وب سایت بی بی سی فارسی نوشت:

بنیامین نتانیاهو می گوید ایران روز بروز به خط قرمز نزدیکتر می‌شود و این کشور شاید مجبور شود زودتر از آمریکا به این موضوع رسیدگی کند. آقای نتانیاهو همچنین گفت دنیا نباید به حسن روحانی رییس جمهور منتخب اعتماد کند.
نخست وزیر [رژیم صهیونیستی] اسرائیل که در برنامه "رودر رو با مردم" شبکه سی‌بی‌اس آمریکا شرکت کرده بود ایران را همچنان متهم کرد که بدنبال ساخت سلاح هسته‌ای است.
او همچنین امید به اصلاح و تغییر بعد از انتخاب حسن روحانی به ریاست جمهوری را ظاهری و بی‌پایه و اساس دانست.
وی همچنین از جامعه جهانی خواست با تشدید تحریم و افزایش فشار بر ایران مانع از این شوند که تهران به سلاح اتمی دست پیدا کند و تاکید کرد گزینه نظامی روی میز است.
"باید تحریم‌ها شدیدتر شود و و برای ایران روشن شود که راه گریزی از آن ندارد."
نتانیاهو از پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران اظهار نگرانی کرد و گفت تهران به ساخت بمب "نزدیکتر و نزدیکتر" می‌شود.
"آنها از سانتریفوژهای سریعتری ساخته‌اند بنابراین می توانند با سرعت بیشتری از خط بگذرند."
وی تهدید کرد تل آویو برای جلوگیری از اینکه ایران به اهدافش برسد ممکن است زودتر از آمریکا دست به اقدام بزند.
"آنها به خط قرمز بسیار نزدیک شده اند اما هنوز از آن نگذشته اند. باید برای آنها روشن کرد که اجازه چنین چیزی داده نخواهد شد."
"ساعتهای ما با سرعتهای متفاوتی کار می کند. ما از آمریکا نزدیکتر و آسیب پذیرتر هستیم، بنابراین مجبوریم به این سوال که چگونه باید ایران را متوقف کرد زودتر پاسخ بدهیم، شاید زودتر از آمریکا."
نتانیاهو از آمریکا خواست برای ایران روشن کند با انتخاب حسن روحانی سیاست ها تغییری نکرده و به ایران اجازه داده نخواهد شد به سلاح هسته ای برسد. "من و پرزیدنت اباما بارها درباره اینکه باید جلوی دستیابی ایران را به سلاح هسته ای گرفت با هم صحبت کرده‌ایم." "مهم انتقال این پیام به آنها است؛ بخصوص بعد از انتخابات، که سیاستها تغییری نخواهند کرد."

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 303604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پيمان IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    85 17
    غلط كردن كه بخوان به ايران جسارت كنن.
  • بی نام A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    73 13
    روحانی مثل دیگران نیست نشونت میده ، دنیا با ایران راه خواهد آمد
  • من ایرانییم IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    85 10
    نتانیاهو غلط اضافی کرده .
  • دلسوز مردم A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    70 17
    اقای نتانیاهو 30 سال از انقلاب ما گذشت ولی اسرائیل بارها از زبان سران کشورش در فکر نابودی ایران بوده است ؟ به فضل خدا نه شما نه امریکا و نه هیچ کشوری هیچ غلطی نمی توانید بکنید .
  • ز. فرهی A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    72 7
    نتانیاهو عددی نیست که ما را تهدید کنه بره مشکلات خودشو با فلسطینیان حل کنه!
  • ایرانی IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    65 9
    برو کشکتو بساب
  • مرتضی IT ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    35 7
    زرررشک
  • ناشناس IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    26 5
    گرگ خودتونیدکه دائمادرکمین مانشستید.اگه جرات داریدبه شیرقوی پنجه خاورمیانه حمله کنید.ترسوها،برای رفع استرستون هی میگید:به ایران حمله میکنیم.
