی شهرستان سیریک به واحد مرکزی خبر گفت: این تصادف بامداد امروز یکشنبه درمحدوده روستای لبنی بخش بمانی و جاده اصلی محور میناب به سیریک رخ داد. 4سرنشین دیگر این خودرو به شدت زخمی و به بیمارستان حضرت ابوالفضل شهرستان میناب منتقل شدند.
45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 302421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ساغر A1 ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    6 2
    خدایاااااااااا چرا این مردم عبرت نمیگیرن چقدر تصادف؟!!!!
    • بی نام A1 ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      2 6
      باشه. الان بهشون میگم درس عبرت بگیرند !
    • محمد- شین A1 ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
      1 0
      تا وقتی فرهنگ رانندگی و انسانیت پشت فرمون رو یاد نگیریم ، همین آشه و همین کاسه . خدایا به داد ما برس