الازهر: فتوای قرضاوی «قتل به اسم دین» را مباح می‎کند

خبرگزاری اهل‏بیت( ابنا) نوشت:

بزرگترین دانشگاه دینی اهل سنت جهان، با صدور بیانیه ای درباره مفتی ناتو «یوسف القرضاوی»، وی را خودکامه و ماجراجو خواند و فتوای وی در مورد وقایع اخیر مصر را "بسیار اسف‎بار" نامید.

بزرگترین دانشگاه دینی اهل سنت جهان، با صدور بیانیه ای فتوای «یوسف القرضاوی» مفتی ناتو، در مورد سی‎ام ژوئن را بسیار اسف‎بار خواند و اعلام کرد: این نظر کسی است که قتل به اسم دین را مباح می‎کند. الازهر در واکنش به سخنان شیخ قرضاوی مفتی مصری ـ قطری در مورد سی ام ژوئن، تاکید کرد: در فتاوای قرضاوی، خودکامگی، استبداد و ماجراجویی موج می‏زند.

این دانشگاه مصری در پایان خاطرنشان کرد: فتوای قرضاوی فقط بازتاب کننده دیدگاه کسانی (=اخوان المسلمین) است که از آنان حمایت می کند.

قرضاوی ـ که از او به عنوان رهبر معنوی اخوان المسلمین یاد می شود ـ در بیانیه خود روند برکناری «محمد مرسی» رئیس جمهوری معزول مصر در 30 ژوئن گذشته را کودتا دانسته و اظهار داشته بود: تیم کودتا به رهبری «سرتیپ عبدالفتاح السیسی» وزیر دفاع، به کمک افرادی که نماینده ملت مصر نیستند، اقدام به برکناری مرسی کردند.

به دنبال تظاهرات میلیون ها نفر از مردم مصر و به وجود آمدن بن بست سیاسی در آن کشور، عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع مصر در یک جلسه مشترک با شیخ الازهر، رهبر قبطی ها، «محمد البرادعی» به نمایندگی از احزاب مخالف، حزب سلفی نور و چند تن از نمایندگان جوانان انقلابی و جنبش تمرد، با قرائت بیانیه ای محمد مرسی رئیس جمهوری اخوانی آن کشور را برکنار و اداره امور کشور را به رئیس دادگاه قانون اساسی کشور واگذار کرد.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 302901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =