ایسنا نوشت:

دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران با تکذیب اخبار منتشر شده در زمینه تعلیق فعالیت‌های شرکت فرانسوی رنو در ایران از عزم این شرکت برای ادامه حضور در بازار ایران خبر داد.

ساسان قربانی اظهار کرد: برخلاف‌ برخی اخبار منتشر شده، رنو فعالیت‌های خود در ایران را تعلیق نکرده بلکه خواستار توجه به مشکلات پیش روی صنعت خودرو برای ادامه فعالیت در ایران شده است.

وی با بیان این‌که جدیدترین تحریمی که از طرف آمریکا وضع شد محدودیت‌های صنعت خودرو را افزایش داده است، خاطرنشان کرد: رنو در نامه‌ای به قطعه‌سازان داخلی پیشنهاد کرده که میزان تولید تندر 90 و مگان به‌گونه‌ای مدیریت شود که تولید این محصولات در ایران استمرار یابد.

دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران ادامه داد:‌ در شرایطی که تولید در دو گروه خودروسازی کشور تا حد زیادی کاهش یافته، رنو نیز در نامه‌ای به قطعه‌سازان خواستار کاهش تولید محصولات تحت برند خود شده است زیرا با توجه به میزان موجودی قطعات در شرکت‌های خودروساز داخلی حفظ سطح تولید به میزان گذشته ممکن نیست.

وی با بیان این‌که رنو برخی از قطعات خودروهای تولیدی را از خارج کشور وارد می‌کند، تصریح کرد: تحریم‌های بین‌المللی و همچنین برخی مشکلات مالی موجب شده که پرداخت مطالبات شرکت رنو طولانی شود که این موضوع تاثیرات نامطلوبی بر روند واردات قطعات داشته است.

قربانی ادامه داد:‌ کاهش تولید تنها منحصر به محصولات تحت برند رنو (تندر 90 و مگان) نبوده و تولید سایر خودروهای داخلی در دو گروه بزرگ خودروسازی کشور نیز تحت تاثیر شرایط فعلی در حد قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است.

وی افزود: با این حال تفاوت رنو با خودروسازان داخلی این است که در نامه‌ای به قطعه‌سازان طرف قرارداد، شرایط فعلی و دلایل کاهش تولید را به روشنی تشریح کرده و خواستار تشدید فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی برای رفع مشکل شده است. بنابراین برخلاف اخبار منتشر شده رنو در نامه خود حرفی از تعلیق فعالیت‌ها در ایران نزده است.

دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران با بیان اینکه رنو همچنان مصمم به ادامه فعالیت‌ها در ایران است، خاطرنشان کرد: به دلیل تحریم اخیر آمریکا و مشکلات نقل و انتقال پول و به ویژه تحریم کشتیرانی، شرایط برای واردات قطعات به ایران دشوار شده است. با این حال رنو از معدود شرکت‌هایی است که با وجود تمام این مشکلات اعلام کرده که علاقه‌مند به بازار ایران بوده و نمی‌خواهد این کشور را ترک کند.

3939

کد خبر 303284

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    3 2
    بعد از تحریم ها باید حواسمان باشد با چه برندی کار کنیم. امیدوارم برند پژو به صورت کامل از ایران برود که هرچه می کشیم از همکاری با این شرکته.
  • رضا SE ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    1 2
    دوستان ما کسانی هستند که در زمان مشکلات در کنارمان باشند و اینکه « تا پول داری رفیقتم قربون بنده کیفتم» را همه ما میدانیم.
    • سامان A1 ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
      0 0
      رنو نزدیک یکسال است بدون دریافت پول به ایرانخودرو و پارس خودرو قطعه میدهد. کاری که حتی قطعه سازان داخلی نمیکنند و به محض افزایش طلب ارسال قطعه را قطع میکنند. الان بدهی سربه فلک کشیده و رنو دیگر توان تامین ندارد.البته مشکل از صنعت است و نه خودروساروسازان. مشکل از سیاست های غلط 8 ساله است که صنعت کشور را نابود کرد و همه را به خاک سیاه نشاند. من فکر نمیکنم کسی بتونه این افتضاح را ظرف 8 تا 10 سال جمع کنه. اعتماد جهانی از دست رفته ، صنعت ویران و مدیران نالایق و بی کفایت کشور و مردم را نابود کردنند و حالا پس از 8 سال خود و آقازاده ها با پولهای باد آورده مهاجرت میکنند. حسن می ماند و حوضش

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین