واحد مرکزی خبر

افشای جاسوسی امریکا از کشورهای آمریکای لاتین ، خشم سران این منطقه را برانگیخته و هر یک جداگانه اقدامات غیرقانونی امریکا را محکوم کردند.
برزیل بزرگترین قدرت امریکای لاتین و ششمین اقتصاد جهان به جاسوسی امریکا بشدت واکنش نشان داد و رئیس جمهور این جاسوسی را محکوم کرد.
انتونیو پاتریوتا وزیر امورخارجه برزیل می گوید ما سفیر امریکا را احضار کردیم تا در مورد این جاسوسی به ما توضیح دهد. علاوه بر این یادداشت اعتراض امیز هم توسط سفیرمان در واشنگتن به امریکا دادیم و حالا منتظر پاسخ رسمی دولت امریکا هستیم. 
پلیس فدرال و آژانس ملی مخابرات برزیل هم تحقیقات گسترده ای خصوصا در زمینه همکاری احتمالی شرکت های مخابراتی برزیل با برنامه جاسوسی آمریکا را اغاز کردند.
کنگره برزیل هم تحقیقات مستقلی را اغاز کرده و حتی برخی نمایندگان از دولت خواستند در اعتراض به جاسوسی امریکا سفر رسمی رئیس جمهور برزیل به آمریکا را لغو کند. جاسوسی امریکا حتی باعث ترس و نگرانی گسترده مردم برزیل شده است.
بر اساس اطلاعات فاش شده ، امریکا طی چند دهه به طور گسترده تمامی ارتباطات الکترونیکی منطقه را ضبط کرده و حتی به رایانه های بخش دولتی، شرکت های خصوصی و مردم کشورهای امریکای لاتین نفوذ کرده و از ان جاسوسی می کند.

 4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 303023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    7 3
    دم اسنودن گرم. خوب آمریکا رو رسوا کرد. شاید این ماجرا خوب باشه واسه ما و کشورهای اروپایی کمی از سیاست های امریکا فاصله بگیرن.