خبرگزاری تسنیم:

 منابع مصری از دستگیری ۶ نفر از اعضای وابسته به گروه اخوان المسلمین در حال نصب پوستر در منطقه ای در قاهره و نیز ادامه رایزنی های نخست وزیر موقت این کشور خبر دادند.
 به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه الیوم السابع، حازم الببلاوی نخست وزیر موقت مصر به رایزنی های خود برای تشکیل کابینه جدید و ادای سوگند آن در پایان هفته جاری در مقابل عدلی منصور ادامه می دهد.
این در حالی است که منابع مصری از حذف نجوی خلیل وزیر بیمه و امور اجتماعی از کابینه جدید حازم الببلاوی خبر دادند.
از سوی دیگر پایگاه الاهرام از روان شدن آمد و شد در خیابان رامسس قاهره پس از ترک این خیابان از سوی طرفداران محمد مرسی خبر دادند.
این درحالی است که میدان التحریر صبح امروز شاهد آرامش نسبی بود و تحصن کنندگان به چادرهای خود رفتند و برخی نیز در حال تمیز کردن میدان از زباله هستند.
از سوی دیگر منابع مصری اعلا کردند: نیروهای امنیتی در قاهره ضمن بازداشت 6 نفر از اعضای وابسته به گروه اخوان المسلمین مقادیر گلوله، بمب دست ساز و پوسترهای مربوط به کشتار مقابل گارد ریاست جمهوری از آنها کشف و ضبط کردند.
این منابع افزودند: سروان احمد محمد از افسران پلیس شهرک نصر در خیابان رامسس در زیر پل ششم اکتبر متوجه افرادی شد که در حال نصب پوسترهایی بر پایه پل بودند و هنگام مشاهده نیروهای امنیتی این افراد با خودرویی فرار کردند.
منابع فوق بیان کردند: نیروهای امنیتی به تعقیب آنها پرداختند و موفق به دستگیری محمد.ع47 ساله کارمند شرکت برق، محمود .م20 ساله دانشجو دندانپزشکی دانشگاه الازهر، عبدالحلیم.ا.ح 26 ساله دانشجو، اسلام .آ.غ27 ساله لیسانس ادبیات، معاذ.ب.م 25 ساله دانشجوی دانشگاه عین شمس و احمد.ع.ع نوزده ساله دانشجوی دانشکده مهندسی دانشگاه الازهر شدند.
این منابع افزودند: در هنگام بازرسی خودروها در داخل آنها مقادیری گلوله، بمب دست ساز،دستکش های حرارتی،کلاه خود و پوسترهایی که بر روی آنها نوشته شده بود: شهدای کشتار گارد ریاست جمهوری، خیانت و کودتای نظامی نه.
منابع فوق بیان کردند: پس از بازجویی های به عمل آمده از آنها مشخص سد که همگی آنها وابسته به گروه اخوان المسلمین هستند و آنها در مسیر رفتن به میدان رابعه العدویه بوده اند.این افراد به دادستانی فرستاده شدند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 303283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =