فارس نوشت:

 

رئیس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده گفت: ثبت نام پزشکان خانواده در تهران حدود ۱.۵ماه طول می کشد سپس مردم به مدت ۳ ماه فرصت دارند، پزشک خانواده خود را انتخاب کنند. از آبان نیز نظام ارجاع اجرایی شده و مردم دیگر امکان مراجعه مستقیم به پزشک متخصص را نخواهند داشت

 

مسعود صالحی افزود: اجرای برنامه پزشک خانواده در تهران فعلاً در مرحله ثبت نام پزشکان است،تاکنون 2900 پزشک ثبت نام کرده‌اند و برای اجرای این برنامه در تهران حداقل به 7 هزار نفر پزشک خانواده نیاز داریم.

وی گفت: مرحله ثبت نام پزشکان در تهران حداقل به یکماه زمان نیاز دارد چون تجربه اجرای این مرحله در استان فارس و مازندران نیز حداقل یکماه طول کشید، البته تهران شهر بزرگتری است و حتماً به زمان بیشتری نیاز دارد و با توجه به ماه رمضان نیز احتمالاً به زمان بیشتری نیاز داریم.

رئیس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده وزارت بهداشت افزود: پزشکان متخصص نیز علاوه بر پزشکان عمومی می‌توانند برای ارائه خدمات پزشک خانواده ثبت نام کنند. مثلاً یک پزشک متخصص زنان یا اطفال یا حتی یک جراح که به علت نقص بدن نمی‌تواند جراحی کند نیز می‌تواند به عنوان پزشک خانواده ثبت نام و فعالیت کند.

صالحی ادامه داد:‌ برآورد فعلی ما نیاز تهران به حدود 7 هزار تا 7500 پزشک خانواده است اما چون ممکن است برخی پزشکان به علل مختلف از جمله خانه داری یا کار در اداره به صورت نیمه وقت وارد این طرح می‌شوند، و جمعیت کمتری بین 500 تا هزار نفر را پوشش خواهند داد در مجموع به تعداد پزشکان خانواده بیشتری برای پوشش کل تهران نیاز داریم.

وی گفت:‌ از زمانی که تعداد پزشکان ثبت نام شده در تهران به حدود 3 تا 4 هزار نفر برسند کار ثبت نام مردم و انتخاب پزشک خانواده آنها نیز شروع می‌شود که این مرحله احتمالاً از اوایل شهریور شروع می‌شود.

صالحی افزود: مردم برای انتخاب پزشک خانواده خود چند روش دارند، یکی اینکه پزشکان خانواده بالای مطب خود تابلو یا پارچه‌ای نصب می‌کند که مشخص مشود، دوم با مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستانهای هر منطقه اسامی پزشکان خانواده به اطلاع مردم می‌رسد.

رئیس ستاد اجرایی پزشک خانواده در وزارت بهداشت ادامه داد: بعد از آن طی یک مهلت 3 ماهه مردم مهلت دارند پزشک خانواده خود را انتخاب کنند و ویزیت پایه برای آنها انجام شود، در این مدت همچنان پرداختی به پزشکان در تهران به شیوه فعلی یعنی (فی فور سرویس) یا پرداخت به ازای کندن برگه های دفترچه بیمه آ‌نها انجام می‌شود و از حدود 3 ماه بعد از آن شیوه پرداخت به روش جدید سرانه ای تغییر می‌کند.

وی گفت: در این مدت3 ماهه پرداخت بیمه‌ها به همین شیوه فعلی و احتمالاً با تأخیرهای معمول ادامه خواهد یافت و بعد از آن با تغییر شیوه سرانه‌ای به کلی روش پرداخت عوض می‌شود البته همزمان با استفاده از اعتبار 2 هزار میلیارد تومانی پزشک خانواده که در اختیار وزارت بهداشت است هزینه ویزیت پایه هر نفر که 3 هزار تومان است از طریق وزارت بهداشت به پزشکان خانواده پرداخت می شود.

صالحی ادامه داد: بعد از طی این مدت یعنی از اوایل آبان نظام ارجاع نیز در تهران عملیاتی می‌شود و از ان پس دیگر مراجعه مستقیم مردم به پزشک متخصص ممنوع می‌شود و فقط از طریق پزشک خانواده میسر خواهد بود. در غیر این بیمه‌ها هیچ پوششی نخواهند داد و کل هزینه درمان به عهده بیمار و به صورت آزاد می‌شود.

45301

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 303446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 72
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    321 8
    واقعا طرحي مزخرفتر از اين وجود نداشته و نخواهد داشت!!!! وقتي خودم تشخيص مي دهم كه پايم شكسته و نياز به ارتوپد دارم اول بايد به پزشك عمومي مراجعه كنم بعد ايشان بفرمايند كه من نزد ارتوپد بروم. خدايا صبر مان بده.
    • بی نام IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
      81 3
      نترس حاج حسن مياد درستش ميكنه
    • بی نام IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
      118 1
      مگه اینجا شورویه که همه چی زوریه،آقا مستقیم مییخوام برم پیش پزشک متخصص،این طوری ممکنه وقت از دست بره و کسی دچار مشکل بشه و به دلیل دیر کرد نتوان طرف را درمان کرد
    • بی نام A1 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
      23 85
      اتفاقا تا جایی که من میدونم تو اکثر کشورهای اروپایی همچین سیستمی پیاده میشه که خوبم جواب میده ، شکستگی پا و مشکلاتی از این قبیل هم موارد اورژانسی محسوب میشه که باید به بیمارستان مراجعه کنید
    • بی نام IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
      67 0
      معلوم نيست آبانماه اين آقا كجا باشه. نگران نباشين
    • البرت داداشیان IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
      25 38
      در همه کشورهای پیشرفته همینطور است. من سالها در اروپا زندگی کرده ام. نگران نباشید چون درست اطلاع رسانی نشده نگرانی بوجود اورده است.خیلی از ناراحتی ها شاید با مراجعه به پزشک عمومی و یا دادن یک ازمایش ساده قابل حل باشه و نیازی به هزینه های اضافی در مراجعه به متخصص یا فوق تخصص ندارید.در کل اینطرح به سود مردم است.
    • بی نام AU ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
      16 1
      نه عزیز اونجوری باید بری اورژانس .
    • بی نام IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
      54 6
      از بس صدامون در نیومده هر بلایی سرمون میارن همین فردا پس فرداست که واسه اب خوردنم باید از اقایون اجازه بگیریم من دکترمو خودم انتخاب میکنم به هیچ احدی هم ربط نداره.
    • رضا ( موج مکزیکی ) A1 ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
      48 3
      با همه چیز مردم کار دارن !! یه روز بنزین , یه روز کارت سوخت , یه روز گواهینامه هوشمند, یه روز تعویض کارت پایان خدمت , یه روز تعویض همه هوشمند ها , یه روز تعویض هوشمند کارت ملی , یه روز شستشوی اموات به صورت هوشمند !! جالب اینجاس که واسه همش هم باید مبلغی رو بسرفی !! دکون وا کردن خدا وکیلی . بچه ها پرچم رو نگه دارید کمر درد گرفتم !!
    • پاسخ به البرت IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
      16 0
      دوستان ما منكر اين نيستيم كه اين طرح در كشورهاي اروپايي اجرا ميشه ولي اين كجا و كجا؟! تجربه ثابت كرده كه طرحهاي اونا رو ناقص و سليقه اي اجرا ميكنن مث قضيه بنزين،ميگن بنزين همه جاي دنيا آزاده و براش سوبسيد پرداخت نميشه ولي نميگن تو همون كشورها مردم بهترين ماشينهارو سوار ميشن با كمترين قيمت،ماليات هم همينطور،كلا همه چي اينجا فرق داره!!
    • بی نام A1 ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
      11 0
      دوستان صخبت از اورژانس و پزشکان عمومی اروپا میکنن و میفرمایند جای نگرانی نیست !! آیا شما تا به حال گذرتون به اورژانسها و برخی پزشکان بسیار مطلع عمومی افتاده است ؟! ... آیا ؟؟
  • بی نام IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    150 8
    وقت و هزينه ملت بي جهت گرفته نميشه؟ البته در اين ميان كلي به نفع پزشكان عمومي عمل ميشه!
  • بی نام A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    64 3
    یعنی دوبار پول دکتر بدیم؟؟؟؟؟
    • بی نام IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
      9 0
      احسنت مشکل همین بود اگه پول دکتر عمومی ندی همون پول رو دکتر متخصص بابت عدم مراجعه به دکتر عمومی جریمه ات میکنه!!!! تازه یه مورد دیگه:دکتر های عمومی هم میتونن به عنوان منشی دکتر متخصص استخدام بشن!!
  • بی نام A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    64 2
    من فوق تخصص خون و انكولوژي و متخصص داخلي هستم اما با اين سيستم اگر براي پدر خودم دارو بنويسم بيمه پوشش نميده! بيمه ها با اين كار به سود بيشتري ميرسند چون مردم از نظام ارجاع ناكارامد خيري نميبينند
    • حقیقت گو A1 ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
      10 0
      دکتر جان من هم همکارتان هستم و با این طرح کار کردم به پزشکان عمومی هم اجازه ارجاع دادن نامحدود بیماران به متخصص داده نشده واگر بیش از درصدی ارجاع داشته باشند از حقوقشان کم میشود لذا مردم مرتب با پزشک عمومی سر این مورد دعوا دارند چرا که سقف ارجاع پزشک در ان ماه پر شده ولی مریض هنوز وجود دارد
  • بی نام IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    34 0
    یعنی چی که پزشکان خانواده ثبت نام کنند و یعنی چی که متخصصین به عنوان پزشک خانواده فعالیت کنند؟ هدف از طرحتان چیست؟ قرار است هر پزشکی سرجای خودش کار کند؟ چرا متخصصین باید به جای پزشکان عمومی کار کنند؟ اصلا پزشک خانواده کیست؟ تعریف درستی ندارید و بیخود طرح می دهید . اهدافتان هم مشخص نیست. البته من خیلی موافقم که مردم سرخود مراجعه به متخصص نداشته باشند ولی این کار با دستور نمی شود. هر فرد حق دارد که پزشک خود را انتخاب کند. به رانت احتمالی بین بعضی پزشکان خانواده و متخصص فکر کرده اید؟ طرحتان خیلی خام است.
  • ابوذر A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    43 1
    ما كه توي شيراز اصلاً راضي نيستيم از اين طرح الزاماً بايد صبح به پزشك خانواده مراجعه كرد و ميانگين مراجعه هم سه بار در سال براي هر نفر است. متأسفانه اينها مطالبي است كه علناً بيان نميشود اما به هنگام مراجعه به پزشك خانواده اين موضوعات عيان ميشود. اميدوارم با توجه به تافته جدا بافته بودن تهرانيها و خريدار داشتن حرفهايشان اين طرح متوقف شده و با مطالعه بيشتر اجرا شود.
  • بی نام IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    46 3
    مشخصا اهداف این طرح چیه؟؟ اگه پزشک خانواده ما از اون پزشکهای بیسواد بود باید چه کنیم؟
    • بی نام IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
      10 0
      اونوقت از شانس بدمون باید خانوادگی بمیریم ولی حال میده هااا. بابا یارو زنش داره میزاد اونوقت اول باید بره پیش پزشک خانواده تا ایشون تشخیص بدن که این خانم در حال زایش هستند یا خیر؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    51 3
    یعنی اگر مستقیم بریم پزشک متخصص جرم است و زندانیمان می کنند؟
  • بی نام IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    21 3
    فلسفه پزشک داخلی برای همین است که مردم در بیماریهای مجهول پیش متخصص راهنمایی شوند و در بیماریهای مشخص هم که خودشون می دانند پیش کی بروند. این وسط عمومیها چی می گن؟
  • مهرزاد A1 ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    24 4
    خدا وکیلی چقدر برا این طرح قرون وسطایی هزینه کردین.
  • بی نام A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    7 37
    قابل توجه دوستان منتقد، این سیستم الان داره در کشورهایی چون کانادا و هلند اجرا میشه
    • امیر IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
      49 3
      خب در کانادا اجرا شه به ما چه ربطی داره. ما این جا زندگی میکنیم با گرفتاری ها وبیچارگی های خودمون این طرح هم یک گرفتاری دیگر روی بقیه مشکلات درمانی و هزینه های سرسام اور درمان وکمبود دارو اضافه می کنه. راستی چرا همیشه از اروپا وکانادا مالیات دادنشون وقیمت بنزین و حالا هم این طرح اشتغالزائی برای پزشکان بیکار به ما نشون داده میشه . چرا ما سهمی از قسمت های بهتر وجذاب ترش نداریم؟
    • بی نام IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
      14 0
      توی خیلی از کشورها پیاده می شه اما این طرح زیر ساخت می خواد که بیمه همگانی و بیمارستانهای مجهز با اورزانس مجانی تعدادی از پیش شرط ها هستند. اینها در ایران فراهم نیست.
  • بی نام A1 ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    37 2
    طرحی بسیار مزخرف و غیر عملیست!!!
  • بی نام IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    27 3
    اگه شماره عينكم را ميخواستم عوض كنم اول برم به پژشك عمومي بگم آقا احازه مي خوام برم چشم پژشك واقعا خدا صبر دهد
  • بی نام IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    4 32
    این سیستم تو فرانسه هم اجرا شده و خوبه
    • بی نام IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
      37 2
      جناب! جنابان! شما لطفا اینجا رو با فرانسه و کانادا و ... مقایسه نکنید. اونجاها حق و حقوقشون کاملا رعایت میشه. اونجا قانون حرف اول رو میزنه. اینجا چی؟! طرف میزنه میکشه با هزار رابطه و زیرمیزی و .... انگار نه انگار که چی کار کرده. از همه چی قصر در میرن. کی به داد مریض بدبخت میرسه وقتی کار از کار گذشت زمان درمان از دست رفت کی پاسخگو هست؟! کی جواب این درد کشیده ها رو میده؟! ها....
  • بی نام IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    34 3
    شما خوبین! تو این دوره زمونه که باید پیش ده تا پزشک متخصص بری تا یکی تشخیص درست بده لابد حالا واسه هر بارش هم باید یه پزشک عمومی بریم و یه دوره آنتی‌بیوتیک بزنیم به بدن! خلاصه دکتر برو دکتر می‌شه ماجرا.
  • بی نام IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    21 2
    فقط یک نفر توضیح بده هدف از اجرای این طرح در تهران چی میتونه باشه ؟ من بخاطر شغلم در جریان هستم که حتی بسیاری از پزشکان متخصص در تهران به علت انباشته شدن پزشکان بیمار ندارندو این طرح هم فقط گامی دیگر جهت عدم سرویس دهی بیمه ها در قبال دریافت حق بیمه ها ازمردم است چه دلیلی دارد در تهران اب این انبوه پزشکان که حتی به علت کثرت مجوز مطب صادر نمی شود چنین طرحی اجرا شود
  • بی نام A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    17 0
    اینم از اون طرحهای بدون فکر هست که بعد از خرج کلی پول و ایجاد هزینه واسه مردم بدبخت به به درد نخور بودن اون پی می برن مثل همیشه. مردم هم که موش آزمایشگاهی
  • بی نام IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    21 2
    پزشک خانواده من شهرستانه و من الان تهرانم من اخه هربار مریض شدم اون ادم رو از کجای باید پیدا کنم؟ اصلا من خونم رو تغییر دادم از شرق رفتم غرب...پزشک من مثلا شرق بوده..هربار باید اینهمه هزینه کنم بیام پیشش که چی بشه؟ من به عنوان یک نفر مستقیم میرم پیش اون دکتر اینقدر داد و بیداد میکنم تا برم تو....پول بیشترم خواست بهش میدم...دیوانه نیستم وقت خودمو هدر بدم اول برم پیش پزشک عمومی بعد برم پیش دکتری که میدونم از اول باید برم پزشک عمومی ما ادعای سواد داره! اشتباه تجویز میکنه بعد میگه دلیلی نداره بری پیش متخصص....بعد که یه بلا سرمون اومد فقط میگه ببخشید اشتباه شد...اون موقع جوابشو کی میده؟
  • حمید IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    23 4
    مثل پپسی کولا پزشک عمومی بیکار تولید و روانه بازار شده حالا مردم بدبخت باید برای پر کردن جیب اینها و اشتغال زایی برایشان هزینه بدهند
    • پزشک عمومی IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
      32 0
      دوست عزیز من پزشک عمومی ام و با این طرح موافق نیستم .با این طرح مطالبات ما را بیمه ها نمیدهند .همین الان دولت و بیمه ها به ما بدهکارند. ما بیکار نیستیم و تمامی اورژانسها و مناطق پر خطر و استرس پزشکی کشور را پوشش میدهیم .البته شما گناهکار نیستید و بیان شما بعلت اطلا عات غلط رسانه هاست .
  • بی نام IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    16 0
    هزینه دوباره روی گردن مردم ! از خودتون طرح در ور کنید؟
  • بی نام A1 ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    35 0
    ببخشید مجوز نفس کشیدن از کی صادر میشه؟ چیز دیگه ای نمونده که بخواین مردم رو ازش ممنوع کنید؟
  • بی نام IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    15 4
    پزشک متخصص این دور زمینه چیزی بلد نیست جه برسه عمومی این تصمیمات را کی میگیره؟ این با جون مردم بازی کردنه به خدا به کسی چه ربطی داره کی می خواد برود پیش پزشک عمومی کی می خواد برود پیش متخصص توروخدا اول عواقب را بررسی کنید بهد اجراااااااااااااااااااااااااا کنید
  • بی نام A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    17 4
    خیلی به شعور مردم توهین میشه هرکسی خودش میدونه کدوم متخصص بهتره ؟ حالا مجبوریم بریم پیش متخصصی که دوست پزشک خانواده باشه!!!!!!!
  • احسان IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    23 0
    هزینه ویزیت پایه 3000 تومان؟ استثمار لغت پرکاربردی شده. پزشکان را به زور مجبور می کنند که به جزئیات مشکل دار این طرح( که کلیات خوبی دارد) تن بدهند. تعرفه "دولتی" ویزیت 5300 تومان است آن وقت چطور ویزیت پایه که قاعدتاً کامل تر است و بیشتر طول می کشد 3000؟ کجای دنیا یا حتی کجای کشور دیدید که قیمت کالا یا خدمات را خریدار (در این مورد بیمه ها) تعیین کند؟ یا اتحادیه ها تعیین می کنند یا خود ارائه دهندگان و یا نهاد ثالث بی طرف. اینها شاهکار مجلس هفتم است که قدیمی ترین و بزرگترین اتحادیه صنفی کشور را به نهادی تشریفاتی و مشورتی تبدیل کرد. هم مردم ناراضی هم پزشکان، هم بیمارستانها و مراکز دولتی، این وسط فقط سازمانهای بیمه راضی اند. درج نظر نشانه بی طرفی شماست. :-)
  • بی نام IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    22 2
    آخه یعنی چی اینم شد طرح؟! که به زور دارین تو کت ملت فرو می کنین!!!! خدایا از دست اینا به کجا فرار کنیم وقتی طرف ببینه مثلا مشکل معده داره باید اول بره پزشک عمومی که ایشون دستور بدن بره پیش متخصص مگه آدم خودش عقل نداره صلاح خودشو نمیدونه یکی دیگه باید براش نسخه بپیچه؟؟؟!!!! جل الخالق شما هم با این طرح های عجق وجقتون.
    • بی نام IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
      21 1
      آقا پدر من براش مشکل قلبی پیش اومد تو شهرستان بردیمش دکتر یه پلاستیک پر قرص و دارو... داد. روز به روز حالش بدتر شد. بهبودی حاصل نشد آوردیمش تهران دکتر متخصص دید نوار قلب گرفت داروهاشو نگاه کرد گفت اینارو کی بهش داده اون اسم خودشو پزشک گذاشته؟ اینا اصلا به درد این نمیخوره. یک ماه دیگه ادامه میداد حتما می مرد.الهی... خدا به ما رحم کرد. حالا شما بیا پیدا کن تخم مرغ دزد را. این هم پزشکان .... ما . چه شود آینده ما خدا داند...
  • بی نام IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    12 3
    خدايا صبر مان بده.
  • بی نام A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    17 5
    يعني چي نبايد مستقيم رفت اكثر پزشك هاي عمومي كه اسمش هم روشه تخصص ندارن و تشخيص درست و حسابي !!! آخه تا كي بايد آقايون رو اين ملت تجربه كسب كنن تا بتونن اداره مملكت رو ياد بگيرن
  • کاوه A1 ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    14 0
    جناب بی نام 90 درصد پزشکان عمومی حاضر نیستند وارد این طرح بشوند و از نظر مالی وقت و هزینه ضرر می کنند .
  • بی نام A1 ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    4 4
    مثلا این متخصصای جدید چی می دونند که پزشکهای عمومی بدونند .
  • بی نام IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    26 4
    این چه طرح مسخره ای است مردم دلشان میخواهد به هردکتری که خواستند مراجعه کنند دولت جدید باید وزارت بهداشت و طراحان این طرحهای کمونیستی را پاکسازی و اخراج کند .
  • مجيد A1 ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    6 1
    اره ديگه وضع مردم اون قدر خوب شده كه با اين هزينه هاي سرسام آور بجاي يك بار بايد دوبار پول ويزيت بدهند. نه كه خيلي نهادهاي ناظر و كنترل گر خوبي داريم واسه همين طرحي دادن كه خودشون هم ندونن چكار ميخان بكنن. خيلي مسخره است. شايد هم خواستند يه اعتباري به پزشكي عمومي بدن تا بنده خداها مهاجرت نكنند و به كار اميدوار باشن. تازه ترافيك و نوبت بندي پزشك خانواده جالب خواهد بود. الان حق انتخاب داريم و هرجا كه دلمون خواست ميريم ولي اونوقت بايد محدود به زمان ومكان خاص باشيم. از كرامات شيخ ما اينست.... خربزه خورد و گفت شيرين است.... مثلا من انگشت دستم درد كنه بايد پزشك عمومي بهم بگه برم پيش ارتوپد؟
  • babak AU ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    2 26
    این طرح در حال حاضر در کانادا ، استرالیا ، بریتانیا ، نوزلند داره اجرا میشود .
    • بهنام IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
      19 0
      اخه اين شد دليل كه فلان جا انجام ميشه.تو180تا كشورم انجام نميشه.تازه مگه همه ساختارهاي ما شبيه اوناس؟سوما اونجا هزينه ها پاي دولته ولي وقتي كسي خودش هزينه ميكنه به خودش مربوطه كجا ميره چهارمادولت بهتر است فكري به حال كمبود دارو كمبود پرستار واستاندارد بيمارستانها بكنه
    • امیر IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
      12 0
      سیستم خدمات بهداشتي اونا کلآ فرق داره. این طرح اصلآ با شیوه خدمات درمانی اونها قابل مقایسه نیست. وقتی نمیدونی الکی ننویس خدمات درمانی نوزلند بر اساس ویزیت پرستاری در منزل انجام میشه که طرح موفق و کم هزینه برای مردمشونه
  • بی نام A1 ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    6 1
    حالا خیلی هزینه درمان رو دولت و بیمه ها پرداخت می کردن واسه مردم تعیین تکلیف هم میکنن! تا جایی که من یادمه خودشون گفتن که 70% هزینه ها رو خود مردم پرداخت میکنن پس خود مردم هم تشخیص میدن که نیازی به دوبار پرداخت پول ویزیت ندارن، در ضمن گمون نمیکنم اکثر پزشکای عمومی جنبه این طرح داشته باشن و خودشون سعی میکنن همه بیمارا رو نسخه بدن به این ترتیب "بیمار" مساوی با "موش آزمایشگاهی" البته الانم هم وضع بیمارا خیلی بهتر نیست 25 تومن پول ویزیت ظرف 30 ثانیه میخوان از مطب بیرونت کنن
  • بی نام A1 ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    7 4
    اصولاً چنین طرحی در تمام کشورهایی که نظام سلامت شان بر پایه تامین مالی دولتی است، اجرا می شود و این اعتراض ها ی خوانندگان بی مورد است. اما این طرح در این کشورها با مطالعه اجرا شده نه اینکه چون آقای طریقت یک ماه دیگه کنار میره، می خواد کلید طرح رو بزنه و تو کارنامه اش بیاره و فردا بگه ما این طرح را در تهران شروع کردیم. این طرح در شهرهای کوچک بیاد اجرا بشه، مشکلاتش مشخص و برطرف شه و در تهران هم در مرحله آخر.
    • امید A1 ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
      9 0
      اگر دولت تمام هزینه درمان را در ازای حق بیمه مشخصی پوشش می داد حرف شما درست بود. اما فعلا که سهم بیشتری از هزینه به عهده بیمار است. در ضمن کاش آمار و ارقامی از نسبت هزینه درمان به درآمد سرانه و همچنین میزان کیفیت و رضایت از خدمات گزارش می شد تا مقایسه بهتری صورت می گرفت
  • بی نام IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    11 1
    اوني كه ميخواد زايمان كنه!!!!!
  • بی نام IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    32 0
    در کشورهایی که دوستان نام بردند مراجعه به دکتر رایگان!!!!!!!
  • بی نام A1 ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    8 0
    فقط در یک صورت جواب می ده این که پول ویزیت دکترهای عمومی رایگان پول ویزیت متخصص ها کم پول ویزیت فوق تخصص ها متناسب باشه وگرنه مردم مگه بیکارند چند بار پول بدهند یک راست می رن سراغ اونی که دردشون رو می فهمه اون پول اضافی رو هم به همان متخصص یا فوق تخصص می دن به علاوه این کار باعث خیلی زد و بندهای پزشکی می شه که بیخودی مردم را به عنوان حلقه تکمیل کننده این مسئله می کنند
  • راد A1 ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    7 0
    آقا اصلا مراجعه به پزشک متخصص تا زمان رسیدن ملک الموت ممنوعه!!
  • رضا A1 ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    4 2
    همانطور که یکی از کاربران اشاره کردن این طرح؛ طرحیه که در کشورهای اروپایی پیاده سازی شده و بسیار سودمنده. کمی بیشتر فکر کنید و پیش قضاوت نکنید. اما دو نکته ضروری وجود داره. اول اینکه در اغلب کشورهای اروپایی مراجعه و ویزیت پزشک عمومی رایگانه. ویزیت پزشک بصورت اینترنتی و حضوری و بسیار راحت امکانپذیره و اصلاً درسرهای ایران رو نداره. ضمناً شما برای رویت پزشک متخصص اصلاً هزینه ای پرداخت نمی کنید. تا آنجا که من میدونم و چند تا آزمایش دادم؛ آزمایشات هم رایگان بوده. دوم اینکه شما می تونید پزشک متخصص رو هر زمان ببینید اما درآنصورت باید از بیمه خصوصی استفاده کنید. همه فرآیند دولتی از حق بیمه ثابت ماهانه شما که مبلغ زیادی هم نیست کسر بشه و شما فقط درصدی از مبلغ دارو رو میدید.
  • بی نام IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    4 12
    لطفا دوستانی که اطلاعاتی از اصول سیستمهای بهداشت و درمان ندارند بیخودی نظر ندهند. طرح بسیار خوبیه و سالهاست در پیشرفته و مرفه ترین کشورهای دنیا در حال انجامه. میتونید از آشنایانی که در خارج از کشور دارید سوال کنید. ما هم باید شروع کنیم. هرچند برخی از دوستان مرتجع بخوان بر طبق امیال ماقبل تارخ خودشون عمل کنند. آفرین بر وزارت بهداشت البته فقط در این زمینه میگم.
  • وطنم IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    6 1
    بالاخره باید یارانه هارو از یه جاهای بگیرن از ما دیگه نفس کشیدنم پولی شوده.مثلا اگه زنت خواست زایمان کنه شب رفتی میگن برو فردا بیا دکتر عمومی ببینه گفت بله باید زایمان بشه بعد میری پیشه دکتر متخصص یه پولم اونجا میدی بعد اگر زنه با بچه زنده بود میگن بره اتاق عمل اگرم مردن میگن 1کلمه متاسفم
  • محمد رضا اکبری A1 ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    9 2
    من یک بیمار صعب العلاج با سابقه جراحی قلب و همچنین انژیو پلاستی با استنت دارویی و همچنین بیمار خاص کلستومی هستم حلا من برم پیش دکتر عمومی بگم چند منه؟؟؟؟؟!!!!! دوسال پیش یک پزشک عمومی در اسلامشهر حتی با مراجعات مکرر نفهمید بیماریم چیست. و حالا من کلستومی شدم ..اقایان بس کنید این طرح های غیر کارشناسی را جمع کنید. به جای ان پزشکان عمومی را با سواد تر و مسئول تر کنید.من بیمار خاص و صعبالعلاج از همه شما نزد خداوند شکایت می کنم .
  • بی نام IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    9 1
    آقا دست از سرمون بردارید. ما نخوایم شما واسه ما کار کنید کی رو باید ببینیم؟ میاید ابرو رو درست کنید بدتر میزنید چشم رو کور می کنید میره!
  • یک پزشک A1 ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    2 0
    در حالیکه هنوز سیستم پزشک خانواده روستایی آسیب شناسی نشده ومشکلات آن بررسی وحل نگردیده ازجمله اینکه علیرغم اعلام سرانه روستایی سال 1392 وبا گذشت حدود چهار ماه از سال هنوز وزارت بهداشت بعلت مشکلات مدیریتی دستورالعمل اجرایی سال 1392 پزشک خانواده روستایی را ابلاغ نماید؛حال با توجه به این مشکلات مدیریتی اصرار بر اجرای ظرح پزشک خانواده روستایی توسط وزارت بهداشت معلوم نیست
  • محمد A1 ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    2 1
    نتیجه بحث :بهتره هممون بریم پزشکی بخونیم فکر کنم هر چی هزینه کنیم ارزش داشته باشه
    • احسان IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      2 0
      خوب بسم ا... فکر خوبیه عوض غر زدن و توهین و تهمت شما هم پطشکی بخونید. راهش بازه و هیچ انحصاری هم توش نیست. اتفاقا هزینه ای هم لازم نیست بکنین.
  • رضا A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    4 4
    من بدلیل شغلم با دانشکده های پزشکی زیادی سر و کار داشتم بعضی از این دانشکده ها که الان تو هر شهر کوچیکی یه دونه ساخته شده حتی استاد هم ندارند و یا افرادی که خودشان با هزار جور سهمیه وارد شده اند و در زمان تحصیل با هزار زد وبند فارغ اتحصیل شده اند در دوران تعهدات خود به عنوان استاد! فعالیت میکنند و جالب اینکه دانشجویان این دانشگاهها حتی در کنکور شرکت نمیکنند و بومی هستند. خودم به شخصه دیده ام نمیتوانند انگلیسی بفهمند تازه این راجع به دانشگاههای سراسری بود آزاد و پولی وغیره که بماند
  • دكتر محمد A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    2 0
    با شاهكار سالهاى اخير كه در بسيارى شهر هاى درجه دوم ونه مراكز استان ها ،دانشكده پزشكى با حداقل امكانات و بدون داشتن استاد و به اسم جذب نيروى بومى تاسيس شده وضعيت علمى پزشكان عمومى يكدست نيست و تفاوت واضحى بين فارغ التحصيل هاى دانشگاههاى معتبر و قديمى با اين دانشگاهها وجود دارد و درصد خطاى تشخيصى به شدت بالا مى رود. ضمن اينكه طورى از پرداخت مبلغ ٣٠٠٠ تومان بابت هر بيمار صحبت مى كنندكه انگار ويزيت ١٥٠ دلارى همان كشور هاى الگوى اين طرح را مى خواهند بدهند. اين طرح جز دردسر براى مردم و پزشكان چيزى نداردوفقط بيمه ها به اين بهانه ازپرداخت فرانشيز ويزيت و.بسترى ودارو شانه خالى مى كنندو بيماران را به بيمارستانهاى دولتى و آموزشى حواله خواهند كرد..
  • شاه شاهان سلطان ملا مبین A1 ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    2 0
    اول میری بانک به حسابی پول میریزی بعد با تغیر چهره تو یه قرار اینترنتی منشی رو ملاقات میکنی بعد یه ادرس بهت میده میری به اون ادرس یه نقشه اونجاست نقشه رو میخونی برای باز شدن رمز اعداد باز پول به حساب اون عمو واریز میکنی بعد از گشتن و طبق نقشه به یه خونه متروکه جنوب تهران میرسی تاریک هستش سعی شود پسر باشیدکه اونجور جاها میروید . بعد تو یه زیر زمین دکتر متخصص رو ملاقات میکنی راستی یادت نره رسیدی اونجا باید اول سند خونتو از زیر میز سر بدی به سمتش تا حین درمان سر از بیابون در نیاری ..... با این طرح چی درست میشه
  • بی نام A1 ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    4 0
    من مشکل شما را با یک پیشنهاد حل میکنم از این پس هر متخصص یک مهر پزشک خانواده را قرض میگیرد یا المثنی و منشی متخصص خودش ارجاع میده به همین سادگی همین کاری که برای بیمه روستاییان شده دیگه میری مرکز بهداشت روستایی میگی اگه ممکنه یه چند برگ برات مهر کنند و با خیال راحت به متخصص ارجاع داده میشی خوشبختانه مشکل ما مشکل اجرایی قوانین قابل حل است.....
  • یک پزشک A1 ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    1 0
    دستورالعمل انعقاد قرارداد موضوع تبصره 3 ماده 2 آيين نامه اداري، استخدامي و تشكيلاتي اعضاء غير هيات ع ماده 3 (از دستورالعمل ها) امور رفاهي نحوه استفاده از مرخصي استحقاقي و استعلاجي افراد مشمول همانند كاركنان پيماني خواهد بود.مرخصي استحقاقي استفاده نشده براساس نياز واحد مربوطه به خدمت فرد حداكثر به ميزان 15 روز در پايان سال بازخريد مي شود. ماده 5 (از دستورالعمل ها) پس از پايان هر دوره قرارداد معادل يك ماه مبلغ مندرج در قرارداد به كاركنان مشمول پرداخت مي شود. با توجه به مواد قانونی فوق که مبنای قرارداد پزشکان خانواده روستایی است چرا مسئولین به تعهدات قانونی خود عمل نمی کنند(دراغلب استانها از جمله مازندران از سال 1384 تاکنون یک ریال در رابطه با این تعهدات مالی پرداخت صورت نگردیده)