  • امینی IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    26 3
    مگه بعد از روی کار اومدن اوباما که ظاهرش و دینش با رئیس جمهورای قبلی امریکا فرق میکرد تغییری در سیاست های امریکا ایجاد شد که با روی کار امدن روحانی سیاست ایران تغییر کنه؟؟؟!! البته تغییر سیاست از نظر نتانیاهو یعنی دست از همه کار بکشین آخرش هم به سرنوشت مصر و افغانستان و بحرین و... دچار بشین همین !
  • سجاد IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    13 3
    سلام اسراییل تنها خواهان نابودی ایران است.چون در حال حاضر ایران بزگترین حامی مقاومت و حماس است.اسراییل و همپیمانان عربی و غربی اش سرانجام دیر یا زود به ما حمله میکنند ببینید در سوریه چه میگذرد .برای چی ! اصلا این تکفیری ها از کجا آمده اند بعد از سوریه نوبت ریشه است باید ریشه این مقاومت های مردمی را زد
  • یلدا A1 ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    22 5
    اینایی که منفی میدن کجایی هستن؟
    • بی نام GB ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      21 5
      اسرائیلی :))))))))))))))
    • آرمین A1 ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      2 4
      برابر آمارهای ثبت احوال حدود چهل هزار یهودی در ایران زندگی میکند
    • حسین A1 ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
      1 1
      واقعا منفی برای چیه؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    32 2
    اسرائیل تنها حتی به حساب نمی اید و اوباما باهوش تر از اونه که خود رو درگیر جنگی کنه که اقتصاد جهانی رو دچار مشگل کنه اکه حتی یک روز ایران نفت صادر نکنه و تنگه هرمز رو نا امن کنه ضربات سختی به تمام گشورها وارد می شه جنگ ایران و امریکا جنگ ایران با اعراب و ترکیه و افغانستان و بقیه است که می تونه منجر به جنگ جهانی بشه این حرف ها فقط برای ترسوندن مردم است اما مردموشون رو درست انتخاب نکردن ما مردمی هستیم که در لحظه های سخت به طرز شگفت اوری متحد می شیم و این می تونه واسه همه خطرناگ باشه
  • دکتر مجید گودرزی A1 ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    22 6
    ممکن است رژیم صهیونیستی به تحلیلی برسد که به ایران حمله کند. اما باید توجه کند که کل مملکتش به اندازه نصف تهران نیست او باید ده هزار موشک و یا دهها هزار موشک به صورت همزمان به ایران بزند و در یک لحظه تمام نقاط حساس ایران را نابود کند که امری محال است و تازه با ما طرف می شود. اما کافی است ایران 50 موشک روانه کشور فصب شده ثهیونیستی کند تا 7 میلیون یهودی که کشته و زخمی می شوند و فرار را بر قرار ترجیح می دهند این رژیم پلید بساطش کلا جمع شود و معادلات در دنیایی بدون این رژیم جعلی شکل گیرد. این گوی و این میدان تشریف بیاورید و حمله کنید که بی صبرانه منتظریم.
  • حسن IR ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    13 9
    اسرائیلی ها خود می دانند که به قول امام خمینی (ره) اسرائیل یک غده سرطانی است و باید از بین برود و ما ایرانیها هیچگا ه و هرگز با آنها کنار نمی آییم چون برای ما عددی نیستند !.به قول شاعر :فردا که وزد باد خزان بر من و تو آنگه شود پدید که نامرد و مرد کیست ؟
  • بی نام A1 ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    2 0
    اگر این رژیم نحس اسرائیل نبود امروز ما روابط بسیار خوبی با غرب داشتیم. صهیونیسم این کشورها رو طلسم کرده. البته نتانیاهو میدونه اسرائیل توان مقابله با ایران رو نداره و از از گفتن این حرف ها داره یک سری اهداف سیاسی رو پی میگیره.